معاون سازمان راهداری خبر داد:

بزرگراه آستارا-آستارا تا پایان شهریورماه تکمیل می‌شود

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: بزرگراه آستارا- آستارا در مرز ایران و جمهوری آذربایجان با هدف تسهیل در ترانزیت و حمل و نقل بین المللی تا پایان شهریورماه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در جریان بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا اظهار کرد: این پروژه به طول یکهزار و ۳۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان درحال احداث است که نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

اکبری اظهار کرد: این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در روستای باغچه‌ سرا در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود و مطئمنا همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: پروژه بزرگراه آستارا _استارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آبرو و زیرگذر می‌باشد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی این بزرگراه ۷۵ درصد است و با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری می‌باشد.

Share