روش خرید ارز دیجیتال اتریوم

در این مطلب علاوه بر آموزش خرید اتریوم، درباره روش انتقال و بهترین کیف پول نگهداری اتریوم هم صحبت کردیم.

روش خرید ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم، پس از بیت‌ کوین، دومین ارز دیجیتال برجسته در بازار رمزارزها است. این ارز به لطف ویتالیک بوترین با ایجاد یک شبکه بلاک‌ چین نوآورانه و متفاوت از بیت‌ کوین، توانسته است تا جایگاه ویژه‌ای در میان کاربران و سرمایه‌گذاران پیدا کند. اتریوم با ارائه قابلیت‌های پیشرفته‌ای از طریق قراردادهای هوشمند، کاربردهای گسترده‌ای در حوزه دیفای ارائه می‌کند. همچنین، رشد چشمگیر قیمت اتریوم در طول زمان، آن را به یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاری و ترید تبدیل کرده است. در ادامه، به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می‌توانید اتریوم بخرید و به کیف پول خود انتقال دهید.

اتریوم چیست؟ آشنایی با اتریوم

 اتریوم یک ارز دیجیتال و یک شبکه بلاک‌چین غیرمتمرکز است که پس از بیت کوین ایجاد شد. این شبکه، مفهوم قراردادهای هوشمند را به دنیای ارزهای دیجیتال معرفی کرد. بعد از اتریوم این امکان فراهم شد تا افراد بتوانند بدون واسطه، از طریق اجرای قراردادهای هوشمند در بستر بلاک چین با یکدیگر تعامل‌های مالی داشته باشند.

ویتالیک بوترین به همراه چند توسعه‌دهنده دیگر در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) این ارز دیجیتال را بر مبنای شبکه اتریوم پیاده‌سازی کرد. به‌واسطه اتریوم بود که مفاهیمی مانند متاورس و NFT شکل گرفتند و امروزه قراردادهای دیفای (DeFi) نیز بر همین شبکه اجرا شده‌اند.

روش‌های خرید ریالی و دلاری اتریوم

اتریوم را به روش‌های مختلفی می‌توانید خریداری کنید. هم به‌صورت ریالی و مستقیم با استفاده از کارت‌های بانکی می‌توانید اتریوم بخرید و هم با استفاده از دلار (تتر) می‌توانید اقدام به خرید اتریوم بزنید.

مراحل خرید اتریوم (ETH) با ریال

در این روش باید ابتدا یک صرافی معتبر و امن پیدا کنید. در آن ثبت‌نام کرده و احراز هویت کنید. پس از احراز هویت می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید اتریوم، هر میزان که تمایل داشته باشید، اتریوم بخرید. خرید اتریوم در این روش خیلی ساده است و هیچ پیچیدگی ندارد. اتریوم خریداری‌شده به کیف پول صرافی منتقل می‌شود و پس از آن شما می‌توانید آن را به هر کیف پول یا صرافی دلخواه دیگری انتقال دهید. درباره نگهداری و انتقال اتریوم در بخش بعدی صحبت می‌کنیم.

خرید اتریوم با تتر

شما می‌توانید از طریق تتر هم اتریوم بخرید یا در واقع تتر خود را به اتریوم تبدیل کنید. تتر یک ارز دیجیتال پایدار یا استیبل‌کوین است که همواره قیمتی برابر با یک دلار دارد. در واقع تتر کاربرد دلار را برای تریدرها دارد. برای خرید تتر مجدد باید یک صرافی معتبر مانند همتاپی پیدا کنید. بعد از احراز هویت می‌توانید مقدار دلخواه تتر را خریداری کنید.

امکان تبدیل تتر به اتریوم در همان صرافی هم وجود دارد. بااین‌حال می‌توانید تتر را به هر صرافی دلخواه دیگری هم انتقال دهید و در آنجا تتر خود را به اتریوم تبدیل کنید.

