هواشناسی گیلان اعلام کرد:

هشدار سطح زرد هواشناسی گیلان برای یخبندان و سرمای شدید

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: آسمان گیلان تا اوایل هفته پیش رو نیمه ابری همراه با یخبندان و مه غلیظ صبحگاهی پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس با اشاره به اینکه امروز در برخی نواحی شرقی گیلان بارش‌های پراکنده است، افزود: تا عصر شنبه در طول روز آسمان گیلان نیمه ابری تا آفتابی است که به علت بارش برف اخیر با یخبندان و مه غلیظ شبانگاهی و صبحگاهی همراه است.

وی با اشاره به اختلاف دمای شدید بین صبح وشب و یخبندان در روزهای پیش رو افزود: لغزندگی جاده‌ها، یخ زدگی باغ‌ها، خسارت به تجهیزات آب و گاز و گلخانه‌ها دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از صبح یکشنبه سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود، گفت: با ورود و فعالیت این سامانه بارش‌ها در مناطق کوهستانی به صورت برف و در مناطق جلگه‌ای مخلوط باران وبرف یا باران خواهد بود.

محمد دادرس با اشاره به شرایط دریا، اضافه کرد: دریای خزر امروز و فردا با ارتفاع موج حداکثر تا ۵۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.
مدیر کل هواشناسی گیلان؛ با اشاره به شرایط جوی رشت مرکز استان گفت: دمای هوای شهر رشت امروز ۸ درجه سلسیوس و رطوبت هوای این شهر ۴۰ درصد است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دیلمان و اسبه وونی تالش با ۱۱ درجه زیر صفر سردترین و انزلی با ۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین مناطق گیلان بوده است.

Share