مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در افتتاحیه رویداد صدرا:

۱۶ میلیون یورو ارزش طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی است

سیاهکارزاده، برگزاری رویدادهایی همچون صدرا را آغازگر روابط کاری هدفمند و حل المسئله محور مابین صنعتگران و دانشگاهیان عنوان کرد و پیشنهاد برقراری برنامه‌های بازدید کاری از سوی اساتید و دانشجویان در شهرک‌های صنعتی منطقه متبوع خود را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد سجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم افتتاحیه رویداد صدرا که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی و با همکاری این سازمان در حال برگزاری است با تصریح بر اینکه همکاری نهاد دانشگاه و صنعت با محوریت مناطق آزاد گامی در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است؛ اظهار داشت: برپایی چنین رویدادهایی اقدام ارزشمندی در راستای هم افزایی نظام اقتصادی و تولیدی با نهاد دانشگاهی کشور محسوب می‌شود که با هدف نزدیکی صنعت و دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با ارائه تحلیلی آسیب شناسانه از مدل روابط نهاد دانشگاه و صنعت کشورمان، اضافه کرد: یکی از ضعف ها، خلاءها و نیازمندیهای موجود فاصله میان آنچه دانشگاه و نیازمندی‌های صنعت می‌باشد؛ و برگزاری چنین رویدادهایی فرصت دوباره اندیشیدن در خصوص موضوعات مبتلابه صنعتگران بوده که می‌توان در قالب روابط کاری با دانشگاه آن را تعریف و تدقیق نمود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در توضیح اهمیت روابط نهادمند و کاربردی دانشگاه و صنعت؛ تطبیق، امکان‌سنجی و بومی‌سازی نیازمندی‌های صنعت از سوی دانشگاه را در سطوح استانی، ملی؛ دارای دستاوردهای بین المللی برای تجاری‌سازی علم و ارتقای کیفی-کمی صنعت کشورمان ارزیابی کرد و گفت: حضور سازمان منطقه آزاد انزلی در رویداد صدرا، دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

سیاهکارزاده در ادامه چهار مأموریت تسهیل و تقویت تولید؛ توسعه صادرات؛ انتقال فناورهای پیش رفته و در نهایت تأمین نیازهای ضروری و تأمین مالی کشور را از سرفصل‌های کاری ماده ۱۱ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: حتی در مسیر تأمین نیازهای اساسی داخلی و انتقال فناوری نیز می‌توان فرصت‌های جدیدی برای تعامل دانشگاه تعریف کرد چراکه ناخواسته در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به سمت دانش، هدایت می‌شویم.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، با تصریح براینکه اسناد بالادستی چون سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به لحاظ تئوریک ما را در کنار دانشگاه قرار می‌دهد، گفت: آگاهی دانشگاه نسبت به نیازمندی‌های تولید کنندگان و بازرگانان می‌تواند دستاوردهای مهارت افزایی، انتقال دانش و اجرای تحقیقات کاربردی، هدفمند‌تر را بهمراه داشته باشد.

وی برگزاری رویدادهایی همچون صدرا را آغازگر روابط کاری هدفمند و حل المسئله محور مابین صنعتگران و دانشگاهیان عنوان کرد و پیشنهاد برقراری برنامه‌های بازدید کاری از سوی اساتید و دانشجویان در شهرک‌های صنعتی منطقه متبوع خود را مطرح کرد.

سیاهکارزاده با بیان اینکه اشتغالزایی حداقل دستاورد چنین رویدادهایی است، کارآفرینی را نقطه عالی برنامه‌هایی چون صدرا بیان نمود و گفت: تلاقی مأموریت مناطق آزاد و منطقه آزاد انزلی با دانشگاه می‌تواند ارزش افزوده‌های متمایزی را برای اقتصاد داخلی و بین المللی کشورمان خلق نماید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد؛ کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالاهای وارداتی و صادراتی، توسعه تجارت، جریان‌های سرمایه‌گذاری را از مهمترین دستاوردهای بهره برداری از اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری برشمرد و اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی در حال ورود به دوران جدیدی از فعالیت‌ها و اثرگذاری‌های خود در معادلات دیپلماسی اقتصادی کشورمان می‌باشد و این مهم را می‌توان در شاخص‌های زیرساختی و اقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی مشاهده کرد.

وی در توضیح این مهم گفت: برهمین اساس در سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری؛ ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده و ۱۶ میلیون یورو ارزش طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی می‌باشد و نقطه تکمیل کننده این اقدامات نیروی انسانی باکیفیت دانشی است که دانشگاه محل تأمین چنین نیروهایی است.

Share