عملیات 125 در خیابان آذربانی؛

پایان نافرجام نصب ایزوگام؛ خانه ویلایی در رشت به آتش کشیده شد

مومنی ضمن تاکید بر مهار آتش سوزی و تخلیه دود از آپارتمان همجوار، افزود: این آتش سوزی لحظاتی پس از پایان کار ایزوگام پشت بام منزل مسکونی رخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حادثه آتش سوزی منزل مسکونی واقع در میدان فرهنگ کوچه آذربانی در ساعت ۱۸:۳۱ عصر روز گذشته ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد و ۱۰ خودروی اطفایی بهمراه ۲۳ آتش نشان و ۱۱ افسر ارشد به محل حادثه اعزام شدند.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی با بیان اینکه احتمال سرایت آتش بواسطه مجاورت محل آتش سوزی با آپارتمان ۴ طبقه و خانه ویلایی وجود داشت گفت: تیم عملیات آتش نشانان از ۳ طرف نسبت به مهار آتش اقدام کردند.

وی ضمن تاکید بر مهار آتش سوزی و تخلیه دود از آپارتمان همجوار، افزود: این آتش سوزی لحظاتی پس از پایان کار ایزوگام پشت بام منزل مسکونی رخ داد که با توجه به وجود چوب، کاه، چوب خیزران در پشت بام وعدم توجه به خنک‌سازی کامل ایزوگام به جهت پیشگیری از آتش سوزی، موجبات بروز این حادثه فراهم شد.

این مسوول با بیان اینکه این حوادث همیشه بواسطه بی‌احتیاطی رخ میدهد و شاهد خسارات مالی زیادی هستیم، گفت: قطعا با پیگیری اخبار آتش نشانان؛ یکی از شایع‌ترین آتش سوزی‌ها بی‌احتیاطی در حین ایزوگام بوده چرا که بواسطه قابل اشتعال بودن ایزوگام که تشکیل شده از مواد نفتی است، آتش قادر است به سرعت پیشروی و خسارات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد .

مومنی  اظهار کرد: از این رو توصیه می‌شود در حین کار حتما ضمن رعایت نکات ایمنی یک دستگاه خاموش کننده و یا منبع آب (شیلنگ آب) در دسترس داشته تا به محض بروز آتش سوزی حدالمقدور تا رسیدن تیم‌های آتش نشانی مانع پیشروی آتش شوید یا تا پایان خنک شدن کار ایزوگام در محل ایزوگام شده بمانید و از خنک بودن ایزوگام اطمینان حاصل کنید.

Share