تقلب در آزمون آیلتس و پیامدهای آن

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین و در عین حال سخت‌ترین آزمون‌های مربوط به تعیین سطح زبان برای پروسه مهاجرت است.

می‌دانیم که آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌ها برای سنجش زبان انگلیسی بوده که در کشورهای متعددی برگزار می‌شود. تمام کسانی که به هر دلیلی قصد مهاجرت دارند یا می‌خواهند با شرکت‌های خارجی کار کنند، به دنبال کسب نمره مطلوب و بالا در این آزمون هستند. کسب نمره بالا می‌تواند در روند مهاجرت و رزومه شما تا حد زیادی موثر باشد. همین موضوع در برخی از مواقع باعث شده که افراد به دنبال تقلب در آزمون IELTS باشند. شما با پشت سر گذاشتن دوره جامع آیلتس و کسب مهارت می‌توانید بدون نیاز به تقلب و راهکارهای میانبر، امتیاز مطلوبی را به دست آورید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره تقلب در آزمون آیلتس و پیامدهای آن در اختیار شما قرار دهیم.

مدت زمان گرفتن مدرک آیلتس

برای اینکه بتوانید عملکرد خوبی در آزمون آیلتس داشته باشید و نتیجه خوبی از آن دریافت کنید، باید حتما زمان زیادی را برای تمرین و تکرار و کسب مهارت صرف نمایید. شما در این دوره باید تمام مهارت‌های خود را در چهار بخش مختلف آزمون ارتقا دهید تا بتوانید در تمام آن‌ها نمره خوبی اخذ کنید. برای بسیاری از افراد سوال است که گرفتن مدرک آیلتس چه مدت طول میکشد؟ نمی‌توانیم پاسخ دقیقی برای این سوال در نظر بگیریم؛ چراکه سطح مهارت زبان انگلیسی در افراد می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. در صورتی که در سطح متوسطی قرار داشته باشید، باید چند ماه به تمرین و تکرار و بهبود مهارت بپردازید تا بتوانید نتیجه بهتری از آزمون دریافت کنید. سختی این مسیر باعث می‌شود تا افراد به سراغ روش‌های تقلب در آزمون بروند.

روش های تقلب در آزمون آیلتس

با وجود دوره‌های جامعی که توسط برخی از آموزشگاه‌های معتبر مانند جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزار می‌شود، برخی از افراد ترجیح می‌دهند که به سراغ روش‌های ساده‌تری مانند تقلب در آزمون بروند تا بتوانند نمره خود را ارتقا دهند. برای کسب اطلاعات درباره تقلب در آزمون آیلتس، باید بدانید که چه اقداماتی به عنوان تقلب شناخته می‌شوند. تعریف تقلب در این آزمون هم مشابه با سایر آزمون‌ها بوده و موارد خاصی را شامل می‌شود. از جمله مواردی که به عنوان تقلب شناخته می‌شوند به شرح زیر هستند.

  • رونویسی از برگه دیگر داوطلبین
  • به همراه داشتن هرگونه جزوه، کتاب، کاغذ و …
  • ایجاد هرگونه تغییر در علائم و مشخصات برگه پاسخنامه
  • شرکت کردن شخص دیگری به جای داوطلب در آزمون
  • ارائه گذرنامه و یا سایر مدارک جعلی
  • صحبت با دیگران در طول آزمون
  • به هم زدن نظم آزمون به صورت عمدی
  • استفاده از هرگونه وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه، ساعت هوشمند، هدفون و …
  • عدم ارائه مشخصات حقیقی خود به صورت دقیق

در صورتی که هر یک از این اقدامات را در مدت زمان آزمون انجام داده و توسط مراقب تشخیص داده شوید، به عنوان متقلب شناخته شده و باید سالن آزمون را ترک کنید. لازم به ذکر است که تشخیص تقلب در آزمون تنها در مدت‌زمان برگزاری آزمون انجام نمی‌شود. مدرک آیلتس به مدت ۲ سال اعتبار دارد تا شما در این زمان بتوانید اقدامات مربوط به مهاجرت خود را انجام دهید. در این مدت اگر مدرکی ارائه شود که اثبات کننده تقلب شما در روز آزمون باشد، کارنامه شما باطل شده و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

