استاندار در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان:

شورای اندیشه ورز برای تحقق شعار سال تشکیل می‌شود

استاندار گیلان با بیان اینکه برای سال جدید برنامه ریزی‌ هایی در راستای شکوفایی اقتصاد دریا محور، کشاورزی و گردشکری و صنعتی انجام شده است، گفت: شورای اندیشه ورز برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری شکل خواهد گرفت و همایشی راهبردی و عملیاتی در این زمینه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی امروز (یکشنبه) در دیدار نوروزی با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت که با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان و معاونان استانداری برگزار شد، گفت: بهترین هدیه نوروزی سال ۱۴۰۳ برای ما و مردم، فرمایشات مقام معظم رهبری است که با مخاطب قرار دادن آحاد جامعه به جهش تولید تاکید فرمودند تا ایران اسلامی از واردات کالاهای اساسی از کشورهای دنیا بی‌نیاز شود.

وی با اشاره به افتتاح آزاد راه قزوین-رشت در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: برای افتتاح این آزاد راه سالیان متمادی تلاش شد؛ از سال ۸۸ مردم این استان و شهرستان چشم انتظار افتتاح مسیر ۱۱.۵ کیلومتری بودند که این امر محقق شد.

وی ادامه داد: در بخش‌های اقتصادی هم در برش استانی برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده که بزودی از این موارد رونمایی خواهیم کرد.

عباسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر ایجاد تغییر در برنامه هفتم و ساختار بودجه تاکید کردند؛ لذا مجلس باید این موارد را در دستور کار خود قرار داده و دولت نیز وظیفه دارد در بخش‌های مختلف مربوط به تولید از مشارکت مردم استفاده کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا اقتصاد دولتی موفق نیست، گفت: جهش اقتصاد دولتی بدون مشارکت مردم میسر نیست؛ ورود مردم به مقوله اقتصاد اگر توام با روحیه بسیجی و جهادی باشد چشم‌انداز و افق خوبی در آینده دارد.

عباسی تصریح کرد: تا زمانی که مسائل مالی، اعتباری و پول به سمت تولید هدایت نشود نمی‌توانیم تورم را مهار کنیم؛ در صورت‌عدم تزریق پول و اعتبار به بخش سرمایه‌گذاری و تولید، این وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نکاتی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت اعتقادات و ایجاد نشاط و امید در جامعه بیان کرد: برای تحقق این امر متولیان فرهنگی همانند ائمه جمعه و جماعات باید فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشند و ضمن بیان مشکلات نکات مثبت عملکردها را نیز بازگو کنند.

تلاش برای تحقق‌ جهش تولید وظیفه همگان است

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار نوروزی استاندار و فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ضرورت توجه اساسی به‌ مسئله تولید اظهار داشت: نیاز به تولید داخلی با توجه به جنگ اوکراین اهمیت بیشتری پیدا کرد چراکه یک سوم نیازِ نهاده‌های غرب آسیا و شبه قاره توسط اوکراین تامین می‌شد از سوی دیگر قطع رابطه میان روسیه و اروپای شرقی نیز بستر مناسبی در آسیای میانه برای کالاها و تولیدات ایرانی فراهم کرد به‌همین دلیل در بندر آستارا شاهد حجم ترافیکی بیشتری هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به نیاز جامعه ایرانی به نهاده و تولیدات دام و طیور تصریح کرد: در کنار توجه به سایر بخش‌های تولیدی، باید به تولیدات اقلام موردنیاز و کالاهای اساسی‌ که مردم بیش از سایر تولیدات با آن سر و کار دارند توجه اساسی کرد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت تولید از لحاظ کیفیت و کمیت با مشارکت مردم در راستای جلب رضایت مردم خاطرنشان کرد: همه وظیفه دارند برای تحقق‌ جهش تولید تلاش کنند از طرفی نظریه‌پردازان و اقتصاددانان اسلامی همواره بر تقویت بنگاه‌های کوچک تولیدی تاکید دارند زیرا با بازدهی و آثار منفی کمتر و تشدید نظارت همراه است.

امام جمعه رشت ادامه داد: یکی از عللی که در نظام اقتصادی به تقویت بخش خصوصی می‌پردازند در واقع عدم توان دولت‌ها در نظارت است و لذا فقدان یا کاهش نظارت دلیلی بر تقویت بنگاه‌های خصوصی خواهد بود.

وی با اشاره به آسیب‌های فقدان نهاده‌های دامی و آسیب‌های وارد شده به منابع طبیعی استان عنوان کرد: افزایش قیمت زمین در گیلان باعث شده که کشاورز به فروش زمین روی بیاورد و این امر ما را در تولید با مشکلات مواجه خواهد کرد و زمین هم در استان کم خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود همه مسئولان و فرمانداران برای رفع این مشکل پای کار باشند و از هجوم خریداران زمین هم کاسته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر آثار تحقق جهش تولید و فراهم کردن بسترهای تولید افزود: رهبر معظم انقلاب از فعالیت‌های بخش خصوصی نیز ابراز رضایت کردند و در بخش دیگر، از ضعف تبلیغات در عرصه نشاط گله کردند و تاکید داشتند که نشاط ایجاد شده در عرصه‌های تولید و کار و کوشش جوانان باید به خوبی نشان داده شود.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: تلاش‌ها و خدمات بزرگی توسط دولت سیزدهم انجام شده که باید به مردم گفته شود اما متاسفانه رسانه‌ها در راستای تقویت کارهای دولت آنطور که باید به میدان نیامدند البته ضعف‌ها و مشکلات را انکار نمی‌کنیم اما نقاط خوب و دستاوردها هم باید گفته شود و باید بدانیم که‌ مشکل را چگونه و با چه بیانی و کجا بگوییم که باعث ناامیدی نشود.

انتهای پیام/

Share