اینترنت فیبر نوری رشت: ثبت‌نام از دم قسط و پرداخت ۶ ماهه

فیبر نوری یک اتصال ثابت و پایدار را ارائه می دهد و آن را به انتخابی ارجح برای خانواده ها و مشاغلی تبدیل می کنند که به یک سرویس اینترنت قوی نیاز دارند.

 

اینترنت فیبر نوری نوعی اتصال اینترنتی پرسرعت است که از رشته های نازک الیاف شیشه یا پلاستیک برای انتقال داده ها در قالب پالس های نور استفاده می کند. این فیبرها با هم در کابل‌ها قرار می‌گیرند و در مقایسه با کابل‌های مسی سنتی، می‌توانند مقدار بسیار بیشتری داده را در فواصل طولانی‌تر حمل کنند. این فناوری سرعت اینترنت فوق‌العاده سریع، اغلب بیش از ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه (Mbps) را امکان‌پذیر می‌کند، که آن را برای فعالیت‌هایی مانند پخش ویدیوهای با کیفیت بالا، بازی‌های آنلاین و استفاده همزمان از چندین دستگاه به صورت ایده‌آل و بدون افت کیفیت فراهم می‌کند.

مزیت اصلی اینترنت فیبر نوری سرعت و قابلیت اطمینان آن است. برخلاف اتصالات اینترنتی قدیمی که در زمان اوج استفاده یا به دلیل دوری از ارائه دهنده خدمات دچار افت سرعت می‌شوند، کابل های فیبر نوری کمتر در معرض این مشکلات هستند. فیبر نوری یک اتصال ثابت و پایدار را ارائه می دهد و آن را به انتخابی ارجح برای خانواده ها و مشاغلی تبدیل می کنند که به یک سرویس اینترنت قوی نیاز دارند. علاوه بر این، اینترنت فیبر نوری کمتر در معرض تداخل سیگنال‌های الکترومغناطیسی است و اتصال شفاف‌تر و بدون وقفه را تضمین می‌کند.

در ایران و همچنین استان گیلان سرویس اینترنت فیبر نوری با نام تانوما شناخته می‌شود. تانوما برند تجاری شرکت مخابرات ایران، یکی بهترین سرویس‌های اینترنت بر بستر FTTH یا FTTB است. تانوما (مخفف: تار نوری مخابرات ایران) پیشرفته‌ترین سرویس اینترنت ثابت خانگی و تجاری محسوب می‌شود. این سرویس مبتنی بر زیرساخت فیبر نوری است. در حال حاضر وبسایت اصلی تانوما (tanoma3418.ir) امکان ثبت‌نام سرویس پر سرعت FTTH را فراهم آورده است.

ثبت‌نام فیبر نوری رشت به صورت اقساطی

سایت tanoma3418.ir برای مشترکینی که امکان پرداخت را به صورت یکجا ندارند یک طرح قسطی تعریف کرده است. در این طرح متقاضیان می‌توانند برای دریافت اینترنت فیبر نوری به صورت از دم قسط و بدون پیش پرداخت ثبت نام کنند. این طرح دارای ۳ بسته اقتصادی، حرفه‌ای و ویژه است. به طور خلاصه:

  • بسته اقتصادی از ماهیانه ۸۲۱ هزار تومان
  • بسته حرفه‌ای از ماهیانه ۹۸۱ هزار تومان
  • بسته ویژه از ماهیانه ۱ میلیون و ۸۸ هزار تومان

کدام مناطق شهر رشت تحت پوشش است؟

بلوار سمیه، بلوار گیلان، بلوار دیلمان، بلوار توحید، بلوار اصفهان، منظریه، ضلع غربی میدان مصلی، لاکانی، بخش شمالی خیابان ضیابری، سبزه میدان، بیستون، خیابان انصاری (مجتمع پردیسان)، شهرک فرهنگیان، گلزاران، میدان جهاد، شمسی پور، علی آباد، خیابان اعلایی، مسجد هاشمی، خیابان بعثت، فاز دو معلم، میدان مادر، میدان سرگل، خیابان مطهری (حسام، تقی زاده، مطهر)، پشت بیمارستان پارس، پشت پمپ بنزین صادقی نژاد، بلوار شهدای گمنام، خیابان پاستور، بوعلی، شهر صنعتی لاکان⁣، محدوده خیابان تختی و محدوده ۳۰ متری گاز. اطلاعات بیشتر: www.tanoma3418.ir/areas-covered

ثبت نام فیبر نوری رشت: مراجعه حضوری

برای مراجعه و ثبت‌نام حضوری، ارائه کارت ملی الزامی است. به جهت سهولت در ثبت‌نام می‌توانید با شماره ۳۴۱۸-۰۱۳ تماس بگیرید یا فرم آنلاین را تکمیل نمایید. ادرس مراجعه حضوری: برند شاپ گلسار واقع در چهار راه گلسار. برند شاپ مخابرات فرهنگ در محدوده میدان فرهنگ.

تفاوت بین FTTH (فیبر به خانه) و FTTB (فیبر به ساختمان)

FTTH (فیبر به خانه):

در یک راه اندازی FTTH، کابل فیبر نوری مستقیماً از دفتر مرکزی ارائه دهنده خدمات تا خانه یا آپارتمان فردی اجرا می شود. این بدان معناست که اتصال فیبر با سرعت بالا مستقیماً به محل اقامت کاربر تحویل داده می شود و بالاترین سرعت و قابلیت اطمینان ممکن را تضمین می کند. از آنجایی که کل مسیر داده از ارائه دهنده به کاربر فیبر نوری است، حداقل تلفات وجود دارد و هیچ تنگنای ناشی از سیم کشی مسی قدیمی یا کواکسیال وجود ندارد.

FTTB (فیبر به ساختمان):

در یک راه اندازی FTTB، کابل فیبر نوری از ارائه دهنده خدمات به نقطه ای در داخل ساختمان، مانند زیرزمین یا یک اتاق ابزار، اجرا می شود. از آنجا، اتصال با استفاده از سیم کشی موجود، که می تواند کابل های مسی یا اترنت باشد، به واحدها یا دفاتر منفرد داخل ساختمان توزیع می شود. در حالی که این هنوز یک اتصال با سرعت بالا را فراهم می کند، بسته به کیفیت و نوع سیم کشی داخل ساختمان، مرحله نهایی سفر ممکن است در مقایسه با FTTH کمی کندتر یا کمتر قابل اعتماد باشد.

به طور خلاصه، FTTH یک اتصال فیبر مستقیم به هر خانه ارائه می‌کند و عملکرد بهینه را ارائه می‌دهد، در حالی که FTTB فیبر را به یک نقطه مرکزی در یک ساختمان تحویل می‌دهد و آخرین بخش اتصال از انواع دیگر سیم‌کشی برای دسترسی به کاربران فردی استفاده می‌کند.

Share