امام جمعه رشت؛

طرح هادی برای تامین آسایش و زندگی مردم است | کوچک‌سازی و انبوه‌سازی در کنار استحکام بنا مورد توجه باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان “بنیاد مسکن” را برآمده از دل انقلاب و افکار امام خمینی(ره) دانست و با تاکید بر اهمیت استحکام بنا در ساخت‌وسازها گفت: کوچک‌سازی و انبوه‌سازی در کنار استحکام بنا باید مورد توجه باشد و سازه‌ها و‌‌ پروژه‌ها نیز نیمه‌کاره رها نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیرکل و مدیران بنیاد مسکن استان ضمن گرامیداشت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) اظهار داشت: افتتاح حساب ۱۰۰ همچون تشکیل سپاه و بسیج و غیره برگرفته از افکار نورانی و جزو یادگارهای ماندگار امام خمینی(ره) است که هنوز می‌درخشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ساختن پناهگاه برای مردم را جزو خدمات ارزشمند بنیاد مسکن عنوان کرد و افزود: “مسکن” نیاز اولیه بشر بوده و هست از طرفی ابزار و تکنولوژی که امروز در ساخت‌وسازها استفاده‌ می‌شود در گذشته نبود به‌همین دلیل ساخت‌وسازها راحتر انجام می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی بنیاد مسکن را مجموعه‌ای برآمده از دل انقلاب و افکار امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: خدمت در این نهاد، افتخار است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز دورترین نقاط روستاها و صعب‌العبورترین مناطق کشورمان از امکانات لازم برای زندگی برخوردار هستند تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی همواره درصدد است تا بسط امکانات و مواهب کند.

وی با اشاره به‌ مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: گاهی مواقع، مطالبات به‌‌حدی زیاد است که امکانات موجود پاسخگوی همه مطالبات نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان طرح هادی را یکی از طرح‌های تاثیرگذار در روستاها دانست و بیان کرد: طرح هادی برای تامین آسایش و زندگی مردم است اما مردم گلایه‌هایی نیز دارند که باید توجه شود؛ مسئولان ذی‌ربط در این حوزه تلاش کنید مردم را با خود همراه کنید و از خودِ مردم نظرخواهی کنید حتی اگر تعدادی از آنان مخالفت کنند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اهمیت استحکام بنا در ساخت‌وسازها عنوان کرد: کوچک‌سازی و انبوه‌سازی در کنار استحکام بنا باید مورد توجه باشد و سازه‌ها و‌‌ پروژه‌ها نیز نیمه‌کاره رها نشوند بنابراین‌ تکمیل پروژه در کنار استحکام بنا به‌عنوان یک اصل مورد توجه باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در خدمات‌دهی باید به اولویت‌ها توجه شود افزود: شخصی در یک روستا ممکن است از داشتن مسکن محروم باشد و درخواست کمک داشته باشد و در عین حال شخص دیگری ممکن است مسکن داشته باشد اما ویرانه باشد بنابراین به هردو باید خدمات‌رسانی شود اما آن شخص که فاقد مسکن است در اولویت باشد.

وی ادامه داد: علم و اخلاق به ما آموخت که “چیزی که بالای تریبون و در جمع مردم اعلام‌ می‌کنی سعی کن در مرحله اول، خود و خانواده‌ات به آن عمل کنی” بنابراین اولین عمل‌کننده باید خودمان باشیم و شما مدیران هم باید این اصل را مورد توجه قرار دهید و فراموش نکنید زیرمجموعه شما اولین‌ کسانی هستند که نظاره‌گر خدمات شما و نتایج آن هستند بنابراین در وهله نخست باید زیرمجموعه خود را آگاه کنید؛ مدیرانِ شهرستانی نیز زیرمجموعه خود را نسبت به خدمات انجام شده آگاه‌تر کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت حفظ و حراست از ابزار و تجهیزات در ساخت‌وسازها افزود: مدیران ارشد نیز در کنار بلندنظری باید دقت نظر داشته باشند.

Share