انتقال اتریوم از صرافی به کیف پول

شما می‌توانید ارز دیجیتال اتریوم را به کیف پول دلخواه خود منتقل کنید. این کیف پول می‌تواند یک کیف پول سخت‌افزاری (مانند انواع مدل‌های لجر) باشد یا یک کیف پول نرم‌افزاری. همچنین شما می‌توانید اتریوم را به یک کیف پول در یک صرافی خارجی منتقل کنید. فرایند تمامی این موارد مشابه است و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

انتخاب شبکه انتقال اتریوم و آدرس کیف پول

برای انتقال اتریوم به یک کیف پول دیگر باید ابتدا شبکه انتقال خود را مشخص کنید. شبکه انتقال اتریوم، شبکه بومی آن یعنی ERC20 است. در کیف پول مقصد باید آدرس کیف پول مناسب با شبکه ERC20 را انتخاب کنید. بعد از انتخاب مقدار اتریومی که می‌خواهید انتقال دهید، باید آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید. توجه داشته باشید که واردکردن آدرس کیف پول اشتباه، به ازدست‌رفتن سرمایه‌تان منجر می‌شود! پس دقت کنید.

بهترین روش نگهداری بلندمدت اتریوم (ETH)

اگر به‌قصد سرمایه‌گذاری اتریوم می‌خرید و می‌خواهید آن را به‌صورت بلندمدت نگهداری کنید، پیشنهاد ما استفاده از یک کیف پول نرم‌افزاری امن است. کیف پول‌های نرم‌افزاری تنوع بالایی دارند. برای اتریوم استفاده از کیف پول‌های متامسک و تراست ولت توصیه می‌شود.

اگر مقدار سرمایه‌گذاری شما در اتریوم قابل‌توجه است، می‌توانید از کیف پول سخت‌افزاری مانند انواع مدل‌های لجر استفاده کنید. به دلیل نگهداری آفلاین کلیدهای امنیتی در این نوع از کیف پول‌ها، امنیت آن‌ها بسیار بیشتر است.

به‌صورت کلی نگهداری اتریوم در کیف پول صرافی برای بلندمدت توصیه نمی‌شود. البته اگر هدفتان ترید باشد، موضوع متفاوت می‌شود و می‌توانید برای کوتاه‌مدت به کیف پول صرافی هم اعتماد کنید.

کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم بالاست؟

واقعیت این است که با افزایش کاربردهای شبکه بلاک‌چین اتریوم و استاندارد ERC20، شلوغ‌شدن شبکه منجر به افزایش هزینه کارمزد تراکنش در این شبکه شده است. در نتیجه انتقال اتریوم در شبکه ERC20، به‌خصوص در زمان‌های شلوغی، هزینه تراکنش بالایی دارد. بااین‌حال راه‌حل‌هایی وجود دارد تا تراکنش شما با کارمزد کمتری انجام شود.

تتر را از شبکه ترون منتقل کنید

برای افرادی که نمی‌خواهند اتریوم را به‌صورت ریالی خریداری کنند، می‌توانند تتر بخرند و آن را از شبکه ترون (TRC20) منتقل کنند. کارمزد این انتقال کمتر از شبکه اتریوم است و صرفه اقتصادی دارد.

در ساعات شلوغی تراکنش انتقال نزنید

در ساعت‌هایی که تعداد تراکنش‌های شبکه اتریوم به اوج خود می‌رسد، هزینه کارمزد نیز بالاتر می‌رود. بر اساس منطقه زمانی شرقی از ۸ صبح تا ۱ بعدازظهر، شلوغ‌ترین ساعت‌های شبکه اتریوم است. سعی کنید تراکنش خودتان را به خارج از این محدوده زمانی منتقل کنید.

جمع‌بندی

اهمیت اتریوم در دنیای کریپتو بالاست. خرید اتریوم کار سختی نیست و با استفاده از صرافی همتاپی می‌توانید در چند کلیک این فرایند را انجام دهید. در این مطلب علاوه بر آموزش خرید اتریوم، درباره روش انتقال و بهترین کیف پول نگهداری اتریوم هم صحبت کردیم. با این آموزش حالا شما می‌توانید به‌راحتی اتریوم بخرید و در بهترین حالت از آن نگهداری کنید.

Share