آشنایی با دانشگاه کارنگی ملون آمریکا

دانشگاه کارنگی ملون آمریکا به عنوان یکی از دانشگاه‌ های برجسته و معتبر جهان شناخته می‌ شود.

دانشگاه کارنگی ملون آمریکا از زمان تأسیسش در سال ۱۸۹۶ تا کنون به عنوان یکی از موسسات برجسته آموزشی و پژوهشی در ایالات متحده آمریکا شناخته شده است. این دانشگاه با تمرکز بر روی نوآوری، پژوهش و ارتباط نزدیک با صنعت، به یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان و محققان از سرتاسر جهان تبدیل شده است. بنابراین اگر قصد تحصیل در آمریکا را دارید یکی از بهترین دانشگاه هایی که می توانید برای ادامه تحصیل خود در این کشور انتخاب کنید، کارنگی ملون می باشد.

دانشگاه کارنگی ملون با دارا بودن دانشکده‌ های متنوعی از جمله مهندسی، علوم کامپیوتر، هنر، علوم اجتماعی و انسانی، به دانشجویان فرصتی مناسب برای یادگیری در زمینه‌ های مختلف و توسعه مهارت ‌های خود را می ‌دهد. همچنین، ارتباط نزدیک این دانشگاه با شرکت‌ ها و صنایع مختلف، فرصت‌ های شغلی عالی را برای فارغ التحصیلان فراهم می ‌کند.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با لیستی از ارزان‌ترین دانشگاه های کشور آمریکا روی لینک داده شده کلیک کنید.

ما در این مقاله قصد داریم دانشگاه کارنگی ملون آمریکا را به طور کامل معرفی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی دانشکده های دانشگاه کارنگی ملون آمریکا

دانشگاه کارنگی ملون در آمریکا دارای دانشکده‌ های متنوعی است که از جمله برجسته ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشکده مهندسی

این دانشکده یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشکده‌ های مهندسی در جهان است و برنامه های آموزشی متنوعی را در زمینه‌ های مختلف از جمله مهندسی برق، مکانیک، عمران، نرم ‌افزار و … ارائه می دهد.

دانشکده علوم کامپیوتر کارنگی ملون آمریکا

از دیگر دانشکده های برجسته دانشگاه کارنگی ملون آمریکا می توان از دانشکده علوم کامپیوتر، نام برد که به تحقیقات پیشرفته در این حوزه می پردازد.

دانشکده هنر

این دانشکده به ارائه برنامه‌ های تحصیلی در زمینه ‌های هنرهای زیبا، معماری، موسیقی و … می‌ پردازد.

دانشکده علوم اجتماعی و انسانی

در دانشکده علوم اجتماعی و انسانی به تحقیقات در زمینه‌ های اقتصاد، روانشناسی، جامعه ‌شناسی، فلسفه و … پرداخته می شود.

این ها تنها چند نمونه از دانشکده ‌های معتبر دانشگاه کارنگی ملون هستند. این دانشگاه با داشتن دانشکده ‌های متنوع و برجسته به یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان و پژوهشگران سرتاسر جهان تبدیل شده است.

رشته های تحصیلی در دانشگاه کارنگی ملون آمریکا

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که افراد، قبل از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود باید انجام دهند این است که بررسی کنند آیا دانشگاه مورد نظرشان، رشته تحصیلی مورد علاقه آن ها را ارائه می دهد یا خیر! سپس براساس آن، اقدامات لازم را انجام دهند.

ما در این بخش از مقاله آشنایی با دانشگاه کارنگی ملون آمریکا، قصد داریم پرطرفدارترین رشته های تحصیلی که در این دانشگاه، ارائه می شوند را معرفی کنیم که عبارتند از:

  • معماری
  • هنر
  • موسیقی
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی عمران و محیط زیست
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی مواد
  • علوم کامپیوتر
  • علوم بیولوژیکی
  • علوم ریاضی
  • علوم انسانی
  • علوم شیمی
  • مدیریت تجارت
  • مدیریت پزشکی
  • رباتیک
  • فیزیک
  • فلسفه
  • اقتصاد
  • زبان انگلیسی

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه کارنگی ملون

داوطلبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه کارنگی ملون آمریکا باید شرایط و مراحل مشخصی را طی کنند. این شرایط ممکن است بر اساس سطح تحصیلی مورد نظر (کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا) و همچنین رشته تحصیلی متفاوت باشد.

