جسد الکسی ناوالنی با حضور هزاران نفر در روسیه به خاک سپرده شد

حضور چشمگیر روس ها در تشییع جنازه الکسی ناوالنی، سرسخت ترین منتقد ولادیمیر پوتین

هنگام ورود تابوت الکسی ناوالنی به مراسم برای انجام تشییع، جمعیت یکصدا نام او را فریاد زدند. برخی زمزمه می کردند: تو نترسیدی، ما هم نمی ترسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا الکسی ناوالنی، مهم‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (جمعه) با حضور صدها هزار نفر از این کشور در مراسم تشییع جنازه او در مسکو به خاک سپرده شد.

بر اساس تصاویری که در خبرگزاری‌های بین المللی از حاشیه‌های این مراسم منتشر شده حضور نیروهای امنیتی و پلیس در اطراف جمعیت عزادار محسوس است. هنگام ورود تابوت الکسی ناوالنی به مراسم برای انجام تشییع، جمعیت یکصدا نام او را فریاد زدند.

برخی زمزمه می‌کردند: تو نترسیدی، ما هم نمی‌ترسیم. الکسی ناوالنی در ۱۶ فوریه در سن ۴۷ سالگی در یک مستعمره جنایی روسیه در قطب شمال درگذشت. هواداران ناوالنی، کرملین را به قتل او متهم می‌کنند اما کرملین هرگونه دخالت در در قتل او را رد کرده است. به گفته برخی منابع، سفیر آمریکا در مسکو در این مراسم حضور داشته است.

الکسی ناوالنی، منتقد برجسته پیشین کرملین و کنشگر کاریزماتیک فعال در زمینه مبارزه با فساد که از او به عنوان سرسخت‌ترین مخالف ولادیمیر پوتین نام می‌بردند روز ۱۶ فوریه ۲۰۲۴ میلادی در سن ۴۷ سالگی حین سپری کردن دوران حبس در یک اردوگاه کار اجباری روسیه واقع در قطب شمال در شرایطی مبهم که هنوز جزئیات آن برای عموم مردم و رسانه‌ها مشخص نشده است جان خود را از دست داد.

Share