قائم مقام سازمان مدارس الگوی صالح کشور

اساس تشکیل مدارس الگوی صالح، الگوسازی برمبنای تعالیم اسلام است

قائم مقام سازمان مدارس الگوی صالح کشور با اشاره به اینکه اساس تشکیل مدارس الگوی صالح، الگوسازی برمبنای تعالیم اسلام است، گفت: دشمن تمام انرژی خود را گذاشته تا هویت ایرانی اسلامی را از دانش‌آموزان ما بِرُباید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرتضی فاطمی‌نژاد ظهر امروز در همایش تکریم کادر آموزشی و اجرایی سازمان مدارس الگوی صالح استان گیلان در رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و شهدای سانحه سقوط بالگرد، اظهار کرد: معلمان باید حافظ دستاوردهای شهید رئیسی باشند و اقدامات شهید جمهور را برای مردم و دانش‌آموزان روایت کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی معلمان، یک رسانه هستند، افزود: معلمان و فرهنگیان با روایت درست و صحیح ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران ، فرصت سوءاستفاده و دسیسه‌چینی دشمنان را می‌گیرند.

قائم مقام سازمان مدارس الگوی صالح کشور با بیان اینکه معلمان قشر نخبه و جریان‌ساز جامعه هستند، گفت: معلمان باید ارزش‌های شهید جمهور را برای مردم تبیین کند زیرا شهید رئیسی گفتمان انقلاب اسلامی، حقیقت‌خواهی، عدالت‌محوری و همنشینی با مستضعفان را رها نکرد.

فاطمی‌نژاد با اشاره به اینکه بر اثر غفلت در دهه ۹۰، آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران به حاشیه رفته بود، تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم که دشمنان روایت‌های غلط را قالب کنند و ارزش‌ها را به حاشیه ببرند، بنابراین باید هنرمندانه دستاوردهای انقلاب را روایت کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی به مستضعفان کشور توجه فراوانی شد، گفت: مستضعفان کشور همواره در بزنگاه‌ها پشتیبان انقلاب بوده‌اند، بنابراین باید رییس‌جمهوری را انتخاب کنیم که بازهم به این قشر ضعیف جامعه توجه داشته باشد.

قائم مقام سازمان مدارس الگوی صالح کشور با اشاره به اهمیت حضور پرشور و حداکثری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: بعد از احیای آرمان‌های انقلاب، حضور مردم در انتخابات را باید تبیین کرد و جهت حضور حداکثری و پرشور آحاد جامعه در انتخابات ۸ تیر قدم برداریم.

فاطمی‌نژاد با بیان اینکه ما باید به زبان کودکان و نوجوانان، نقش‌آفرینی در سرنوشت کشور را باید برایشان تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: باید آینده دانش‌آموزان برای معلمان ما مهم باشد زیرا دشمن تمام انرژی خود را گذاشته است تا هویت ایرانی اسلامی را از دانش‌آموزان ما بِرُباید و بی‌تردید آسیب جدی در کودکان و نوجوانان عاری‌شدن از هویت است.

وی با اشاره به اینکه معلمان باید روی این موضوعات تفکر، گفتگو و مباحثه کنند، بیان کرد: با روش‌های بروز و جذاب می‌شود دانش‌آموزان را برای آینده تربیت کرد و ما باید درست روایت کنیم تا دشمن غلط روایت نکند.

قائم مقام سازمان مدارس الگوی صالح کشور با بیان اینکه معلمان در نزد خداوند از جایگاه والایی برخوردار هستند، تصریح کرد: معلمان و فرهنگیان باید برای هدایت تمدن‌سازان آینده انقلاب، خود را تقویت کنند و به همین دلیل معلمان از جایگاه والا و با اهمیتی در جامعه برخوردار هستند.

فاطمی‌نژاد با اشاره به اینکه در مدارس الگوی صالح ، الگو بودن براساس معیار اسلامی مدنظر ما است، خاطرنشان کرد: باید در مقاطع مختلف برنامه‌سازی داشته باشیم و روز به روز نسبت به اهداف باید گفتگو و مباحثه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید برای حفظ و رشد سرمایه انسانی نیز برنامه منظم داشته باشیم، گفت: نباید به راحتی سرمایه انسانی را از دست بدهیم و باید از نیروهایی که در این مسیر فعالیت می‌کنند حمایت کامل داشته باشیم و الحمدلله این موضوع در گیلان محقق شده و مسئولان گیلانی مدارس الگوی صالح با روحیه جهادی و دغدغه‌مند قدم برمی‌دارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه و جبهه مقاومت، گفت: کورسوی امید مستضعفان عالم، جمهوری اسلامی ایران است و به نوعی جمهوری اسلامی ایران، خار چشم دشمنان اسلام و قرآن شده است.

حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه از مدارس الگوی صالح گیلان

رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه معلمان ، مرجع دانش آموزان در مدرسه هستند، گفت: چشم و گوش دانش‌آموزان به معلمان است و تمامی رفتار و سخنان آنها را الگو قرار می‌دهند و به همین دلیل وظیفه معلمان و فرهنگیان در جامعه بسیار سنگین است.

سرهنگ محمد صدیقی با اشاره به اینکه باید به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه بیشتری شود، افزود: مدیران و معلمان باید با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آشنا شوند.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند سازمان مدارس الگوی صالح استان گیلان، تصریح کرد: باید با تمام توان ضمن حمایت و پشتیبانی از سازمان مدارس الگوی صالح استان گیلان، این شبکه دغدغه‌مند را قوی کنیم تا اقدامات این سازمان در کل استان پژواک پیدا کند.

Share