رییس کل دادگستری استان گیلان در مراسم تکریم و معارفه دادستان رودسر:

کمیسیون رفع تداخلات در استان گیلان عملکرد ضعیفی داشته است

مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان رودسر با حضور رییس کل دادگستری استان گیلان، صبح روز چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان رودسر با حضور  اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز برگزار شد.

اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: دولت مردان در راستای خدمت به مردم و رسیدن به نقطه مطلوب تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سند تحول و برنامه عملیاتی باید در راس پیگیری دادستان‌ها باشد خاطر نشان کرد: چالش‌های هر منطقه باید توسط مسئولان قضایی آن شهرستان شناسایی شده و راهکارهای لازم در جهت برطرف کردن آن اندیشیده شود.

رئیس شورای قضایی استان توجه به درون مجموعه و رسیدگی به پرونده‌ها و تظلمات مردم را از وظایف درون سازمانی و محوری دادستان‌ها عنوان کرد و افزود: احقاق حقوق عامه نیز از محوری‌ترین وظایف برون سازمانی دادستان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی فساد در حوزه‌های مختلف را خط قرمز دستگاه قضایی دانست و گفت: مسئولان قضایی باید در مبارزه با فساد جدیت و اهتمام لازم را داشته باشند و با فساد چه از ناحیه اشخاص حقوقی یا حقیقی، چه در حوزه اقتصاد یا اخلاق و ترویج بی‌بند و باری برخورد نمایند.

این مقام ارشد قضایی در ادامه به مدیران قضایی توصیه کرد از ضابطین قضایی پشتیبانی و حمایت نمایند تا اهداف سازمانی دستگاه به موقع و به هنگام اجرایی گردد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز باید در راستای حقوق عامه تلاش کنند، اظهار داشت: کمیسیون رفع تداخلات در استان گیلان عملکرد ضعیفی داشته است و باید از این پس با رویکرد حل مشکلات و معضلات به نفع مردم اقدامات نماید.

صادقی نیارکی با اشاره به اهمیت سند دار کردن اراضی تصریح کرد: سند دار کردن اراضی روستایی و شهری از عوامل بازدارنده در تضییع حقوق عامه است.

وی همچنین توجه و هتمام به اجرای احکام را امری ضروری عنوان کرد و افزود: اجرای احکام صادر شده در محاکم از ارتکاب مجدد جرائم در آن حوزه پیشگیری خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان گیلان تعامل سازنده و همدلی و همکاری اعضای شورای تامین و دستگاه قضایی در شهرستان‌ها را گامی در راستای خدمت‌رسانی و حل مشکلات مردم برشمرد و از زحمات تمامی مسئولان و مدیران شهرستان رودسر قدردانی نمود.

در پایان این مراسم میثم اسدی با ابلاغ حکم ریاست قوه قضائیه به سمت دادستانی شهرستان رودسر منصوب و از زحمات محمد صالح جنت رستمی دادستان سابق شهرستان رودسر قدردانی شد.

گفتنی است میثم اسدی پیش از این دادستان شهرستان تالش بوده است و محمد صالح جنت رستمی نیز به سمت ریاست دادگستری شهرستان سیاهکل منصوب شد.

Share