ابطحی تحلیل کرد؛

امکان رقابت جدی بین پزشکیان و قالیباف | لاریجانی به همان دلایل گذشته ردصلاحیت شد

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره حمایت جبهه اصلاحات از مسعود پزشکیان گفت: آقای پزشکیان یکی از ۳ کاندیدای جبهه اصلاحات بودند و آقای خاتمی و جبهه اصلاحات تاکید داشتند که اگر یکی از کاندیدهای آنان حضور داشته باشد، در انتخابات شرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نتایج نهایی بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد و محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در قاب تلویزیون اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم را اعلام کرد.

محمدباقر قالیباف، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، مصطفی پورمحمدی، علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان شش کاندیدایی بودند، که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده تا رقابت‌ها برای فتح پاستور کنند و همچنین، مهر قرمز ردصلاحیت بر کارنامه چهره‌های شاخصی چون علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، عبدالناصر همتی، محمد شریعتمداری، محمود احمدی نژاد و … نشست.

لاریجانی به همان دلایل گذشته ردصلاحیت شد

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره اعلام اسامی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: طبیعتا، در چند انتخابات اخیر، انتخاب کاندیداها و تایید صلاحیت آنان از سوی جامعه تحلیل‌گران قابل پیش‌بینی نیست. من تصور می‌کردم، از بین کاندیداهای انتخابات، آقایان لاریجانی و شریعتمداری تایید صلاحیت می‌شوند. همچنین برخی از تاییدصلاحیت شدگان انتخابات، هیچ وجهه قابل قبول اجتماعی ندارند.

وی ادامه داد: با این حال، سال‌هاست که جامعه به این روش انتخاب کاندیدا از سوی شورای نگهبان عادت کرده و این سورپرایز غیرمنتظره نبود.

این فعال سیاسی با اشاره به تذکر رهبر انقلاب درباره ردصلاحیت لاریجانی در جریان انتخابات ۱۴۰۰ گفت: یکی از دلایلی که گفتم انتخابات غیرقابل پیش‌بینی است، به همین دلیل بود. رهبری در انتخابات ۱۴۰۰ تذکر دادند و من تصور نمی‌کنم که اتفاق جدیدی در زندگی سیاسی و شخصی ایشان بعد از بیانات رهبری تا به الآن افتاده باشد. ایشان به همان دلایل گذشته ردصلاحیت شدند.

امکان رقابت جدی بین پزشکیان و قالیباف است

ابطحی درباره احتمال دو قطبی‌سازی در میان کاندیداهای انتخابات گفت: اگر جامعه قصد شرکت در انتخابات را داشته باشد، امکان رقابت جدی بین پزشکیان و قالیباف است.

وی درباره حمایت جبهه اصلاحات از مسعود پزشکیان گفت: آقای پزشکیان یکی از ۳ کاندیدای جبهه اصلاحات بودند و آقای خاتمی و جبهه اصلاحات تاکید داشتند که اگر یکی از کاندیدهای آنان حضور داشته باشد، در انتخابات شرکت می‌کنند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره حضور خاتمی در انتخابات گفت: صحبت خاصی نداشتم اما بر اساس آنچه بیانه ایشان را مطالعه کردم، گفته بودند که اگر کاندیدای جبهه اصلاحات باشد، در انتخابات شرکت می‌کند.

Share