در مناظره صداوسیما؛

قالیباف: حقوق افراد را متناسب با تورم پرداخت خواهیم کرد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با حضور و مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران اقتصاد قوی را دنبال خواهیم کرد که دولت بتواند حقوق عزیزان را متناسب با تورم پیش ببرد و قدرت خرید را حفظ کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدباقر قالیباف، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره انتخاباتی گفت: انتخابات یک فرصت بزرگی است که در اختیار یکایک شما مردم شریف عزیز ایران است که بتوانید برای آینده خودتان فرزندانتان و ایران عزیزمان تصمیم بگیرید.

وی افزود: رئیس جمهور مسئولیت‌های سنگینی دارد که باید این بار سنگین را به کمک دیگران به دوش بکشد. لذا انتخاب شما عزیزان در این مقطع بسیار مهم است. رئیس جمهور یکی از وظایفشان در این شرایط سختی که امروز داریم حتماً توجه و تحول در حوزه اقتصاد است.

قالیباف ادامه داد: به ویژه برای خانواده‌های محروم برای کارمندان برای عزیزان برای پرستاران مخصوصاً در مددجویان کمیته حضرت امام خمینی ره و همچنین مددجویان سازمان بهزیستی آنهایی که به هر حال حقوق ثابتی دارند و با تورم فاصله ایجاد می‌شود و آسیب می‌بیند.

وی گفت: رئیس جمهور باید به گونه‌ای عمل کندو به گونه‌ای باید انتخاب بشود ضامن حل این مشکلات باشد. البته با کمک مردم این اتفاق خواهد افتاد. امروز بازنشستگان در بخش لشکری و کشوری تامین اجتماعی و ایثارگران این روزها همه با این مشکلات روبرو هستند. در دهه ۹۰ شرایط سختی را گذراندیم از جهت اقتصادی رشد متوسط سالانه یک درصد بوده است. نقدینگی ما ۲۶ برابر شده است. خوب این اعدادها که از یک اقتصاد سخت. دوره کرونا را گذراندیم. واقعا هم پدران و مادران مخصوصاً مادران ما که هم تربیت فرزندان و آموزش فرزندان را در آن شرایط را داشتند.

در دولت خدمت و پیشرفت، حقوق افراد را متناسب با تورم پرداخت خواهیم کرد

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: الان زمانی است که باید جبران بشود. در برنامه هفتم که کار مشترک دولت سیزدهم و مجلس یازدهم است امروز تنها سند ماست که باید آن را اجرا کنیم.قالیباف تصریح کرد: لذا رئیس جمهور باید با دقت هم حواسش به سفره مردم باشد و هم حواسش به رشد اقتصادی باشد. مخصوصاً به پروژه‌های کلانی که بتواند این کار را انجام بدهد.
قالیباف گفت: معتقد هستم که ما باید قفل این توقف را بشکنیم و کاری را که دولت سیزدهم این کار را شروع کرد و پیش بردند آن را ادامه بدهیم. نقاط قوت را تقویت کنیم و ضعف‌های آن را برطرف کنیم. بر این باور هستم که ظرفیت‌های کشور آنقدر وجود دارد که ما امروز فقط هدر دادن در بحث سرمایه‌هایی که وجود دارد سه و نیم برابر یارانه‌های نقدی امروز است. لذا کارمندان و کارگران شریف در دولت خدمت و پیشرفت همه ما با حضور و مشارکت شما و سرمایه‌گذاران اقتصاد قوی را دنبال خواهیم کرد که در هر صورت دولت بتواند حقوق عزیزان را متناسب با تورم پیش ببرد قدرت خرید را حفظ کند.
وی در بخش دوم زمان خود گفت: برنامه هفتم چون عزیزان اشاره کردند آقای پزشکیان فرمودند انسجام و منسجم بودن در همه عرصه‌ها من کاملا این را قبول دارم یا آقای پورمحمدی به این موضوع اشاره کردند که تنها اقتصاد نیست فرهنگ هم است حتماً همینطور است.
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: وقتی حرف از سرمایه‌گذاری می‌زنیم، سرمایه‌گذاری یک بخش خودش درباره رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری است و بخش دیگر بهره وری است.

