نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد:

شهید رئیسی آرزوی ۳ ساعت خواب داشت | بیشتر روسای جمهور جهان برای وی احترام ویژه قائل بودند

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در دیدار با جمعی از اعضای تشکل‌های اسلامی استان گیلان بر لزوم حفظ وحدت بین تشکل‌های اسلامی و مسئولان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در دیدار با جمعی از اعضای تشکل‌های اسلامی استان گیلان، ضمن تسلیت درگذشت همسر فداکار سرلشکر شهید صیاد شیرازی، اظهار کرد: همسر شهید صیاد شیرازی بانوی نمونه و ساده زیستی بود که باید به جامعه معرفی شود.

وی با اشاره سبک زندگی و مدیریتی شهید بهشتی و شهی رئیسی افزود: این دو شهید عزیز و بزرگوار در مدیریت، یک مسیر متعالی را در کشور بسترسازی کردند و کارهای بسیار بزرگ کشور برایشان مثل آب خوردن بود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تبیین سبک مدیریتی و خدمتگزاری شهید رئیسی در کشور به گونه‌ای شده که هر کسی یارای ورود به میدان عمل را ندارد، خاطر نشان کرد: حالا مردم مطالبات عدیده‌ای از ریاست جمهوری دارند و باید کسی بیاید که بتواند مانند شهید رئیسی عزیز عمل کند.

*شهید رئیسی به دیدار یک چوپان در منطقه محروم «احمدفداله» رفته بود

وی به ارتباط خود با وزرای شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: گاهی به منظور هماهنگی و رسیدگی به امور با وزرای دولت سیزدهم، بر حسب ضرورت نیمه شب تماس می‌گرفتم؛ و گاهی وزرا تا اذان صبح پاسخگو بودند.

امام جمعه رشت با اشاره به خستگی ناپذیری شهید جمهور ادامه داد: شهید رئیسی آرزوی ۳ ساعت خواب داشت؛ او به دورترین نقاط کشور سر می‌زد و حتی به دیدار مردم منطقه محروم و دورافتاده «احمد فداله» رفته بود.

به گفته‌ی وی، «احمد فداله» یک روستای بکر و محروم در زاگرس در دزفول استان خوزستان با راهی صعب العبور است که رئیس جمهور ما با یک چوپان در آنجا دیدار کرد.

نماینده ولی فقیه درگیلان، با اشاره به اینکه بعد از شهید رجایی رئیس جمهوری ندیدیم که مثل شهید رئیسی باشد، تصریح کرد: شهید رئیسی، نزد مراجع تقلید نیز گرامی بود و علاوه بر این بیشتر روسای جمهور در جهان نیز برای وی احترام ویژه قائل بودند.

وی افزود: همه‌ی رئیس جمهورهای دنیا مانند روسای جمهور امارات، ترکیه، عربستان و آذربایجان در برابر او خاضع بودند زیرا او کسی بود که توانست اتحادیه عرب را ساماندهی کند و همه را به خضوع و حمایت از فلسطین تشویق کرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه شهیدرئیسی با شجاعت تمام در سازمان ملل عکس شهیدحاج قاسم سلیمانی و کتاب قرآن مجید را بالا برد و گفت این کتاب سوزاندنی نیست؛ اظهار کرد: بنده حاضر و ناظر بودم که شهید رئیسی حتی در مراسم تحلیف خود نیز گفت من کشورم را به هیچ چیزی از کشورهای دیگر گره نمی‌زنم و به لبخند هیچکس اعتماد نمی‌کنم.

وی با تاکید براینکه شهید رئیسی صلاح مملکت را بر شنیدن همه طعنه‌ها و دروغ‌ها ارجح می‌دانست؛ افزود: شهید جمهور، خستگی‌ها را موجب از دست دادن خدمت به مردم نمی‌دانست؛ برای همین مقام معظم رهبری برای شهید رئیسی ۲۲ ویژگی عنوان کردند و فرمودند رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت.

امام جمعه رشت، به ابعاد دیگری از مجاهدت‌ها و روحیات خستگی ناپذیر شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفت و در اجلاس قم گفته بود که حتی توان پرداخت حقوق کارمندان دولت را ندارند و باید دراین مسیر فقط به خدا توکل کرد.

