دستگاه قطعه شویی چیست؟ انواع و بهترین برند سازنده آن

دستگاه قطعه شویی یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های موردنیاز در صنایع مختلف است که اغلب در شستشوی قطعات خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از ابزارهای کاربردی در صنایع مختلف، دستگاه قطعه شویی است که برای پاکسازی و تمیزی قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدون استفاده از این دستگاه، شستشوی قطعات سنگین یا سبک صنعتی ممکن نیست. ارتفاع زیاد این قطعات یا چربی و آلایندگی‌های زیادی که روی آن‌ها وجود دارد، باعث می‌شود تا بهترین گزینه برای شستشوی قطعات، دستگاه قطعه شویی باشد. ماشین سازی زرنه اصفهان بهترین برند تولیدکننده این محصولات است که در این مقاله معرفی می‌کنیم.

دستگاه قطعه شویی چیست؟

یکی از دستگاه‌های صنعتی پرکاربرد در صنایعی مانند کارگاه‌های تراشکاری، سوپاپ تراشی و میل لنگ تراشی دستگاه قطعه شویی است که توانایی چربی زدایی همه قطعات را در جنس‌های مختلف دارد. این دستگاه برای شستشو از پودرهای دوگانه شوی ویژه یا سوپر ویژه موتوواش استفاده می‌کند. این دستگاه از طریق پاشش آب ولرم و پودر قطعه شویی می‌تواند آلاینده‌های مختلف را مانند روغن، گریس، خاک و براده‌های فلزی را به طور کامل پاک کند. قیمت دستگاه قطعه شویی در اصفهان بر اساس نوع ساختار و ترکیباتی که برای شستشو استفاده می‌شوند، تعیین می‌شود.

در گذشته برای شستشوی قطعات فلزی مانند سیلندر، گیربکس و سرسیلندر از آب فراوان با بنزین و گازوئیل استفاده می‌کردند که این کار به صورت دستی انجام می‌گرفت. با کمک دستگاه‌های قطعه شوی، چربی‌زدایی از قطعات مختلف به راحتی انجام می‌گیرد؛ به طوری که دستگاه قطعه شویی ماشین سنگین امکان تمیز کردن قطعات بزرگ را در خودروهای باری برای شما فراهم کرده است. لازم به ذکر است که دستگاه قطعه شویی با نام‌های دیگری مانند دستگاه سیلندر شوی، دستگاه موتور شوی و دستگاه قطعه شوی در بازار شناخته می‌شود. ماشین سازی‌ زرنه اصفهان با بهره‌گیری از دانش و تخصص روز دنیا، بهترین دستگاه‌های قطعه شویی را در ابعاد و اندازه‌های استاندارد تولید می‌کند.

انواع دستگاه قطعه شویی

دستگاه‌های قطعه شوی در دو نوع دستگاه قطعه شویی سنگین و دستگاه قطعه شویی سبک وجود دارند. دستگاه‌های سبک شوی ابعاد کوچک‌تری دارند و برای شستشوی قطعات چدنی و آلومینیومی مورداستفاده قرار می‌گیرند. دستگاه‌های قطعه شویی سنگین از مخازن بزرگ‌تری برخوردار هستند و برای شستشوی قطعات سنگین و بزرگ به کار برده می‌شوند. تفاوت ابعاد قطعات باعث می‌شود تا مقدار آب مصرفی و پودر قطعه شویی و همین‌طور زمان شستشو با یکدیگر تفاوت داشته باشد. کیفیت شستشوی دستگاه‌های قطعه شوی در برندهای مختلف، متفاوت است چرا که موتور شستشو و نازل‌های پاشش آبی که مورداستفاده قرار می‌دهند با یکدیگر فرق دارد.

چگونگی شستشوی قطعات در دستگاه قطعه شوی

در همه دستگاه‌های قطعه شوی یک مخزن آب در قسمت زیری دستگاه قرار دارد که با استفاده از یک مشعل یا المنت دمای آن را تنظیم می‌کنند. این دما در حداقل حالت ممکن باید بالای ۷۵ درجه قرار گیرد. بر اساس حجم آب با نسبت ۲ درصد از مواد موتورشوی استفاده می‌کنند. برای مثال در حجم آب ۲۰۰ لیتر، مقدار ۴ کیلوگرم پودر قطعه شویی نیاز است. همچنین طراحی پمپ این دستگاه‌ها و نحوه پاشش آب هم بسیار اهمیت دارد؛ به همین دلیل باید حتما به سراغ دستگاهی بروید که بهترین پمپ را با طراحی منحصر به فرد در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه قطعه شویی

برای داشتن بهترین خرید باید به راهنمای خرید دستگاه قطعه شویی توجه ویژه‌ای داشته باشید. شما باید به دنبال دستگاهی باشید تا از اتلاف انرژی حرارتی و توان الکتریکی دستگاه جلوگیری کند و در عین حال با کاهش زمان فرایند شستشوی قطعات، به بهترین شکل ممکن شستشوی آن‌ها را انجام دهد. در هنگام خرید دستگاه باید به ابعاد قطعاتی که قرار است درون دستگاه گذاشته شود، توجه کنید. برای خرید باید به سراغ بهترین برند سازنده دستگاه قطعه شوی بروید تا به‌خوبی از پس پاک‌سازی آلاینده‌های مختلف مانند چربی، براده‌های آهن و روغن‌های صنعتی برآید.