۲.۸ درصد از رشد ۸ درصد اقتصادی را باید از بهره‌وری به دست بیاوریم

قالیباف گفت: در بخش بهره وری بخش عمده آن بعضی از کشورها که متوسط در سال ۹ درصد رشد داشته‌اند نصف این ۹ درصد را از بهره‌برداری استفاده کردند بهره‌برداری یعنی درست استفاده کردن و مدیریت صحیح است. یک رئیس جمهور است که باید قابلیت اجرای این کار را داشته باشد. به این معنا یعنی که بتوانند از ظرفیت اندیشمندان استفاده کنند. بهره‌وری می‌تواند نصف این ۸ درصد را تحقق یابد. قالیباف تاکید کرد: در برنامه هفتم ۲/۸ درصد از ۸ درصد را در بهره‌وری آورده‌ایم. کاملا معتقد هستم اگر انسجام نداشته باشیم نمی‌شود. برنامه هفتم به هر حال یک سند شده است حتماً ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد و نقاط قوتی هم دارد. می‌گوییم خانواده اساس کار است مهمترین موضوع برنامه هفتم خانواده محوری است.

سبد خانوار در همه ابعادش در برنامه هفتم دیده شده است

وی بیان کرد: سبد خانوار در همه ابعادش در برنامه هفتم دیده شده است. ممکن است در یک بخشی هم اشکال داشته باشد. ویژگی برنامه هفتم این است که در ماده ۱۱۸پیش بینی شده است که شورای راهبری هر کجا در حین اجرا اشکالی در اجرای برنامه به وجود بیاید کمیته‌ای پیش بینی شده است به ریاست معاون رئیس جمهور و مجموعه کمیسیون‌های دولت اگر لازم بشود اصلاح کنند اصلاح می کنند.
قالیباف گفت: ولی بدانیم قانون است باید آن را اجرا کنیم. نمی‌توانیم بگوییم که این را کنار بگذاریم. دوباره انسجام را از دست می‌دهیم به سمت بهانه جویی می‌رویم.نکته بعدی که بسیار مهم است. بیش از ۹ میلیون بشکه نفت از انرژی‌های فسیلی ما است که ۱۷ درصد آن هدر می‌رود.

یک مدیر قوی میتواند این مشکلات را حل کند

وی ادامه داد: به این معنا هدر می‌رود یا در مصرفمان در نیروگاه‌ها هدر می دهیم یا در گازهای مشعل آن را هدر می‌دهیم. از این انرژی در حوزه پتروشیمی درآمد قریب به ۲۰ میلیارد دلار داریم فقط هفت و نیم درصد آن را داریم استفاده می‌کنیم. ما فقط اگر همین دقت را انجام دهیم از این ۴۴ درصد مصرفیمان ۴ درصد و اگر از این ۱۷ درصد سه و نیم درصد این هفت و نیم درصد را ۱۵ درصد کنیم در همین یک قلم ما دو برابر ظرفیت خودمان را افزایش داده‌ایم.
قالیباف بیان کرد: یک مدیر قوی میتواند این مشکلات را حل کند ما اقتصاد را پیش بینی پذیر نکردیم با تصمیمات سیاستی و قاعده گذاری غلط همینه دو روز قبل یک وزارتخانه تصمیم گرفته است و بخشنامه‌ای صادر کرده است همه گلایه من شده‌اند. با این تصمیمات حتماً سرمایه‌گذاری نخواهیم داشت. حتماً ظرفیت‌های داخل سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. سیاست‌های ما به گونه‌ای است که صادراتمان را داریم کند می‌کنیم و واردات را ترجیح می‌دهیم.

