با حضور استاندار گیلان؛

۲ مدرسه خیرساز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی در شهرستان فومن افتتاح شد

دو مدرسه خیرساز زنده یاد حاج کریم محمدی تشکری؛ با حضور استاندار گیلان در دهستان گشت شهرستان فومن افتتاح شد. برای ساخت این واحدهای آموزشی ۳۰۰ میلیارد ریال (توسط خیر) هزینه شده‌ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دو مدرسه خیرساز زنده یاد حاج کریم محمدی تشکری در یک هزار و ۵۰۲ مترمربع امروز (چهارشنبه) با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان؛ در دهستان گشت شهرستان فومن به بهره‌برداری رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان در آئین افتتاح این دو واحد آموزشی با تبریک ولادت باسعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر گفت: فرهنگ نوع دوستی و خیرخواهی در ذات مردم گیلان است و این فرهنگ باید پاس داشته شود.

عباسی با قدردانی از خیرین و همکاری آنان در امر مهم مدرسه‌سازی و با تاکید بر اینکه از مشارکت خیرین استقبال می‌شود، اظهار کرد: مدرسه‌سازی صدقات جاری است که همیشه باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه زمزمه دانش‌آموزان و آهنگ نوای آنان همیشه دلنواز است، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری برای آینده‌سازان کشور هزینه نیست از اینرو باید ایجاد فضای مناسب و امکانات لازم توجه شود.

عباسی با اشاره به اهمیت مشارکت انجمن اولیاء و مربیان و خیرین مدرسه ساز برای تعلیم تربیت فرزندان کشور اظهار کرد: در فضای مدرسه آینده سازان کشور تربیت می‌شوند از اینرو باید به سلامت به مقصد برسند.

وی با اشاره به نقش محوری دانش آموزان در تمدن‌سازی نوین اسلامی افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر مدارس و مراکز آموزش می‌گذرد.

وی سند تحویل بنیادین، را نقشه راه آموزش و پرورش خواند و خاطر نشان کرد: سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش کاملا مشخص و نشان دهنده راه است، از اینرو باید بر اجرای دقیق آن توجه جدی شود.

استاندار گیلان به نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت آینده سازان کشور اشاره کرد و افزود: تربیت معلمانی در تراز جمهوری اسلامی از برنامه‌های راهبردی دولت است.

هر مدرسه (ابتدایی دخترانه و پسرانه) خیرساز زنده یاد حاج کریم محمدی تشکری؛ شامل ۶ کلاس درس، اتاق‌های اداری، رایانه، بهداشت، فضای سمعی و بصری و اتاق پرورشی است.

برای ساخت این واحدهای آموزشی ۳۰۰ میلیارد ریال (توسط خیر) هزینه شده‌ است.

در پایان این آئین، با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان از همسر و فرزند خیرمدرسه ساز زنده یاد حاج کریم محمدی تشکری نیز قدردانی شد.

Share