رئیس کل دادگستری گیلان در بازدید از رودسر؛

اختلاف‌ بین اهالی روستا با آب منطقه‌ای مانع بهره برداری از سد پلرود شده است

رئیس کل دادگستری استان گیلان یکی از مشکلات موجود در شهرستان رودسر را پروژه سد پلرود دانست که در این خصوص نیز موانعی همچون اختلاف‌ بین مردم و اهالی روستا با آب منطقه‌ای وجود دارد که مانع بهره برداری آن شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین و اعضای شورای قضایی استان از دادگستری شهرستان رودسر بازدید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان در بازدید سرزده از دادگستری شهرستان رودسر و پیگیری مشکلات حقوقی و قضایی این شهرستان اظهار داشت: بازرسی های تخصصی در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده های قضایی، نوع مواجهه همکاران با مردم، اطاله دادرسی و توجه به قوانین رسیدگی توسط معاونین دادگستری کل استان و اعضای شورای قضایی گیلان صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: هیات حقوقی شهروندی نیز در مراجع انتظامی و یگان های ضابطین حاضر شده و نحوه انجام دستورات قضایی از سوی ضابطین را مورد بررسی قرار داده و مشکلات احتمالی را تذکر می دهند.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه تعدادی از پرونده‌ها در دادگستری رودسر وجود دارد که به دلائلی بیش از یک سال از بررسی و صدور حکم برای آنان می‌گذرد تصریح کرد: کارگروه ویژه‌ای برای تعیین تکلیف سریع این گونه پرونده‌ها به زودی تشکیل خواهد شد.

وی همچنین افزود: احکامی که در اجرای احکام مدنی و کیفری صادر شده و حال جریان است باید با فوریت و  قاطعیت به مرحله اجرا برسد.

این مقام ارشد قضایی  پیگیری حقوق عامه را یکی از وظایف دستگاه قضایی برشمرد و گفت: قرارداد احداث یک مجموعه اقامتی گردشگری ۲۰ سال پیش مشترکا توسط میراث فرهنگی و شهرداری امضا شده بود که بخشی از عملیات  و بناها انجام شده ولی بعد از دو دهه به دلیل اختلافات پیش آمده در کش و قوس‌عدم بهره برداری قرار دارد.

وی دستور داد نشستی با حضور طرفین قرارداد ( میراث فرهنگی و شهرداری) در اسرع وقت با نظارت دادگستری تشکیل شده و در این خصوص به صورت توافقی تعیین تکلیف گردد تا مردم شهرستان و گردشگران از آن منتفع شوند و در صورت‌عدم توافق، با طرح دعوای حقوقی در شهرستان، تصمیم نهایی توسط دادگستری اتخاذ می‌شودتا این پروژه هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان خاطر نشان کرد: اختلافات بین دستگاه ها و نهاد های اجرایی موجب ضرر به بیت المال و خسارت به مردم شده و مدیران ادارات باید در صورت بروز چنین اختلافاتی سریعا از طریق مسیرهای قانونی در راستای رفع آن اقدام نمایند.

وی یکی از مشکلات موجود در شهرستان رودسر را پروژه سد پلرود دانست که در این خصوص نیز موانعی همچون اختلاف‌ بین مردم و اهالی روستا با آب منطقه‌ای  وجود دارد که مانع بهره برداری آن شده است.

 صادقی نیارکی در پایان تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای باید نسبت به تملک اراضی مورد نیاز اقدام قانونی به عمل آورد تا مشکلات اجرایی پروژه با حفظ حقوق مالکین(مردم) مرتفع شود.

گفتنی است در این بازدید رئیس کل دادگستری گیلان و اعضای شورای قضایی استان ضمن حضور در محاکم شهرستان رودسر، دیدار چهره به چهره با کارکنان و مراجعین و بررسی پرونده های قضایی از زحمات قضات و کارکنان محاکم قضایی این شهرستان قدردانی کردند.

Share