علی کاظمی نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در گیلان؛

خبرگان رهبری نمی‌توانند در مسائل کلان کشوری و حوزه انتخابی خود بی‌تفاوت باشد

حجت الاسلام و المسلمین علی کاظمی نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان گیلان گفت: نظارت بر عملکرد رهبری و تعیین رهبر در مواقع لزوم و خدای ناکرده عزل رهبر (آنگاه که رهبر شرایط احراز را از دست می‌دهد) از وظایف قانونی مجلس خبرگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام و المسلمین علی کاظمی نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان گیلان شب گذشته در دیدار با مردم رودسر و املش ضمن تاکید بر جایگاه مجلس خبرگان و انجام وظایف قانونی گفت: نظارت بر عملکرد رهبری و تعیین رهبر در مواقع لزوم و خدای ناکرده عزل رهبر (آنگاه که رهبر شرایط احراز را از دست می‌دهد) از وظایف قانونی مجلس خبرگان است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم مشارکت مردم و نمایندگی مردم در تعیین رهبری تاکید نمود: علاوه بر آن چیزی که قانون به عنوان وظیفه بر دوش اعضای مجلس خبرگان قرار داده از جهت لباس مقدس پیامبر و جایگاه روحانیت در میان مردم وظیفه پیامبرگونه نیز بر عهده این قشر است.

وی گفت: خبرگان رهبری نمی‌توانند در مسائل کلان کشوری و حوزه انتخابی خود بی‌تفاوت باشد و لذا لازم است که در سختی‌ها و مشقت‌های مردم موضع‌گیری نماید.

وی بر لزوم تفکیک کار خبرگان از دخالت در امور اجرایی پرهیز داده و ادامه داد: اینکه می‌گوییم در مسائل اجرایی باید صاحب نظر باشند به معنای آن نیست که خبرگان در ریز مسائل دخالت کند بلکه می‌توانند در مسائلی که مایه نارضایتی مردم میشود از مسئولان در سطح استان و کشور مطالبه نمایند، به عنوان مثال قشر عظیمی از جمعیت استان گیلان برنجکاران و چایکاران هستند که هرساله با وجود سختی‌های بسیار دچار مشقت‌های بی‌شماری هنگام برداشت محصول می‌شوند.

این استاد برجسته حوزه ضمن برشمردن دیگر وظایف خبرگان رهبری دفاع از حریم ولایت را بر همه دوستداران انقلاب لازم دانسته و گفت: در برهه‌های حساس انقلاب علاوه بر آنکه از رهبری دفاع می‌کنیم مصادیق وحدت‌شکن را هم باید به مردم معرفی کنیم.

Share