رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گیلان تاکید کرد؛

شورای ائتلاف به جوان‌گرایی روی آورد؛ انتخاب کاندیدای جوان در ۵ حوزه انتخابیه

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گیلان گفت: در خصوص شهرستان لنگرود تا به این لحظه برای حمایت از یک کاندیدای خاص با تهران به جمع بندی نرسیدیم و در ۴۸ ساعت آینده کاندیدای مورد حمایت شورای ائتلاف در شهرستان لنگرود معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رمضانعلی طالبی رئیس شورای ائتلاف گیلان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر مرکزی این شورا در رشت با اشاره به موضع‌گیری در خصوص کاندیدای مورد حمایت در شهرستان لنگرود اظهار کرد: در شهرستان تالش به جهت حفظ رقابت و با مشورت تهران و تصمیم استان، محمد شیخان و حسن محمدیاری انتخاب و در لنگرود هم تا به این لحظه برای حمایت از یک کاندیدا با تهران به جمع‌بندی نرسیدیم و در ۴۸ ساعت آینده کاندیدای مورد حمایت شورای ائتلاف در شهرستان لنگرود معرفی می‌شود.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۵۵ کاندیدا در سامانه شورای ائتلاف در شهرستان رشت گفت: در مرکز استان ۵۵ کاندیدا  مصاحبه کرده و ۱۵ نفر وارد مجمع شورای ائتلاف استان شدند و در نهایت پنج نفر را برگزیده و از آن پنج نفر سه نفر را انتخاب کردیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گیلان یکی از ضعف‌های موجود در گیلان را عدم تربیت نیروی جوان انقلابی دانست و بیان کرد: کار تشکل سیایی تربیت نیرو است ولی در این مورد جریانات مختلف انقلابی در گذشته منفعل عمل کردند ولی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای ائتلاف به جوان‌گرایی روی آورده و در پنج حوزه انتخابیه کاندیدای جوان مورد حمایت این شورا است.

طالبی با بیان اینکه شورای ائتلاف همواره بر عملکرد کاندیدهای مورد حمایت خود نظارت داشته است، افزود: نمایندگانی که در دیگر حوزه‌های انتخابی استان کارایی نداشتند می‌خواهند وارد رشت شوند و حتی یک کاندیدا که در سطح ملی اقدام موثری برای گیلان انجام نداده سودای نمایندگی در رشت را دارد، لذا تلاش ما این بود که کاندیدایی را معرفی کنیم که مورد وثوق نسبی جریان انقلاب و مردم باشد هر چند نقد هم بر عملکرد برخی از کاندیداها وارد است.

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و دیگر جریانات سیاسی انقلاب در گیلان به یک لیست مشترک نسبی رسیده‌اند، گفت: در گیلان میان شورای ائتلاف، شورای وحدت و‌ گام دوم انقلاب کاندیدای مشترکی داریم که نشان‌دهنده وحدت میان تمامی جریانات انقلاب در گیلان است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گیلان با بیان اینکه فرآیند تشکیل شورای ائتلاف امسال با تغییراتی همراه بوده است، افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ابتدا کاندیداها در سامانه ثبت نام کردند که بر اساس آمار تعداد ثبت‌نام کاندیداها در سامانه شورای ائتلاف در کشور هفت هزار نفر و در گیلان ۲۰۰ کاندیدا ثبت‌نام کردند.

طالبی با اشاره به تغییر مکانیسم انتخاب کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات پیش‌رو مجلس شورای اسلامی بیان کرد:سیاست این دوره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حمایت موثر بوده و نظر سنجی دیگر برای ما حجیت نداشته و در دوره جدید این شورا به حمایت موثر روی آورده است.

وی یکی از راهبرد اصلی انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته توجه به مردم‌سالاری دینی دانست و بیان کرد: شعار و راهبرد اصلی امام خمینی(ره) این بود که مردم در صحنه و به خصوص انتخابات حضور داشته باشند زیرا انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گیلان با اشاره به برنامه دشمن برای کاهش حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند بیان کرد: دشمن در تلاش برای کاهش مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند است ولی مروم بدون شک نخواهند گذاشت استکبار به هدف خود برسد.

Share