* جوانان کتاب «خون دلی که لعل شد» را بخوانند

وی با تاکید براینکه باید همه ابعاد زندگی و شخصیت شهیدرئیسی به جامعه شناسانده شود؛ به جوانان توصیه کرد؛ تا برای آشنایی بیشتر از زندگی و شخصیت مقام معظم رهبری و نوع ساده زیستی ایشان و همسرشان کتاب «خون دلی که لعل شد» در مورد سبک زندگی رهبر انقلاب را حتماً مطالعه کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کتاب «خون دلی که لعل شد» حاوی خاطرات حضرت آیت‌الله العظمی سیّدعلی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی است؛ تصریح کرد: آنچه این کتاب را از کتاب‌های مشابه متمایز می‌کند، بیان حکمت ها، درس‌ها و عبرت‌هایی است که به فراخور بحث‌ها بیان شده و هر کدام از آن‌ها می‌تواند چراغ راهی برای آشنایی مخاطب کتاب به ویژه جوانان عزیز با سختی‌ها، مرارت‌ها و رنج‌های مبارزان و در مقابل پایمردی‌ها، مقاومت ها، خلوص و ایمان انقلابیون باشد.

وی یادآور شد: کتاب مذکور در مورد مصاحبه مقام معظم رهبری با شبکه عربی المنار است که توسط دکتر محمدعلی آذر شب استاد عراقی به فارسی ترجمه شده است.

* ضرورت مطالعه کتاب انسان ۲۵۰ساله نوشته مقام رهبر انقلاب

کتاب دیگری که آیت الله فلاحتی به جوانان توصیه کرد تا مطالعه کنند؛ کتاب انسان ۲۵۰ساله دربردارنده سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران و از مراجع تقلید شیعه، از بررسی زندگی انسان از زمان پیامبر (ص) تا زمان امام زمان (عج) است.

*امام‌شناسی عامل مهم شکل گیری حکومت مبتنی بر امامت است

به گفته‌ی آیت الله فلاحتی، مهم‌ترین عاملی که موجب‌عدم شکل‌گیری حکومت مبتنی بر امامت در طول تاریخ شد؛ عدم شناخت جایگاه امامت از سوی پیروان ائمه بود زیرا پیروان ائمه نه جایگاه امامت را شناخته بودند نه امامشان را به خوبی شناخته بودند.

وی تصریح کرد: هرچه در تاریخ با دقت بیشتری بررسی کنیم متوجه می‌شویم که این دو عامل بودند که موجب‌عدم شکل‌گیری یک حکومت مبتنی بر امامت شدند.

*فضای معنوی مجلس خبرگان بهترین کلاس درس اخلاق است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تجربیات خود در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی، معنوی، اخلاقی در بین اعضای مجلس خبرگان بسیار زیباست و مجلس خبرگان مانند یک کلاس اخلاق است که بسیاری از مباحث ریز در آن رعایت می‌شود.

وی فضای مجلس خبرگان را فضایی بسیار آرام و معنوی خواند و گفت: این فضا نتیجه حاصل از شناخت جایگاه امامت است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه شناخت رهبری نیز باید اینگونه باشد؛ ادامه داد: نظام اسلامی از رهبری خط می‌گیرد پس شناخت جایگاه رهبر امری ضروری تلقی می‌شود.
وی با بیان اینکه شهید رئیسی در طول هفته، دو بار پیش حضرت آقا می‌رفت و گزارش می‌داد و خط و مشی می‌گرفت؛ افزود: در حالی که رئیس جمهورهای دیگر این چنین نبودند.

*لزوم حفظ وحدت بین تشکل‌های اسلامی و مسئولان در آستانه انتخابات

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری بر توجه به نقش و جایگاه تشکل‌های اسلامی تاکید کرد.

 وی با توصیه به تشکل‌های اسلامی خواستار وحدت آن‌ها با مسئولان در مسیر انقلاب و رهبری و نظام در آستانه انتخابات شد و گفت: رعایت خلوص و صداقت، شعور و باور دینی، تیز هوشی و درایت سرلوحه کار تشکل‌های اسلامی باشد.

آیت الله فلاحتی با تمامی تشویق‌ها و تأکیدهایی که همواره در مورد حضور و فعالیت تشکل‌های اسلامی در آستانه انتخابات ارائه نمود، از آفات و خطرات راه و پرهیز از آن‌ها نیزاشاره کرد و گفت: تشکل‌های اسلامی از هرگونه برخوردهای افراطی، تفرقه و اختلافات درونی بپرهیزند و آفات معنوی جامعه را در این برهه حساس شناشایی کنند.

در پایان به هر یک از حاضران یک جلد کتاب «خونی دلی که لعل شد»، نیز اهدا شد.

Share