بهترین برند سازنده دستگاه قطعه شوی

برندهای مختلفی در زمینه تولید دستگاه قطعه شوی فعالیت می‌کنند. انتخاب بهترین برند تنها با دانستن نکات مهم درباره بهترین دستگاه قطعه شویی ممکن است که عبارتند از:

– قدرت و نوع پمپ دستگاه

اولین نکته این است که توجه کنید، برند مورد نظر در ساخت دستگاه‌های خود از چه پمپی و با چه قدرتی استفاده می‌کند. باید با قابلیت‌ها و قدرت اسب بخار موتور شوی آشنا باشید تا دستگاهی را انتخاب کنید که حداکثر بهره وری را داشته باشد.

– قیمت دستگاه قطعه شویی

نکته دیگر توجه به قیمت دستگاه قطعه شوی است. بهترین برندهای سازنده، تعادل خوبی را بین کیفیت دستگاه خود و قیمت نهایی برقرار می‌کنند. شما برای اطلاع از قیمت دستگاه قطعه شویی در اصفهان می‌توانید با کارشناسان ماشین‌سازی زرنه اصفهان تماس بگیرید.

– ارائه خدمات پس از فروش

نکته دیگر دریافت خدمات پس از فروش و ضمانت دستگاه است. یک برند معتبر برای دستگاه‌های خود، خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. همچنین گارانتی طولانی مدت را به شما می‌دهد تا در صورت بروز مشکل، نگرانی از بابت تعویض یا تعمیر قطعات نداشته باشید.

– نوع دستگاه قطعه شویی

حتما در هنگام انتخاب دستگاه قطعه شوی به سبک یا سنگین بودن آن توجه کنید. در صورتی که از دستگاه قطعه شوی سبک برای شستن قطعات سنگین استفاده کنید، شاهد اتلاف انرژی، هزینه و زمان خواهید بود. در این صورت لازم است تا برای چند بار مراحل شستشو را تکرار کنید تا فرایند شستشو به شکل اصولی انجام گیرد. علاوه بر این انتخاب دستگاه قطعه شوی سنگین برای شست‌وشوی قطعات سبک به هیچ عنوان اصولی و منطقی نیست.

قیمت خرید دستگاه قطعه شویی

پارامترهای مختلفی بر قیمت دستگاه قطعه شوی تاثیر می‌گذارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اندازه و ظرفیت دستگاه: دستگاه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر از قیمت بالاتری برخوردار هستند. شما بر اساس نیاز خود به سراغ دستگاهی با اندازه و ظرفیت و مناسب بروید.
  • تکنولوژی و ویژگی‌های فنی: دستگاه‌هایی که با تکنولوژی پیشرفته‌تری ساخته شده‌اند، قیمت بالاتری دارند. همچنین برخی از آن‌ها از ویژگی‌های خاصی مانند تنظیمات پیشرفته و قابلیت‌های اتوماتیک برخوردار هستند.
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش: خدمات پس از فروش می‌تواند روی قیمت دستگاه تاثیرگذار باشد. پشتیبانی فنی، تعمیرات و قطعات یدکی جزء خدمات پس از فروش هستند. دستگاه‌های تولیدی توسط برندهایی که خدمات خوبی ارائه می‌دهند از قیمت بالاتری برخوردار هستند.
  • برند و شرکت سازنده: اکثر برندهای معتبر، دستگاه‌هایی با قیمت بالاتری دارند. دستگاه‌های تولیدی توسط برندهای مشهور از کیفیت بهتری برخوردار هستند و درنتیجه قیمت آن‌ها نسبت به محصولات دیگر برندها بیشتر است.

جمع بندی

دستگاه قطعه شویی یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های موردنیاز در صنایع مختلف است که اغلب در شستشوی قطعات خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای داشتن یک خرید مطمئن باید به پارامترهای مختلفی توجه کرد که ما در این مقاله آن‌ها را توضیح دادیم. شما بر اساس نیاز خود و نوع قطعاتی که باید شسته شوند باید به سراغ بهترین دستگاه قطعه شوی بروید. در هنگام خرید به برند سازنده توجه ویژه‌ای داشته باشید تا خیالتان نسبت به کیفیت دستگاه و طول عمر آن راحت باشد.

Share