عواقب تقلب در آزمون آیلتس

عواقب تقلب در آزمون آیلتس معمولا به فاکتورهای مختلفی وابسته هستند که از میان آن‌ها می‌توانیم به مراقب، نوع تقلب، اثرگذاری تقلب در نتیجه آزمون و … اشاره کنیم. به هر حال تقلب کردن در این آزمون عواقب بدی به دنبال داشته و در برخی از مواقع می‌تواند آینده شما را نیز به خطر بیاندازد. برخی از مهم‌ترین موارد را در این بخش معرفی می‌کنیم.

منع شدن از ادامه آزمون

یکی از مهم‌ترین پیامدهای رو شدن تقلب در آزمون IELTS، منع شدن از تکمیل آزمون است. اگر فکر می‌کنید که بعد از رو شدن تقلب می‌توانید به راحتی در جلسه آزمون نشسته و به باقی سوالات پاسخ دهید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. در چنین حالتی که تقلب در جلسه آزمون مشخص و اثبات شود، داوطلب باید به بیرون از سالن امتحان رفته و به هیچ عنوان حق بازگشت به داخل و ادامه جواب دهی به سوالات را نخواهد داشت. در این حالت حتی آزمون شما بررسی هم نخواهد شد و نمی‌توانید انتظار کسب نمره و امتیاز از آن را داشته باشید.

لغو شدن اعتبار نتایج آزمون

همان‌طور که اشاره کردیم، اثبات شدن تقلب در آزمون آیلتس حتی بعد از برگزاری آزمون هم امکان پذیر است. از این رو اگر بعد از اتمام آزمون یا پس از اعلام نمرات هم این موضوع اثبات شود، نتایج به دست آمده به صورت کامل لغو می‌شوند. لغو نتیجه آزمون به تمام ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط اطلاع رسانی شده و شما عملا نمی‌توانید از مدرک به دست آمده استفاده کنید.

لغو شدن درخواست مهاجرت

بدون شک یکی از بدترین عواقبی که تقلب در این آزمون می‌تواند برای داوطلبان به دنبال داشته باشد، اثرگذاری در روند مهاجرت است. بعضی از اوقات با در نظر گرفتن شرایط مختلف ممکن است درخواست مهاجرت شما به کشورهای مختلف لغو شده و نتوانید به هدفی که در ذهن دارید برسید. با اثبات تقلب در آزمون آیلتس، سفارت به صورت سخت گیرانه‌تری با شما برخورد کرده و حتی امکان لغو درخواست نیز وجود دارد. بر این اساس توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان ریسک تقلب در این آزمون را به جان نخرید.

عدم اجازه برای شرکت مجدد در آزمون

از دیگر عواقبی که تقلب در آزمون آیلتس دارد این است که متقاضی از شرکت مجدد در این آزمون به مدت دو سال منع شود. لازم به ذکر است که این مجازت تا حد زیادی به شرایط، نوع تقلب و همچنین تیم ناظر در جلسه بستگی دارد. در این حالت پروسه مهاجرت شما با مشکلات و موانع متعددی درگیر خواهد شد.

سخن پایانی

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین و در عین حال سخت‌ترین آزمون‌های مربوط به تعیین سطح زبان برای پروسه مهاجرت است. سختی و سطح بالای این آزمون باعث شده تا در برخی از مواقع داوطلبان اقدام به تقلب کنند تا بتوانند نتیجه مطلوبی دریافت کرده و پروسه مهاجرتی بهتری را پشت سر بگذارند. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به اقداماتی که تقلب تلقی می‌شوند پرداختیم. همچنین عواقبی که اثبات تقلب برای داوطلبان به همراه دار را معرفی کرده و مورد بررسی قرار دادیم. بهتر است به جای تقلب کردن در این آزمون، در دوره جامع آیلتس از یک آموزشگاه معتبر شرکت کنید که روش‌های کسب نمره خوب را یاد بگیرید.

Share