حجت‌الاسلام قمی در بدرقه «رئیس‌جمهور مُغتنم» و همراهان شهیدش:

شهید امیرعبداللهیان منادی صلح و عدالت در منطقه بود

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید حسین امیرعبداللهیان ابراز داشت: او در شرایط سخت، سخن از امکانات روی میز نمی‌گفت، در شرایط اضطراری سخن از انگشتانی می‌گفت که روی ماشه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محسن قمی در مراسم تشییع شهید دکتر حسین امیر عبداللهیان اظهار داشت: این خیل گسترده جمعیت مسئولان کشوری و لشگری، امرا و سرداران، همکاران این شهید عزیز در هیات دولت و نیز مدیران حال و سابق این شهید  همه دراین میدان مشق وزارت خارجه جمع شده‌ایم تا از رفتار و کردار این شهید عزیز سرمشق بگیریم.

وی افزود: در اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم ای امیر سلام بر تو و زبان گویای تو، سلام بر بدن سوخته تو، سلام بر قلب آکنده از اسرار تو، آمده‌ایم تا بگوییم سلام ای سرو بلند جبهه مقاومت. یکی از ویژگی‌های شهید امیرعبداللهیان ایمان عمیق به جهان غیب، ایمان به خدا و پیغمبر، اعتقاد راسخ به معاد بود، او سربازی برای اسلام و انقلاب بود، چه در زندگی شخصی خودش چه در دوران یتیمی و چه در تهران و چه در عنوان وزیر خارجه همه و همه او شخصیتی بود که در پرونده‌اش چیزی جز درستکاری یافت نمی‌شد.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری همچنین بیان کرد: امیرعبداللهیان افتخارش این بود که بعد از سفر آذربایجان شرقی به مشهد برود و لباس خادمی امام رضا(ع) را بر تن کند، او در برابر همه تهمت‌ها و بدگویی‌ها جز راه صداقت را در پیش نگرفت.

قمی تصریح کرد: او شخصیتی بود محبوب، نه تنها در میان شما مردم، ایران اسلامی، محبوب جبهه مقاومت بود، شخصیتی بود که در جبهه مقاومت به عنوان پرچمدار و علمدار دیپلماسی مشخص می شد، شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه جبهه مقاومت و جبهه مستضعفین بود، او  منادی صلح و عدالت در منطقه بود.

وی اظهار داشت: همان‌طور که می‌بینید در سوگ این شهدا امروز یک چهارم این کره خاکی اعلام عزای عمومی کردند و پرچم خودشان را برای یک تا سه روز نیمه افراشته کردند، مقامات کشورها برای احترام در ایران حضور یافتند.

قمی ادامه داد: شاهدیم نه تنها مقامات داخلی کشورمان، پاپ، مرشد اخوان المسلمین، رئیس اتحادیه علمای جهان اسلام و سایر مقامات در کشورهای مختلف ابراز همدردی و سوگواری در فقدان این عزیزان داشتند، شهید امیرعبداللهیان به خاطر صداقت و ادب محبوب همه بود، توانست علاوه بر دیپلماسی، اخلاق را به عنوان یک برند جا بیاندازد، انسان می‌تواند با اخلاق باشد، سیاسی باشد و هم سیاسی کاری نکند.

وی خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان از منطق قوی و دانش قوی برخوردار بود، توانست با تولید ادبیات در شرایط سخت از منطق انقلاب اسلامی دفاع کند، در شرایطی که دهها موشک از سوی ایران پرتاب شد، فردای آن روز در سازمان ملل با ادبیاتی دفاع کند که نه تنها بیانیه‌ای علیه ما صادر نشد بلکه با  احترام و صلابت صحبت کنند.

وی افزود: از این رو معظم له از این مواضع انقلابی ابراز رضایت می‌کردند در جلساتی که حضور می یافت با طرح و برنامه شرکت می کرد، شهید امیرعبداللهیان در مسائل مختلف منطقه شجاعت بی نظیری داشت.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری همچنین گفت: او در سفر به کشورهای مقاومت در سخت ترین شرایط به صورت مکرر ابایی نداشت، هم در کشورهای مقاومت در خط مقاومت حضور می یافت، گاهی برای دلداری شهدای مقاومت، خانواده خود را همراه می برد، اعلام کرد می‌تواند انسان مجاهد و انقلابی باشد او در شرایط سخت سخن از امکانات روی میز نگفت، نمی‌گفت چه امکاناتی روی میز داریم، در شرایط اضطراری سخن از انگشتانی می‌گفت که روی ماشه است و برای پشیمان کردن هر دشمن گستاخی، هیچ درنگی نشان نمی‌داد.

وی در پایان گفت: شهید امیرعبداللهیان شهید مقاومت، خدمت و بصیرت بود با منطق خودش در زمان مسئولیتش  توفیقاتی که در موضوعاتی مانند شانگهای، بریکس و… داشت و حدود ۴۰۰ توافق بین المللی را به نتیجه رساند.

Share