رائفی‌پور: انتخابات اسفند معادلات جریان‌های سیاسی را تغییر داد

ایستادیم تا برخی افراد که در انتصابات دخالت کرده بودند، رد صلاحیت شوند

دبیرکل جبهه صبح ایران گفت: ایستادیم تا برخی افراد که در انتصابات دخالت کرده بودند، رد صلاحیت شوند. عدالت خواهی را با گفتمان شفافیت مطرح کردیم و دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، علی‌اکبر رائفی‌پور در یک نشست خبری به تشریح دیدگاه‌هایش درباره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: مسئله فلسطین متاسفانه گرفتار روزمرگی‌های جنایت‌های رژیم صهیونیستی شده است. باید از ایام روز قدس برای اعلام انزجار استفاده کرد.

وی در این نشست اظهار کرد: با وجود همه پیش زمینه‌هایی که در انتخابات با آن روبرو بودیم اما دستگاه‌های امنیتی فضای خوبی را به وجود آوردند تا این انتخابات به خوبی برگزار شود. اعلام نتیجه انتخابات نشان داد که کشور در رای مردم خیانت نکرده است. هدف بنده و جریانم هم مشارکت و رقابت در انتخابات بود.

وی ادامه داد: از جریان اصلاح‌طلب باید تشکر کرد برای لیستی که در انتخابات دادند. شاید لیست اصلاح‌طلبان برخلاف نظر مخاطبانشان بود اما در مشارکت موثر بود. فیلتر مردم نسبت به شورای نگهبان سختگیرانه‌تر بود که برای جناح چپ و راست سنتی نمود داشت.

دبیرکل جبهه صبح ایران گفت: پیروزی برای مردم زمانی شیرین‌تر خواهد بود که بدانند چه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای جلوگیری از حضور آنان در انتخابات اتفاق افتاده بود. انتخابات اسفند معادلات جریان‌های سیاسی را تغییر داد.

رائفی‌پور خاطرنشان کرد: یک جریان عدالت طلب برای مبارزه با فساد و تبعیض و انتخاب اصلح پا به میدان گذاشت اما یکی از بزرگان با بنده تماس گرفت که چرا شما کاری می‌کنید تا فلان شخص در شورای نگهبان رد صلاحیت شود. بنده هم توضیحاتی درباره این کار دادم. آن فرد در نهایت توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد یعنی دفع افسد به فاسد اتفاق افتاد. ایستادیم تا برخی افراد که در انتصابات دخالت کرده بودند، رد صلاحیت شوند. عدالت خواهی را با گفتمان شفافیت مطرح کردیم و دنبال می‌کنیم.

دبیرکل جبهه صبح ایران ادامه داد: برخی رقبای سیاسی از نظر گفتمانی به ما پیوسته‌اند هر چند که از نظر سیاسی راه خود را ادامه می‌دهند. سازوکاری در کشور شکل گرفته بود که داوطلبان وعده‌های توخالی می‌دادند و در مورد مسائل اساسی کشور هیچ برنامه‌ای نداشتند اما اجازه ندادیم انتخابات بر اساس همان ساز و کار غلط ادامه یابد.

رائفی‌پور تصریح کرد: بعد از شکل‌گیری گفتمانمان، افرادی معرفی شدند و ۱۵ برنامه دادیم تا در صورت ورودشان به مجلس آن‌ها را دنبال کنند. ۲۷ کارگروه و اندیشکده در جبهه صبح ایران به ما در این‌باره کمک کردند.

دبیرکل جبهه صبح ایران گفت: مسائل سیاسی مهارت می‌خواهد اما ما جوانان در عرض دو سه هفته توانستیم با کمترین هزینه بر انتخابات و مشارکت مردم تاثیر بگذاریم.

Share