برای واردات خودرو حتماً ارز داریم

قالیباف در بخش سوم زمان خود گفت: نکاتی که در اینجا مطرح می‌شود ما به هر حال برای این رشد ۸ درصد سرمایه‌گذاری داریم و بهره وری از نظر بنده حتماً بهره وری ارجع است به سرمایه‌گذاری دلیل آن این است که بهره‌وری این فرصت را به ما می‌دهد ظرفیت‌هایی که موجود داریم این‌ها را حفظ کنیم دنبال کنیم خود این بسترسازی ادامه سرمایه‌گذاری هم بیاید.
وی ادامه داد: بخش عمده‌ای را داریم هدر می‌دهیم. به درستی آقای پزشکیان فرمودند خودروی دست دوم را می‌آوریم ارز نداریم بدهیم که آن را وارد کنند. من می‌گویم ارز داریم . در سال گذشته ۸ میلیارد دلار فقط در حوزه خودرو ارز اختصاص دادیم. کیفیت و قیمت وضعیت خوبی ندارد. دولت و مردم نیز در این قضیه ناراحت هستند.

بانک توسعه نقدینگی را جمع و به تولید هدایت می‌کند

قالیباف تصریح کرد: نکته‌ای که آقای زاکانی فرمودند درباره نقدینگی قطعاً همین شکلی است. ولی بدانیم نقدینگی که دستمان است به کیفیت آن توجه داریم نه به کمیت آن و می‌تواند بیشتر از آن هم باشد. نقدینه‌ای که بیش از هزار همت است از کمان برنامه‌ریزی خارج شده است. در برنامه هفتم در ماده ۸ آن دولت را موظف کرده است در همین سال ۱۴۰۳ یکی از بانک‌های تخصصی را تبدیل به بانک توسعه کند همه نقدینگی به آنجا برود و فقط برای پروژه‌های زیرساختی استفاده شود.
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در ال پی جی چیزی که در مدار خزانه اداره می‌شد ۲۷ همت در سال ۱۴۰۰ بوده است. . مجلس یازدهم پیگیری کرد، کنترل کردیم و دیدیم که در آنجا دارد حیف می‌شود که ۶ رده پایین‌تر برای آن تصمیم می‌گیرند.

برای رفع تحریم و مذاکرات طرح روشن و مشخص داریم

وی گفت: ال پی جی در سالی که گذشت ۱۸۰ همت شد. در حوزه یارانه‌ها سه و نیم برابر هدر می‌دهیم یعنی ۱۲۶۰ همت یعنی ۵۰ درصد لذا می‌خواهم بگویم حتی در حوزه تحریم، بله حتماً تحریم اثر می‌گذارد بنده معتقد هستم همه دستگاه‌های دولتی یک طرف دستگاه دیپلماسی مان یک طرف دیگر است.
قالیباف ادامه داد: دستگاه دیپلماسی باید تحریم را حل کند طرح مشخص و روشنی داریم و آن را اقدام می کنیم. ۱۰۴ میلیارد دلار در سال در حوزه بهره‌برداری هدر رفت داریم.این‌ها نشان می‌دهد انتخاب رییس جمهور درست چقدر مهم است. همین الان قراردادهایمان با چین باز مانده است تفاهمات اجرایی نشده است با روسیه هم همین طور است ظرفیت‌های شانگهای و بریکس در انضباط مالی استفاده نشده است.

تا خودتحریمی داخلی را حذف نکنیم نمی‌توانیم تحریم خارجی را رفع کنیم

قالیباف در بخش چهارم زمان خود گفت: پنجره طلایی انتخابات در سرنوشت کشور و در زندگی یکایک شما عزیزان مهم است. مشخص است و از بحث‌ها اینگونه می‌فهمیم خود تحریمی داخل را حذف نکنیم امکان ندارد رفع تحریم را بتوانیم در خارج از کشور حل و فصل کنیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نمونه‌هایی از آن را من اشاره کردم می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم. یکی از کارهایی که در تورم است انضباط مالی در دولت است. در بدو ورود مجلس یازدهم در احکام دائمی بودجه یک مصوبه‌ای داشتیم که این مصوبه از دولت شهید رئیسی ابلاغ شد. آمدیم حساب‌های دولتی رابیش از ۲۴۵۰ هزار حساب بودکه به صورت نقدی پول به حساب وزارتخانه‌ها می‌رفت همه این حساب‌ها را بردیم تحت عنوان حساب خزانه بانک مرکزی تقریبا ۵ و ۶ هزار حساب شد.

