دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان:

کم کاری متولیان فرهنگی در زمینه امر به معروف

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی و اهتمام مسؤولین در این زمینه گفت: ۳۲ دستگاه متولی امر عفاف و حجاب هستند که متاسفانه از برخی‌ها شاهد ترک فعل هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد مهدی صدیقی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان ظهر امروز در نشست هم اندیشی علمی و فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: شرافت اسلام به مؤلفه ایمان به خدا و انجام وظایف است که بیانگر رسالت سنگینی بر دوش همگان، به ویژه متولیان حوزه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه دشمن وقتی می‌بیند که از راه جنگ سخت نمی‌تواند با اسلام مقابله کند، گفت: جوانان و نوجوانان هر جامعه مهم‌ترین سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند و دشمنان ایران اسلامی در جنگ نرم روی نوجوانان و جوانان متمرکز شدند تا جامعه را به سوی فساد هدایت کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره بر اینکه دنیای امروز دنیای رسانه است، افزود: نقش رسانه‌ها در هدایت افکار و رفتار جامعه بسیار موثر است مخصوصاً در بحث آموزش امر به معروف و نهی از منکر که میتواند در زمینه ترویج فرهنگ امر به معروف و مسئله حجاب با تبیین‌گری و تولیدات خوب رسانه‌ای کمک فراوانی انجام دهد.

صدیقی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی و اهتمام مسؤولین در این زمینه بیان کرد: ۳۲ دستگاه متولی امر عفاف و حجاب هستند که متاسفانه از برخی‌ها شاهد ترک فعل هستیم.

وی با اشاره به اختصاص شعبات امربه معروف و پیگیری کارهای این ستاد افزود: طبق مصوبه ۴۲۷ شورای اسلامی انقلاب فرهنگی یازده رسالت داریم و در زمینه ترویج امربه معروف، شیوه اجرا و مخاطب‌شناسی آمران به معروف در حوزه‌های روانشناختی، فقهی، حقوقی آموزش‌های لازم و تخصصی را گذراندند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان بسترهای لازم برای مقابله جدی با چالش‌های رفتاری در جامعه را ضروری دانست و افزود: تلاش ما بر این است تا با دربرگیری نخبگان جامعه، برای برون رفت از چالش‌ها و چاره اندیشی برای مسئله‌ها چنین نشست‌هایی را برگزار کنیم.

Share