لزوم توجه به زیرساختهای گردشگری گیلان

پیشرفت صفر درصدی هتل ۵ ستاره مسکن مهر رشت؛ یک سال پس از کلنگ‌زنی!

بنابراعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، عملیات اجرایی هتل ۵ ستاره مسکن مهر رشت که یکسال از کلنگ زنی آن می گذرد، هنوز آغاز نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، زیرساخت های گردشگری به مجموعه ای از تاسیسات، خدمات و سیستم های مورد نیاز برای پشتیبانی از فعالیت های گردشگری اطلاق می شود که نقش حیاتی در جذب گردشگر، ارائه تجارب مثبت برای آنها و تضمین توسعه پایدار صنعت گردشگری ایفا می کنند.

استان گیلان طی سالهای اخیر همواره جزء سه مقصد اصلی گردشگری بوده اما اینکه این میزان از حضور گردشگران چه میزان به اقتصاد گردشگری استان کمک کرده اند، محل تامل است.

صنعت گردشگری می تواند شغل های زیادی در زمینه های مختلف ایجاد کند و زیرساخت های مناسب می تواند گردشگران را به یک مقصد خاص جذب کند و به آنها انگیزه دهد تا بیشتر بمانند و پول بیشتری خرج کنند.

در همین راستا، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفت و گو با دیارمیرزا با بیان اینکه لزوم احداث هتل‌ یک نیاز برای گیلان است، اظهار کرد: هرساله مسافرین زیادی به این استان سفر می‌کنند ولی به دلیل کمبود هتل در گیلان ناچار به استان‌های همجوار رفته و در آنجا اسکان پیدا می‌کنند به همین منظور ساخت هتل پنج ستاره به یکی از سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی مبدل شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت هتل پنج ستاره شهرداری رشت(گیل لند) در این استان گفت: موافقت اصولی برای ساخت این هتل در سال گذشته و با مساحت ۱۸ هزار مترمربع متر مربع اخذ شد که تاکنون به دلایلی عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان یکی از دلایل عدم اجرای عملیاتی ساخت این هتل را عدم تأیید هتل که در ۲۰ طبقه میباشد توسط ارگانهای ذیربط دانست و بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل شهرداری(گیل لند) ۳ هزار میلیارد تومان بوده است که برای ۹۰ نفر نیز اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

جهانی همچنین با تاکید لزوم توجه به تکمیل هتل‌های پنج ستاره در سطح گیلان افزود: هتل پنج ستاره ناصر رنجکش نیز در سال ۱۴۰۱ و‌ با میزان مساحت چهار هزار و ۴۶۱ متر مربع موافقت اصولی اخذ شد که با سرمایه گذاری ۱۸۵ میلیارد تومانی برای ۱۶۶ نفر اشتغال ایجاد می‌کند که کماکان عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

Share