امام جمعه رشت: ایران تنها کشور رعایت کننده حقوق زنان است

این تفکری اشتباه هست که اگر اقتصاد درست شود مساله بی‌حجابی هم حل می‌شود

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با تشریح جایگاه و حقوق زن در ملل مختلف، گفت: ایران تنها کشور رعایت کننده حقوق زنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در همایش بزرگ بانوان زینبی (س) مصادف با پنجم محرم الحرام در مصلی امام خمینی (ره) این شهر، در خصوص جایگاه زن از منظر اسلام، گفت: هر یک از عقاید ملل متمدن و غیر متمدن، در جهان بیانگر نوعی تضعیف و تحقیر زن بوده و مشتمل بر محروم نگه داشتن زن از برخی حقوق اجتماعی، تحمیل مسئولیت‌هایی بیش از توان او است.
وی با اشاره به جایگاه زن در دین مبین اسلام افزود: اسلام از تمام جهات و ابعاد زندگی اعم از حالات شخصی، مقررات اجتماعی، احترام، وظایف و حقوق زنان را متناسب با شرایط و توانمندسازی جسمی و روحی زنان مانند فرزندآوری، تربیت فرزند، همسرداری، پرستاری، خانه‌داری و… در نظر گرفته است.
امام جمعه رشت، «امر به معروف» و «نهی از منکر» را دو فریضه بزرگ و دو فرع از فروع ده‌گانه دین مبین اسلام دانست و گفت: گذشته از عنایت خاص قرآن کریم به این موضوع و نیز سیره‌ی نظری و عملی پیامبراکرم (ص) و دیگر اولیای دین، در نگاه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارد.
وی با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم، حساس و سرنوشت ساز اسلامی و رویکرد اساسی انبیا و معصومین و اولیای الهی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری از سال ۱۳۶۸، تاکنون، تصریح کرد: بنا بر منویات رهبری این واجب متوجه همه بوده و تک تک آحاد جامعه را در بر می‌گیرد و همه نسبت به آن مسوولیت دارند و هر فرد وظیفه دارد دعوت به خوبی‌ها و معروف‌ها را مد نظر خود قرار دهد و از طرفی در اجتناب مردم به بدی‌ها نیز رسالتی وجود دارد و باید به آن عمل کرد.
وی با بیان اینکه همه در جامعه باید در راستای نشر خوبی‌ها و نهی از منکر اقدام کنند، اظهار داشت: متاسفانه در گذشته، برخی دولت‌های لیبرال، اعتقادی به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نداشتند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه این تفکری اشتباه هست که اگر اقتصاد درست شود مساله بی‌حجابی هم حل می‌شود؛ ادامه داد: تا دینداری مردم درست نشود، این اوضاع درست نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد سست کردن اعتقادات و باورهای دینی مردم ماست، خاطرنشان کرد: دشمن میخواهد هویت و اصالت را از مردم به ویژه جوانان ما بگیرد.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر حمایت همه جانبه از آمران به معرف و ناهیان از منکر ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم دشمن زنان و دختران ما را بی‌آبرو کند.

*هر زن محجبه آمر به حجاب در خیابان نماینده اسلام است

امام جمعه رشت، با بیان اینکه هر زن محجبه آمر به حجاب در خیابان نماینده اسلام هست، یادآور شد: بانوان آمران به معروف نباید مورد هتک حرمت قرار بگیرند.
وی خواستار برخورد جدی دستگاه قضا در استان با هرگونه هتک حرمت به آمران به معروف و ناهیان از منکر شد و گفت: مسامحه کاری موجب شده که امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته نشود، لذا اگر مردم بدانند که دستگاه قضا برخورد جدی دارد، همه امر به معروف می‌کنند.
آیت الله فلاحتی همچنین اظهار کرد: برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیرو قوانین اسلام هستیم و هرگز پا از آن فراتر نخواهیم گذاشت.
وی افزود: آن دسته از منکرات، زشتی‌ها و پلیدی‌ها که موجب بدبختی و شقاوت انسان می‌شود منکر است و باید از آن اجتناب کرد.

Share