گلایه شهروندان از ضعف مدیریت شهرداری چاف و چمخاله درخصوص پسماند

بر اساس بازدیدهای میدانی و گزارش شهروندان، برخی از شهروندان ازعدم وجود سطل زباله در کوچه‌های با خانوار زیاد گلایه دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از لنگرخبر، شهرداری یکی از نهادهایی است که گستره فعالیت بسیار زیادی دارد و حوزه فعالیت آن‌ها همه اقشار در هر موقعیت و شرایط سنی و صنفی را در بر می‌گیرد، یکی از وظایف اصلی شهرداری ها، جمع اوری زباله و مدیریت پسماند است که با توجه به موقعیت استان گیلان، حساسیت به این امر بیشتر می‌شود.

بر اساس بازدیدهای میدانی و گزارش شهروندان، برخی از شهروندان ازعدم وجود سطل زباله در کوچه‌های با خانوار زیاد گلایه دارند و برخی نیز مدعی هستند که توجه مناسبی برای جمع آوری زباله در موعد مقرر نمی‌شود.

برخی نیز اعلام می‌کنند که شهرداری چاف و چمخاله، بخشی از زباله‌های جمع آوری شده در سطح شهر را در پارک جنگلی این شهر دپو و برخی مدعی هستند که بخشی از زباله‌ها در این محل دفن می‌شود!

درخصوص آموزش تفکیک زباله از مبدا و موضوع پسماند نیز اقدام خاصی توسط شهرداری چاف و چمخاله صورت نگرفته و با توجه به نظرهای دریافتی از شهروندان، به نظر می‌رسد شهرداری چاف و چمخاله در مدیریت پسماند این شهر نه تنها درجا می‌زند بلکه عقب مانده است.

البته برای حل مشکل پسماند، قرار بود که کارخانه کمپوست احداث شود که طی دو سه سال گذشته هیچ پیشرفتی نداشت و در این خصوص، ضعف از سوی فرمانداری شهرستان نیز مشهود است البته در طی دو ماه گذشته صادق‌پور شهردار لنگرود با لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس دیداری با معاون وزیر کشور درخصوص کارخانه کمپوست انجام دادند که در این خصوص معاون وزیر کشور دستوراتی را برای تخصیص اعتبار داده است.

Share