فاطمه شیرزاد، کاندیدای انتخابات مجلس؛

با حضور یک زن در مجلس خیلی از مشکلات زنان حل می شود

فاطمه شیرزاد گفت: گیلان سالمند بیش از هر استانی نیاز دارد که در آن به موضوعات و مباحث مربوط به طرح ملی جوانی جمعیت، حمایت از خانواده  و حمایت از جوانان توجه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فاطمه شیرزاد در گفتگو با دیارمیرزا گفت: تلاش برای بهبود معیشت مردم و اوضاع اقتصادی کشور، تلاش برای تحقق عدالت به عنوان حلقه مفقوده، اشتغالزایی در بستر رونق تولید، پیگیری طرح ملی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها برخی از برنامه‌ها است.

شیرزاد افزود: همانطور که مستحضر هستید استان گیلان در بین سایر استان‌ها به عنوان پیرترین استان معرفی شده است، گیلان سالمند بیش از هر استانی نیاز دارد که در آن به موضوعات و مباحث مربوط به طرح ملی جوانی جمعیت، حمایت از خانواده  و حمایت از جوانان توجه شود.

وی با اشاره به ضرورت کمک به احیای بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در شهرستان رشت، گفت: یک نماینده باید با رایزنی‌های کشوری که با مقامات بلند رتبه انجام می‌دهد، مسئولین تراز اول را به استان و شهر خودش بیاورد و اعتبارات مالی ملی برای احیا آنها و بازگشت به چرخه تولید جذب و ردیف بودجه برای آنها مشخص کند و می‌تواند در این مسائل تاثیرگذار باشد.

وی پیگیری مسائل محیط زیستی و تلاش برای ساماندهی معضلات پسماند خصوصا در حوزه مرکزی استان را از دیگر مواردی بیان کرد که باید خیلی مجدانه مورد پیگیری و اجرایی شدن قرار گیرد و گفت: یک بخش مدیریت معضل پسماند شهر رشت بحث عدم تخصیص بودجه مناسب است یا اینکه بودجه مناسب تخصیص یافته و نماینده‌ای را می‌خواهد که دلسوزانه برود و با رایزنی مدیریتی آن اعتبار را جذب و برای موضوع خاص شهر یا استان استفاده کند.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تلاش مضاعف برای بهبود زیرساخت‌های ارتباطی استان، گفت: اتمام هر چه سریعتر خط آهن آستارا و اتصال خط آهن کاسپین به بندرانزلی یک موضوع مهم است که باید انجام شود و کمک به شکوفایی ظرفیت گردشگری استان از طریق تسهیل در روند جذب سرمایه‌گذار یا جذب منابع ملی بسیار حائز اهمیت است.

شیرزاد افزود: تلاش برای ایجاد  وحدت رویه در مجمع نمایندگان استان که موضوع بسیار مهمی است و باید این وحدت و همگرایی بین مجمع نمایندگان استان شدت بیشتری داشته باشد چون برای تحقق اولویت‌های استان و پیشگیری از فرصت سوزی حائز اهمیت است.

وی تلاش برای شناسایی افراد نخبه و نیروهای مفید در بدنه دستگاه‌ها برای افزایش روند بهره‌وری در نظام اداری را یکی دیگر از برنامه‌های مهم بیان کرد و افزود: تلاش برای تخصیص بودجه ملی برای رینگ ۹۰ متری میدان گیل به منظور مهار ترافیکی که بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مالی نیاز دارد و تلاش مجدانه برای جلوگیری از رانت‌خواری و باندبازی در فضای اداری، سیاسی و اقتصادی استان باید پیگیری شود.

شیرزاد: هدف این است از سه نماینده رشت یک نماینده زن در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشد، اکنون فضا برای ورود یک خانم وجود دارد و می‌توانیم و باید یکی از بانوان در مجلس حضور داشته باشند. یکسری موضوعات مربوط به بانوان باید توسط بانوان پیگیری و حل شود، وقتی خانم به خانم مراجعه می‌کند راحت تر می‌تواند مسائل و مشکلات خود را مطرح و حل کند با حضور یک زن در مجلس خیلی از مشکلات زنان در کشور می‌تواند، تسریع بشود.

Share