در روزهای گرم رشت

آتش سوزی ۳ خانه در خیابان جوان رشت؛ مهار آتش با ۴۵ آتش نشان

۳ خانه ویلایی که امروز در خیابان جوان رشت از ناحیه سقف دچار حریق شده بودند با تلاش بیش از ۴۰ آتش نشان خاموش شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حادثه آتش سوزی در سقف چند باب خانه ویلایی ظهر امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد که سریعا ۴۵ آتش نشان و افسر ارشد بوسیله ۱۲ خودروی آتش نشانی و آبرسان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان تختی، خیابان جوان اعزام شدند.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه شعله وری سقف های یکپارچه چند باب خانه ویلایی مشاهده می شد، افزود: تیم های عملیات با توجه به کوچه های تنگ و باریک، نبود مسیر دسترسی به کانون آتش بوسیله خودروهای آتش نشانی؛ سریعا پس از بالغ بر ۱۰۰ متر لوله گذاری از سه طرف نسبت به مهار و پیشگیری از گسترش آتش سوزی اقدام کردند.

وی علت آتش سوزی را در دست بررسی دانست و گفت: از شهروندان خواستاریم در زمان حادثه و در مسیر رفت و آمد آتش نشانان که برای رساندن تجهیزات عملیاتی در تلاش هستند؛ از تردد های غیر ضروری خودداری کنند.

همین گزارش حاکی است: بواسطه کوچه های تنگ و باریک، سقف کوتاه خانه های ویلایی تنها یک خودروی پیشرو به کانون آتش رسید و مابقی خودروها از مسیری بسیار طولانی به پشتیبانی پرداختند که این مهم انتقال تجهیزات را برای آتش نشانان بسیار سخت و نفس گیر داشت.

Share