امام جمعه رشت:

دولت برای سرافرازی خود و نظام اسلامی باید مردم را در کنار خود داشته باشد

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه به شوکت و عظمت مردم باید توجه شود، اضافه کرد: دولت برای سرافرازی خود و نظام اسلامی باید مردم را در کنار خود داشته باشد و در این راستا چند کار مهم را باید انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به نقش مهم مردم در صحنه‌های مختلف اظهار کرد: دشمن از حضور مردم در عرصه‌های مختلف عقب نشینی می‌کند از اینرو مردم همواره قدرت آفرین هستند.

وی با تاکید بر اینکه به شوکت و عظمت مردم باید توجه شود، اضافه کرد: دولت برای سرافرازی خود و نظام اسلامی باید مردم را در کنار خود داشته باشد و در این راستا چند کار مهم را باید انجام دهد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه دولت باید به تامین سرمایه در گردش بخش تولید توجه کند، ادامه داد: برای تولید کننده این موضوع مهم است ضمن اینکه از کارآفرینان و افراد توانمند داخلی حمایت کند.

وی اظهار کرد: اصلاح شیوه‌های خصوصی‌سازی، توجه به بازار تولید داخلی و جلوگیری از رانت خواری از جمله دیگر اقداماتی است که دولت در این راستا باید انجام دهد.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها مساله اقتصاد و توجه به سفره مردم را مطرح کردند و امسال نیز این شعار را مورد تاکید مضاعف قرار دادند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب در نامگذاری شعار امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، انتخاب دقیقی داشتند، اضافه کرد: هر جا مردم حضور یافتند موفقیت حاصل شد از اینرو دولتمردان باید با حمایت‌های لازم چرخه تولید را ارتقاء دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنگ غزه افزود: فلسطین، پاره تن امت اسلامی در این دوره از تاریخ ۷۵ساله خود دوره‌ای بسیار سخت اما در عین حال افتخارآمیز از نظر مقاومت و ایستادگی را طی می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با تشریح ویژگی‌های این دوره بیان کرد: دشمن غاصب طی ۷۵ سال هجومی حمله می‌کرد و اکنون دفاعی کار می‌کند ضمن اینکه در طول این سال‌ها همواره حرف از پیروزی می‌زد و اکنون از شکست می‌گوید.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه تاکنون در این جنگ جبهه مقاومت از ۱۰ درصد توان خود استفاده کرد و ۹۰ درصد از قدرت آفندی و پدافندی اهالی مقاومت به کار گرفته نشد، افزود: اگر چه در این جنگ افراد زیادی در غزه شهید و غصه‌ها زیاد شد اما جبهه مقاومت دست برتر دارد.

وی پدر بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن شب‌های لیالی قدر و حضور مومنان و پیروان امیرالمومنین حضرت علی (ع) در مراسم معنوی و پرفضیلت این شب‌ها اظهار کرد: دعا و نیایش در اجتماعات تاثیرگذار است.

Share