امام جمعه رشت در دیدار با مشاور وزیر نفت؛

حضور روحانیت در صنعت نفت غنیمت است | نامه ۵۳ و ۲۷ نهج البلاغه به مدیران نفتی معرفی شود

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در دیدار با مشاور وزیر نفت، با اشاره به بهره برداری از طرح توسعه فاز ۱۱ به عنوان آخرین طرح توسعه در میدان گازی پارس جنوبی گفت: فاز ۱۱ میدان گازی مشترک پارس جنوبی به همت شهید رئیسی افتتاح شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با حجت الاسلام امیرحسین شاهانی، مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد اقامه نماز و دبیر شورای عالی فرهنگی وزارت نفت با تسلیت شهادت دکتر رئیسی و همراهان گرامیش، از مسئولان وزارت نفت و مجموعه‌های متعلق به آن اعم از صنایع گاز، پالایشگاهها، پتروشیمی و…تشکر و قدردانی کرد و گفت: عملکرد، اقدامات و دستاوردهای وزارت نفت در دولت سیزدهم رو به رشد و قابل تقدیر بوده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی رشد صادرات نفتی، توسعه روابط با کشورهای همسایه و احیای دیپلماسی اقتصادی و انرژی نویدبخش مسیر روشن اقتصاد ایران است، تشریح کرد: میدان گازی مشترک پارس جنوبی که در خلیج فارس واقع شده‌است، بزرگ‌ترین میدان گازی جهان است که هفت درصد از ذخایر گاز دنیا و ۵۰ درصد از ذخایر گاز ایران را در بر گرفته است و ۷۰ درصد از گاز تولیدی کشور در این میدان تولید می‌شود؛ که در دولت شهید رئیسی و به همت ایشان به بهره برداری رسید.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه هیچ کدام از شرکت‌های خارجی مانند شرکت اشل آلمان و توتال فرانسه قادر به اتمام کار این پروژه نبودند، ادامه داد: این پروژه به اعجاز صنعت دریا معروف شد که اتمام و بهره برداری از ان از توفیقات دولت شهید جمهور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش حضور روحانیت را در خانواده بزرگ صنعت نفت غنیمت دانست و گفت: حضور روحانیون در مناطق سخت و گرمسیری که محل تولید نفت می‌باشد؛ مایه‌ی دلگرمی و قابل تقدیر است.

امام جمعه رشت در این راستا از روحانیت فعال در این وزارتخانه خواستار بیان چند مساله در بین مدیران و کارکنان صنعت نفت شد و خاطر نشان کرد: نامه ۵۳ و ۲۷ نهج البلاغه که حاوی پیام‌های گهربار معنوی است را حتما به مخاطبان خود معرفی کنند.

وی با بیان اینکه روحانیون باید روی معرفت افراد کار کنند؛ افزود: چگونگی شیوه تعامل با افراد باید به روز باشد تا تاثیرگذاری لازم را ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید برانجام دادن کار فرهنگی چهره به چهره خاطرنشان کرد: ضرورت خودسازی، روش برخورد با مردم، پرهیز از غرور و خودپسندی، حق گرایی، جایگاه صحیح مشورت و… از جمله خصایص نیکی است بیان آن باید در اولویت کار روحانیون باشد.

وی با تاکید براینکه مسئولان برای خدمتگزاری باید رضای خدا را اولویت خود بدانند؛ ادامه داد: روحانیت باید برای تقویت دین تلاش کنند به طوری که هر سال در حوزه معرفت افزایی پیشرفت‌های شایانی نموده و دستاوردهای بیشتری به دست آورند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انسان خدا ترس هرگز خود را رها نمی‌کند، یادآور شد: وزارت نفت، یک وزارتخانه عریض و طویل است؛ پس شایسته است که روحانیون پاکدستی را به مدیران یادآور باشند.

وی با برشمردن چند ویژگی برای مدیران، اظهار کرد: یک مدیر جهادی باید پاک دست، پاک چشم، دارای دانش مدیریتی و فضل لازم بوده و به انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن پایبند باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور بر تشویق افراد برای حضور حداکثری در انتخابات توسط روحانیون تاکید کرد و گفت: پیش بینی می‌شود در این مرحله مردم به پاس قدردانی از شهدای خدمت حضور بالایی در عرصه انتخابات را رقم بزنند.

Share