اما به طور کلی همه متقاضیان برای دریافت پذیرش از این دانشگاه باید درخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز برای دانشگاه ارسال کنند.

اصلی ترین مدارکی که باید در پورتال دانشگاه کارنگی ملون ارسال کنید تا بررسی شوند، عبارتند از:

آخرین مدارک تحصیلی

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه کارنگی ملون آمریکا، مدارک تحصیلی مقاطع قبلی می باشد. در صورت تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه کارنگی ملون باید مدارک تحصیلی دوران پیش دانشگاهی و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید مدارک تحصیلی مربوط به دورن کارشناسی خود را در پورتال دانشگاه، ارسال نمایید.

ریز نمرات

داوطلب همچنین باید ریز نمرات مقاطع تحصیلی قبلی خود را ارسال کند تا توسط مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

توصیه ‌نامه

برای قبولی در برخی از برنامه ‌های تحصیلی دانشگاه کارنگی ملون آمریکا ممکن است از داوطلبان خواسته باشند توصیه ‌نامه ‌هایی از اساتید یا فردی معتبر دیگر درخصوص توانایی و علاقه داوطلب به تحصیل در آن رشته ارائه کنند.

نمرات آزمون زبان انگلیسی

یکی از اصلی ترین شرایط قبولی در دانشگاه کارنگی ملون آمریکا، تسلط به زبان انگلیسی است. بدین منظور باید در یکی از آزمون های زبان انگلیسی معتبر شامل تافل و یا آیلتس شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنید.

گواهی تمکن مالی

از دیگر شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه کارنگی ملون آمریکا می توان به تمکن مالی اشاره کرد. متقاضی تحصیل در این دانشگاه باید با ارائه گواهی تمکن مالی، خیال مسئولان مربوطه را از بابت اینکه قادر به تامین هزینه های تحصیل خود در این دانشگاه و به طور کلی تامین هزینه های زندگی در آمریکا برای مدت زمان معین می باشد راحت کند.

توجه داشته باشید که این فقط چند مورد از شرایط ممکن برای اخذ پذیرش از دانشگاه کارنگی ملون است و هر برنامه تحصیلی ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشد.

نرخ پذیرش دانشگاه کارنگی ملون آمریکا

به عنوان یکی دیگر از مهم ترین اطلاعاتی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه کارنگی ملون آمریکا لازم است بدانید، نرخ پذیرش این دانشگاه می باشد. بررسی ها حاکی از آن است نرخ پذیرش دانشگاه کارنگی ملون، حدود ۱۷ درصد است.

این دانشگاه، بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد، حدود ۵ هزار نفر آن ها دانشجویان بین المللی هستند.

نتیجه گیری بررسی دانشگاه کارنگی ملون آمریکا!

دانشگاه کارنگی ملون آمریکا به عنوان یکی از دانشگاه‌ های برجسته و معتبر جهان شناخته می‌ شود. این دانشگاه با داشتن دانشکده ‌های متنوع و برجسته، برنامه‌ های تحصیلی متنوع، امکانات پژوهشی پیشرفته و همچنین همکاری با صنعت و شرکت ‌های بزرگ، یک محیط آموزشی و پژوهشی بسیار مناسب است.

دانشگاه کارنگی ملون به دانشجویان این امکان را می ‌دهد در رشته ‌های گوناگون از مقطع کارشناسی تا دکترا تحصیل کنند و از فرصت‌ های آموزشی بی ‌نظیر بهره ‌مند شوند.

در پایان شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از تحصیل در دانشگاه کارنگی ملون آمریکا را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

Share