اسرائیل با پهپادهای پیتزا بر حمله کرد

مقامات اسرائیلی نمایش تمسخرآمیز ریزپرنده‌ها را پایان حمله به ایران اعلام کردند

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل بعد از سرنگونی ۳ ریزپرنده در اصفهان خبر داد مقامات این رژیم حمله به ایران را خاتمه‌ یافته اعلام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل، صبح امروز (جمعه)، گزارش داد برآوردهای ارتش و نیروهای امنیتی این رژیم آن است که حمله به ایران پایان یافته است.

الجزیره به نقل از کانال ۱۲ نوشت؛ اما اسرائیل وضعیت آماده‌باش کامل فعلی را حفظ می‌کند.رسانه‌های غربی، بامداد امروز، بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار در اصفهان ادعا کردند که اسرائیل پاسخ عملیات ایران را داده است.

حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) خبر داد ۳ ریزپرنده در آسمان اصفهان با موفقیت رهگیری شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ آسیبی به هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای ایران در اصفهان وارد نشده است.

📷 واکنش یک کاربر عرب‌ به حادثه اصفهان

📷 واکنش یک کاربر عرب‌ به حادثه اصفهان

لاپید: بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون در پارلمان رژیم اسرائیل، صبح امروز (جمعه)، به توئیت تک‌کلمه‌ای «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم واکنش نشان داد و گفت که این یک کلمه، وجهه بین‌المللی اسرائیل را خدشه‌دار کرده است.

وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در پی انتشار خبر سرنگونی ۳ ریزپرنده در اصفهان صبح امروز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با نوشتن یک کلمه در توصیف این اقدام گفت: «مسخره!»
رهبر اپوزیسیون در پارلمان اسرائیل به دنبال جنجال‌برانگیز شدن این کلمه و مورد تمسخر قرار گرفتن اسرائیل، در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: «تاکنون هیچ وزیری در شورای دفاع این‌گونه به امنیت اسرائیل، وجهه و جایگاه بین‌المللی آن آسیب نزده بود؛ آن هم با یک کلمه!
بن گویر توانست اسرائیل را به سخره بگیرد.»یائیر لاپید اضافه کرد: «هر نخست‌وزیر دیگری روی کار بود، او را از کابینه اخراج می‌کرد. حتی وزرایی که کنار او نشسته‌اند و مانند گوسفند سکوت کرده‌اند، مسئول هستند و بخشی از شکست غیرقابل بخشش در حوزه امنیت هستند.»

رسانه‌های غربی، بامداد امروز، بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار در اصفهان مدعی پاسخ اسرائیل به عملیات اخیر ایران در خاک فلسطین اشغالی شدند.

چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟

استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
یک: ایران بعد از اجرای عملیات وعده صادق از یک معادله جدید رونمایی کرد و به صهیونیست‌ها هشدار داد که زین پس اگر عملیاتی با تابلو مستقیم اسرائیلی صورت بگیرد، ایران از خاک خود مستقیما مناطق صهیونیستی را مورد هدف قرار خواهد داد. عدم حمله موشکی مستقیم و عدم عملیات با هواپیماهای اسرائیلی که پیش از این بارها مدعی انجام آن بودند، نتیجه پذیرفتن این معادله جدید است.
دو: مقامات ایران بیش از این تهدید کرده بود که پاسخ نظامی به رژیم صهیونیستی را بدون فوت زمان در سریعترین زمان ممکن با حجم بالا پاسخ خواهند داد.‌صهیونیست‌ها این گزاره را هم در شرایط فعلی پذیرفتند و به همین دلیل به دنبال پاسخ رسانه‌ای به جای عملیات واقعی برآمدند تا به ظن خود هم نمایش عملیات نظامی داشته باشند و هم مورد تنبیه مجدد و شدیدتر ایران قرار نگیرند و به نوعی با هزینه کمتر، تنش نظامی با ایران را خاتمه بدهند.
سه: ضمن اینکه این را هم نباید فراموش کرد که ایران معادلات جدید را در حالی تا این لحظه به طرف اسرائیلی تحمیل کرده که پیش از این، صهیونیست‌ها با کمک آمریکا به دنبال این معادله بودند که ایران نه تنها از موشک برای پاسخ نظامی نباید استفاده کند بلکه حق ندارد از خاک خود نیز به اسرائیل پاسخ بدهد. اینک همه این معادلات برعکس شده و ایران اراده و محاسبات خود را به طرف صهیونیستی تا این لحظه تحمیل کرده است.
Share