رئیس اداره محیط‌زیست آستانه اشرفیه خبرداد:

تشدید برخورد یگان حفاظت محیط‌ زیست با متخلفان در بستر سفیدرود

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به ادامه گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در ایام تعطیلات، گفت: هر گونه ساخت و ساز در حاشیه رودخانه سفیدرود و فعالیت غیر مجاز صیادی ممنوع بوده و با متخلفین وفق مقررات برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رامین حسین‌زاده امروز ۲۳ فروردین ماه در حاشیه بازدید از رودخانه سفیدرود با اشاره به تشدید برخورد یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستانه اشرفیه با متخلفان در بستر رودخانه سفیدرود در فصل زادآوری آبزیان، اظهار کرد: در راستای حفاظت و پیشگیری از هرگونه تعرض به رودخانه حفاظت شده سفیدرود، تمام سازه‌های غیر مجاز از جمله کومه‌های صیادی، با حضور یگان حفاظت محیط‌ زیست این شهرستان جمع آوری شدند.

وی هر گونه ساخت و ساز در حاشیه رودخانه سفیدرود و فعالیت غیر مجاز صیادی بویژه در فصل تخم ریزی ماهیان را ممنوع دانست و افزود: با متخلفین وفق مقررات برخورد می‌شود.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای سال جدید و همزمان با تعطیلات سال نو، در چند مرحله گشت اجرایی، با متخلفین شکار و صید و برداشت‌های غیر مجاز مصالح رودخانه‌ای در حوزه استحفاظی شهرستان آستانه اشرفیه برخورد شد.

حسین‌زاده تصریح کرد: از ابتدای امسال و حضور مسافران در عرصه‌های طبیعی شهرستان، یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه با حضور مستمر در عرصه‌های طبیعی شهرستان نسبت به پیشگیری و به حداقل رساندن تخلفات محیط زیستی از جمله ریخت و پاش زباله، شکار و صید غیر مجاز و غیره اقدام کردند.

وی تاکید کرد: در چند مرحله گشت تلفیقی شبانه یگان‌های حفاظت محیط زیست و یگان پلیس پیشگیری شهرستان، با برداشت کنندگان غیر مجاز مصالح رودخانه‌ای برخورد و از فعالیت‌های سودجویان جلوگیری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: با توجه به فصل مهاجرت و زادآوری آبزیان، هر گونه صید در رودخانه سفیدرود و انهار منتهی و منشعب از آن ممنوع است.

Lavc58.54.100

Share