پمپ آب گراندفوس

یکی از محبوبترین برندهای پمپ آب در ایران، پمپ آب گراندفوس یا همان گراندفوس پمپ است.

پمپ آب گراندفوس در ۸۳ کشور جهان به شکل مستقیم و غیر مستقیم دارای شبکه فروش میباشد. و هر سال بالغ بر ۱۶ میلیون پمپ را به این کشورها ارسال یا در آنها تولید می کند. که این وظیفه بر عهده حدود ۲۰۰۰۰ نفر کارمند می باشد.

در حال حاضر یکی از حائز اهمیت ترین هدف های شرکت Grundfos کارکرد پمپ آب با کم ترین میزان مصرف انرژی و بیشترین بازخورد است که در این زمینه موفق شده است. موفقیت های چشمگیری را بدست آورد و افزون بر برطرف کردن احتیاجات مشتری به حفظ منابع طبیعی و کاهش اثر های منفی بر آب و هوا نیز کمک کند. تلاش به منظور سازگاری هر چه بیشتر احتیاج مصرف کنندگان با تولیدات جدید پمپ آب گراندفوس از مهم ترین دیدگاه های تیم تحقیق و توسعه این شرکت می باشد که با ارتباط مداوم با دانشگاه ها موفق شده اند دانش و تجربه خود را به روز نگه دارند.

انواع تولیدات پمپ آب گراندفوس

یکی از محبوبترین برندهای پمپ آب در ایران، پمپ آب گراندفوس یا همان گراندفوس پمپ است. زیرا که از احتیاجات مسکونی و خانگی گرفته تا ساختمان های تجاری و همچنین سیستم های HVAC ، تولیدات گراندفوس قادر به رفع کلیه نیازها در جهت تامین آب با کیفیت و کاربردی می باشد. این شرکت دارای طیف وسیعی از محصولات و راهکارها در امور صنعتی و تاسیسات شامل پمپ های سیرکولاتور به منظور سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع و همچنین پمپ های دوزینگ و فاضلابی می باشد.

انتخاب پمپ گراندفوس

از محصولات برند گراندفوس، پمپ آب گراندفوس دانمارک است که در سال ۱۹۴۵ با هدف تولید پمپ آب تاسیس شد، که به منظور سیرکوله کردن آب مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ آب سیرکولاتور جهت تامین آب داغ در سیستم های گرمایشی و به حرکت در آوردن سیال در سیستم های آب گرم خانگی مانند مدار آب گرم شوفاژ استفاده می شود.

پمپ آب خانگی گراندفوس

پمپ آب خانگی گراندفوس دارای نصب آسوده و همچنین کیفیت بالا در مقایسه با پمپ های مشابه خود در بازار میباشد. همچنین خود راه انداز و خود مکش، دارای طراحی مقاوم دربرابر خورندگی میباشد.
پمپ آب خانگی گراندفوس یک اجکتور (Ejector) درونی دارا می باشد و قطر دهانه مکش و دهش G1، به عبارت دیگر ½ اینچ و مساوی با ۱۵ میلی متر می باشد.
در پمپ آب خانگی گراندفوس دهانه دهش آن به سمت بالا (شعاعی) و دهانه مکش به موازات زمین (محوری) می باشد.

پمپ آب گراندفوس تک پروانه

این نوع از پمپ آب از گروه پمپ های گراندفوس مکش از ته محسوب میشوند که جهت تامین آب، تقویت فشار صنعتی، جا به جایی مایعات صنعتی و آبیاری کاربرد دارند. این پمپ ها جزو پمپ های سانتریفیوژ و تک مرحله ای می باشند و دارای شفت افقی می باشند. و به طور معمول مشمول سری NB میشوند. در پمپ آب صنعتی گراندفوس سیستم هیدرولیک در پروانه، حوزینگ بهینه سازی شده و موتورهایی با استاندارد IE1, IE2,IE3 از ویژگی های پمپ های تک پروانه Grundfos میباشند.

پمپ گراندفوس طبقاتی افقی

این پمپ ها به شکل ماژولار و کوچک و جمع و جور تولید می شوند و ساختار گوناگون و تنظیمات بسیار زیادی دارند. پمپ های طبقاتی افقی گراندفوس از نوع کوپله بسته میباشد و در گروه CM قرار می گیرند. از مشخثه های اصلی این پمپ ها می توان به صدای کم، کارایی بالا، قابلیت تنوع در استفاده و پایداری بالا اشاره کرد. معروف ترین محصول تولیدی شرکت Grundfos پمپ سری CM می باشد. این پمپ گریز از مرکز و طبقاتی افقی است که تعداد طبقات افقی با توجه به مقدار تامین آب در گونه های مختلف تفاوت دارد. جنس پمپ های گراندفوس سری CM از استیل مرغوب و خالص می باشد که این مزیت مانع از زنگ زدگی و خوردگی پمپ می شود.

پمپ آب طبقاتی عمودی گراندفوس

این گروه از پمپ آب گراندفوس از خانواده پمپ های سانتریفیوژی خطی است. که به منظور تامین آب و بر طرف کردن احتیاج های صنعتی استفاده می شود. در حال حاضر این گروه با سری CR به بازار معرفی می شوند که یک نسل جدید از پمپ های طبقاتی می باشد. این پمپ ها دارای قدرت بالایی می باشند و همچنین طراحی هیدرولیکی بخصوصی جهت بهینه سازی بازده مصرف دارند. پمپ های CR گراندفوس به طور معمول با چهار نوع متریال چدن، تیتانیوم و دو نوع استیل ساخته می شوند. ویژگی ای که پمپ آب سانتریفیوژ خانگی و پمپ آب خانگی گراندفوس با سایر برندها را متمایز می کند در این است که اندازه این پمپ ها از متوسط به بالا تولید می شوند و گراندفوس هیچ وقت مدلهای کوچک همچون سایر برندها تولید نمی کند در ضمن لازم به ذکر است که به علت استفاده از استیل خالص جهت ساخت پمپ بازه قیمتی پمپ گراندفوس نسبت به سایر پمپ های مشابه بالاتر میباشد.

قیمت پمپ آب خانگی گراندفوس

عوامل معتددی بر قیمت پمپ آب خانگی گراندفوس تاثیر گذار می باشند، به عنوان نمونه میزان قدرت موتور پمپ یکی از عامل هایی می باشد که بر قیمت پمپ آب خانگی گراندفوس اثر گذار می باشد. در سیستم های گرمایشی از پمپ سیرکولاتور گراندفوس به منظور گردش و جا به جایی حرارتی آب گرم تولید شده در موتورخانه تا محل نصب رادیاتور ها ، فن کویل ها، مبدل های حرارتی و در پکیج های گرمایشی نیز استفاده می شود. پمپ سیرکولاتور گراندفوس همچنین می تواند جهت به جریان انداختن آب سرد تولیدی در سیستم های برودتی همچون سیکل تبرید چیلر و سیستم سرمایش ساختمان و انتقال آن به فن کویل ها مورد استفاده قرار گیرد.

Share