ترامپ وعده حمام خون داد

ترامپ: اگر پیروز انتخابات نشوم، انتخابات دیگری در آمریکا برگزار نمیشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین گفت اگر پیروز انتخابات نشود، مطمئن نیست انتخابات دیگری در آمریکا برگزار شود. ترامپ پیش از این گفته بود بعد از انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور، عفو برخی از متهمان حمله به کنگره را بررسی می‌کند و سال گذشته نیز در یک گردهمایی کمک مالی برای این افراد سخنرانی کرد.

فعالین سیاسی آمریکا نگرانی های از رفتار دوتالد ترامپ پس از انتخابات را ابراز کردند. جوبایدن گفته است: فکر نمی‌کنم ترامپ در صورت شکست در انتخابات امسال، به آن اقرار کند.

طبق نظرسنجی هاروارد-هریس، ترامپ نسبت به بایدن از حمایت بیشتری از سوی «نسل زد» برخوردار است و به اعتقاد آن‌ها اگر ترامپ پیروز نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری شود، می تواند تاثیرات مثبتی بر سیاست کشور داشته باشد.

همچنین طبق نظرسنجی اندیشکده «شورای اروپایی روابط خارجی»، تنها ۲۷ درصد اروپایی‌ها در ۱۲ کشور این قاره از بازگشت ترامپ خوشحال می‌شوند اما ۵۶ درصد گفتند که اگر او دوباره رئیس‌جمهور شود «بسیار یا نسبتاً ناامید» خواهند شد.

آخرین باری که یک رئیس‌جمهور و رئیس‌جمهور سابق در یک انتخابات حضور داشتند سال ۱۹۱۲ بود و آخرین رویارویی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۹۵۶ بود.

Share