قانون مجلس جلوی کمبود بودجۀ دولت را در پایان سال گرفت

وی گفت: نتیجه چه شد گفتیم پول به جای نقدی باید اعتباری داده شود این پول باید به ذینفع نهایی داده شود نتیجه این کار چه شد همه دولت‌ها در ماه آخر سال در پرداخت حقوق همیشه کسری نقدینگی داشتند از خزانه پول برمی‌داشتند قرض می‌گرفتند برای سال بعد در سال گذشته دولت بیش از ۱۹۰ همت در سال حسابش اعتبار داشت پس می‌شود.

قالیباف بیان کرد: در شهرداری تهران ۱۲ سال توفیق خدمت داشتم دولت‌های ۹.۱۰ و ۱۱ به هر دلیلی همراهی نکردند در یک جلسه دولت در این سه دولت شرکت نکردم پشتیبانی لازم از شهرداری نشد حتی مصوبات مجلس هم درست اجرا نمی‌کردند در ۲۵ سال ۷۰ کیلومتر ریل کشیده شد در ۱۲ سال ۱۵۰ کیلومتر ریل برای مترو کشیده شد.

قالیباف اظهار کرد: پولش از کجا اومد از ظرفیت‌های داخلی استفاده کردیم. حتی از ال سی چین استفاده کردیم. آقای صفری که در چین سفیر بودند شاهد هستندتنها ال سی که بدون پیش پرداخت۱۵ درصدباز شد برای شهرداری تهران در آن دوره انجام شد.

۱۸ تا ۲۲ میلیارد دلار در معامله با کشورهای مختلف بلاتکلیف گذاشته شده

قالیباف تصریح کرد: بدون پیش پرداخت و بدون گارانتی بانک مرکزی با حمایت بخش خصوصی پس می‌شود کارها را انجام داد. اگر این کار را کردیم ظرفیت خارجی هم می‌توانیم استفاده کنیم. بین ۱۸ تا ۲۲ میلیارد دلار ظرفیت‌های گفتگوهای ارتباطی از کشورهایی که ما کار کنیم وجود دارد. برخی از پرونده‌ها بلاتکلیف است خوب باید این پرونده‌ها را تمام کنیم. بحث مربوط به شانگهای و موافقت‌نامه‌هایی که با روسیه داشتیم استفاده نکردیم و باید این توافقات را عملیاتی کنیم. ما می‌توانیم این تحول را ایجاد کنیم

در مهار تورم، هم باید نظام بانکی را اصلاح کنیم

قالیباف در بخش پنجم زمان خود گفت: بحث تورم از موضوعات حیاتی و جدی ماست متاسفانه تورم بالایی داشته‌ایم از جهت زمانی نیز طولانی بوده است. انصافاً به مردم و سفره‌های مردم مخصوصاً آن‌هایی که حقوق ثابت داشته‌اند فشار جدی در سال‌های گذشته آورده است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این موضوع به نظر بنده ریشه در سه موضوع دارد اول اصلاح نظام بانکی به هر حال در نظام بانکی مخصوصاً بانک‌هایی که بانک‌های خصوصی‌اند یا حتی بانک‌های دولتی باعث خلق پول شدند. این مشکل را باید چاره‌اندیشی کنیم نقدینگی حدود ۸۲۰۰ همت است طبیعتاً کیفیت این نقدینگی و درست در محل تولید نرفته است.

وی گفت: یکی از اقداماتی که در مجلس یازدهم انجام شد این بود که ما قانون جدید بانک مرکزی را تصویب کردیم و اقتدار را به بانک مرکزی برگرداندیم. حوزه قضایی را نیز به آنجا منتقل کردیم که این تخلفات وعدم کفایت و کنترل و نظارت دقیقی بر بانک‌ها انجام نمی‌شد باید به آن توجه شود.

قالیباف بیان کرد: در کنار آن سرمایه‌گذاری را در بخش تولید بیاوریم به آن توجه کردیم با ماده ۸ را برای آن بانک توسعه که در همین سال اول تشکیل شود که بتوانیم این کار را انجام دهیم. باید یک سپر دفاعی برای مردم در حوزه تورم بگذاریم. مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال متوالی سال‌ها را با موضوع اقتصادی نامگذاری می‌کنند.

