در حاشیه آزار و اذیت حیوانات از جمله کشتار سگ ها؛

دادستان فومن: عاملان آزار و اذیت حیوانات شناسایی می‌شوند

در پی گزارش چند فقره حیوان آزاری، دادستان عمومی و انقلاب فومن اظهار کرد: عاملان آزار و اذیت حیوانات در این شهرستان شناسایی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراد قربان زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر آزار و اذیت حیواناتی همچون سگ های خیابانی منتشر شده که این امر در حال بررسی و پیگیری است.

دادستان عمومی و انقلاب فومن ادامه داد: دستورات لازم برای انجام این کار ارائه شده و نتیجه از طریق رسانه‌ها به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

اخباری در فضای مجازی مبنی بر آزار و اذیت حیوانات از جمله کشتار سگ ها در برخی از مناطق شهرستان فومن در فضای مجازی منتشر شده است.

گفته شده فردی، با شلیک گلوله، سلاخی و رها کردن حیوانات زخمی در رودخانه، و فردی دیگر با کشتن گربه ها تصویری وحشتناک از حیوان آزاری در این منطقه ثبت کره است.

فصل بیست‌ و پنجم بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی تحت عنوان «احراق و تخریب و اتلاف اموال و حیوانات» به تعیین مجازات حیوان‌آزاری پرداخته است.

همچنین تضییع حقوق حیوانات طبق قانون مجازات اسلامی جرم بوده و به نوعی ترویج خشونت نیز محسوب می‌شود و از طرفی نظم عمومی جامعه را برهم زده و بهداشت عمومی را به مخاطره می‌اندازد.

Share