واکنش صداوسیما و خمسه به شوخی با معلولان؛

عذرخواهی تلویزیون بابت یک «بگو بخند» توهین آمیز از جامعه معلولین+ فیلم

خمسه در یک پیام ویدئویی از افراد دارای معلولیت در ایران عذرخواهی کرد این عذرخواهی بابت اتفاقی در برنامه تلویزیونی با داوری خمسه است که در شبکه های مجازی در حال انتشار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روز گذشته ویدئویی از برنامه «بگو بخند» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن مجری برنامه سعی در تقلید حرکات فرد معلول را داشت. این ویدئو حاشیه‌هایی را به دنبال داشت تاجایی که عوامل برنامه درباره این موضوع اطلاعیه‌ای صادر کردند. دربخشی از این اطلاعیه آمده است: «نمایش مربوطه هیچ ارتباطی با معلولین نداشته و بازیگران در تلاش برای ایفای نقش متکدیانی که خودشان را به تمارض می‌زنند، بودند. پرواضح است که این اقدام اخیر، تنها یک فضاسازی غیرحرفه‌ای از سوی برخی رسانه‌ها برای تحت الشعاع قرار دادن یک برنامه موفق در جذب و رضایت مخاطب است که البته این امر منجر به پیوند عمیق‌تر میان مخاطب و برنامه خواهد شد. در پایان اگر بر اثر سوءتفاهم شکل گرفته از این برنامه بخشی از جامعه و خصوصاً معلولین عزیز کشور متأثر شده‌اند، سر تعظیم و عذرخواهی فرود می‌آوریم.»

همچنین علیرضا خمسه، بازیگر طنز، در یک پیام ویدئویی از افراد دارای معلولیت در ایران عذرخواهی کرد. خمسه در این ویدئو می‌گوید که اگر به سبب آن‌چه باعث ناراحتی افراد دارای معلولیت شده، گوشزد نکرده، تذکر نداده یا بی‌توجه بوده از این جامعه عذرخواهی می‌کند. علیرضا خمسه در ذیل این ویدئو نوشت: “به جان زنده دلان سعدیا که ملک وجود نیارزد آن که دلی را زخود بیازاری.

یک نمایش کمدی در یک برنامه سرگرم کننده تلویزیونی بخشی از جامعه معلولین کشور را دلگیر و دل آزرده کرده است. من بعنوان داور در کنار سایر عزیزان داور و تماشاگر متوجه این مسأله که ممکن است این موضوع به ساحت معلولین عزیز و محترم کشور بربخورد و یا آنان را آزرده خاطر سازد، نبودم؛ لذا همین جا از همه آزرده دلان و معلولین توانای کشور پوزش می‌طلبم و از درگاه ایزد منان برایشان بهترین‌ها را آرزو میکنم.” پخش بخشی از یک برنامه در شبکه نسیم که در آن دو نفر از شرکت‌کنندگان در روی صحنه ادای افراد دارای معلولیت را در می‌آورند واکنش‌های بسیاری برانگیخت.

Share