وی گفت: بخش دیگرش در اصلاح ساختار بودجه است در بوجه وقتی که ما درآمد پایداری نداریم و متکی به نفت هستیم در حوزه نفت آن نابسامانی که هم توضیح داده بودم وجود دارد.

قالیباف گفت: معتقد هستم برای حل این مشکلات نیازمند یک مدیر قوی هستیم امروز بخش از عمده‌ای از مشکلات ریشه در بی‌تدبیری و سیاستگذاری‌های اشتباه دارد. با این سیاستگذاری‌های اشتباه سفره مردم کوچک می‌شود. تاکید می‌کنم در دولت چهاردهم حتماً این سپر حمایتی را این حقوق را نسبت به تورم حداقل به مردم داده شود. حتماً اگر رشد اقتصادی هم اتفاق بیفتد آن هم باید اضافه شود تا آن اصلاحات به طور کامل تمام شود.

رئیس‌جمهور قوی باید تصمیم‌سازی را به نخبگان جامعه بدهد

قالیباف در بخش ششم زمان خود گفت: در تورم اولین نکته‌ای را که باید به آن توجه کنیم یکی بودجه و ساختار اصلاحاتی آن است. وقتی که ما بودجه می‌نویسیم می‌گوییم بودجه دولت است. این خیلی اشتباه است. بودجه، بودجه دولت نیست. بودجه برای زندگی مردم است. ما به متفاوت تورم و خلق پول از کجا اتفاق می‌افتد. یعنی اقتصاد رو کوچک می‌کنیم چون تولیدمان رونق ندارد. تولید که رونق نداشته باشد مالیات پرداخت نمی‌شود. مالیات را از تورم می‌گیرند. همه مردم زینه تورم را پرداخت می‌کنند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: پس باید ما توجه کنیم اینجاست که می‌گویم یک مدیر قوی و یک فردی که بتواند موثر باشد سابقه تجربه و کارنامه داشته باشد. من نگفتم استقلال به آن دادیم اقتداربه آن داده‌ایم. سمت استقلال نرفتیم فرصت و زمان آن را هم نداریم. یک شورای عالی از ارکان آنجاست همه کارها را انجام می‌دهد. باید قدرتمندانه بایستد و با جریاناتی که خلق پول می‌کنند که فشار به مردم می‌آورند برخورد کند.

وی گفت: جای درست مبارزه با فساد جایش اینجا است. نیاز به یک انسجام داریم. یعنی این منافع ملی ما است. این فرهنگ کار و تلاش می‌خواهد. چه کسی می‌تواند این موارد را ایجاد. کسی جز یک رئیس جمهور قوی که بتواند کار را انجام دهد.

قالیباف ادامه داد: رئیس جمهور قوی معنایش آن نیست که تصمیم می‌گیرد بله تصمیم می‌گیرد ولی باید بداند که تصمیم‌سازی را باید به نخبگان جامعه بدهد. وقتی اساتید و بزرگان ما وقتی که اهل علم ما و نیروهای خلاق ما به کار گرفته نمی‌شوند و ما یک مرتبه خلق الساعه می‌گوییم می‌گوییم قیمت ارز ۴۲۰۰ از کجا آورده‌ای.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: معلوم نیست همه اندیشمندان و صاحب نظران بهت زده هستند بعد می‌گوییم چرا اساتید ما مهاجرت می‌گوییم و می‌گوییم چرا دانشجویان ما مهاجرت می‌کنند یک رئیس جمهور قوی باید این انسجام را درست کند و این اعتماد را باید بیاورد از این ظرفیت استفاده کند.

وی تصریح کرد: بله از تجربه دنیا استفاده کنیم ولی آقای پزشکیان وقتی از تجربه نیروهای داخل خودمان استفاده نمی‌کنیم می‌خواهیم بریم از بیرون استفاده کنیم حتماً نمی‌توانیم.

قالیباف بیان کرد: ما همین انسجام سیاسی و ملی را برای رفع تحریم و برای اقدام در مقابل ظلم به کشور می‌شود می‌کنیم ولی وقتی یک مدیر بی‌عرضه و بی‌تدبیر نپخته و بدون برنامه می‌آید طبیعتاً قانونی هم که تصویب شده است که باید اجرا شود نمی‌تواند اجرا کند. لذا ما اگرنیاییم و به تولید توجه نکنیم وقتی دولت را بزرگ می‌کنیم و تمرکززدایی نمی‌کنیم دولت هزینه دارد و آن می‌شود بودجه زندگی مردم و همین جا بود که تاکید کردم که باید در این بخش به طور جد آن رشد اقتصادی را پیگیری کنیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش پایانی گفت: اولین جایی که مایه و اساس تحول است مردم هستند و نقش مردم در این تحول مخصوصاً در اقتصاد مهم است. اینکه امنیت سرمایه آن‌ها تامین شود فرصت‌ها برای آن‌ها فراهم شود و از همه مهمتر دست و پای دولت از حوزه اقتصاد کوتاه و جمع بشود.

قالیباف گفت: با دستورات سیاست‌گذاری و سیاستی یا قاعده‌گذاری‌هایی که خلق الساعه اتفاق می‌افتد باعث ناامنی و فرار سرمایه و سرمایه‌ها حبس شوند در صندوق بانک‌ها چنین اتفاقی نیفتد.

وی گفت: توجه کنیم که نخبگان اندیشمندان و صاحب نظران مخصوصاً جوانان که پیشگامان این کار هستند در حوزه دانش بنیان و علم روز دنیا که پنجره طلایی جمعیت ما را جوانان عزیز گام دوم انقلاب تشکیل می‌دهند و می‌توانند ارزش افزوده بسیار بزرگتری و چند برابرتر نسبت به کارهای قدیم این تحول را ایجاد کنند این‌ها را بر صدر بنشانیم و اجازه بدهیم برای ماها آن‌ها تصمیم‌سازی کنند و ما تصمیم گیری کنیم.

قالیباف بیان کرد: همه تحولات بزرگ کشور ریشه در حضور مردم و جوانان و پیشگامان هر تحولی بودند و الان هم هستند. وی گفت: بازار سرمایه هم بازار اولیه هم بازار ثانویه به هر دو باید توجه کنیم و این‌ها لازم و ملزوم هم هستند معتقد هستم رفع تحریم را دنبال کنیم. پرونده‌هایی که در حوزه‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری و فرصت وجود دارد از بریکس و شانگهای یا خود بحث تحریم را بتوانیم با پیشنهادهای روشنی اقدام در مقابل اقدام دنبال کنیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مخصوصاً کانال نرخ بهره را به طور جد توجه کنیم که به تولید آسیب نرسد همانطور که اشاره کردم. تورم نتیجه سیاستگذاری دولتی‌هاست. ما در دوره چهاردهم معتقد هستیم یک سپر حمایتی برای حداقل ۵ دهک جامعه درست کنیم حتی در کالاهایی مثل لوازم خانگی تا زمانی که تورم را بخواهیم کنترل کنیم جلوی آسیب را بگیریم این آسیب به خاطر بی‌تدبیری‌هاست مردم تقصیری ندارند.

وی گفت: در ماده ۲۸ خدمات مدیریت کشوری می‌گوید باید حقوق این افراد به اندازه تورم باشد این را باید تا زمان کاهش تورم در دولت چهاردهم این را ضامن باشیم معتقد هستم که حتماً با مدیریت قوی و ان‌شاءالله یک رئیس جمهور قوی مدیران قوی و متدین که هم قوی باشند و هم امین با کارنامه و عملکرد مطمئن حتماً می‌توانند تورم را کنترل کنند و کاهش بدهند.

قالیباف ادامه داد: انقلاب اسلامی به همه مردم عزیز ما داد مردم سالاری دینی که مردم بر سرنوشت خودشان حاکم باشند نفرات را در سلسله مراتب قدرت در هر سطحی انتخاب کنند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: امروز شما هستید که فرصت انتخاب و تصمیم گیری دارید و ان‌شاءلله بتوانید در چهار سال دولتی را شما مستقر کنید که این دولت آینده فرزندان این سرزمین را همونطور که در حوزه دفاع دیدیم همه دنیا حسرت خوردند به توان ما انشاالله شاهد باشیم که در حوزه مسائل اقتصادی هم به گونه‌ای باشد و حسرت بخورند و این پیشرفتدر یک قدمی مااست.

Share