رئیس سازمان چای عنوان کرد:

پرداخت ۸۰ درصدی مطالبات چایکاران | واردات چای امسال کاهشی بوده است

رئیس سازمان چای، پرداختی به چایکاران را معادل ۸۰.۵ درصد کل مطالبات دانست و افزود: دولت بالغ بر ۹۲ درصد سهم خود را به چایکاران پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حبیب جهانساز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به خرید ۱۴۹ هزار تنی برگ سبز از چایکاران گیلان و مازندران، اظهار کرد: ارزش این میزان برگ سبز خریداری شده از چایکاران بالغ بر ۱۸۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وی پرداختی به چایکاران را بالغ بر ۱۵۰۵ میلیارد تومان دانست که معادل ۸۰.۵ درصد کل مطالبات است و افزود: دولت بالغ بر ۹۲ درصد سهم خود را به چایکاران پرداخت کرده است.

رئیس سازمان چای کشور، با بیان اینکه نیمی از کارخانجات چایسازی نیز موفق به پرداخت ۱۰۰ درصد مطالبات چایکاران شده اند، تصریح کرد: ۳۰ تا ۳۵ درصد کارخانجات نیز تاکنون ۷۰ تا ۹۰ درصد مطالبات را پرداخت کرده اند.

جهانساز، با اشاره به اهتمام دولت در پرداخت باقی مانده مطالبات چایکاران، خاطرنشان کرد: اعتبار لازم جهت پرداخت مطالبات تخصیص داده شده و به زودی پرداخت‌ها را به صورت هفته به هفته انجام می‌دهیم و تا پایان ماه جاری بخش عمده مطالبات را تسویه می‌کنیم.

وی همچنین از آغاز زودهنگام پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای چایکاران جهت اصلاح، احیا و بهزراعی خبر داد و تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به ازای هر هکتار از چهار میلیون تومان به ۶ میلیون تومان افزایش یافته و تاکنون ۶۲ میلیارد تومان به چایکاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای گیلان با بیان اینکه میزان واردات چای در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار کاهشی بوده است، اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۷۶ هزار تن واردات انجام شده بود که در سال جاری تا این لحظه به ۳۰ هزار تن رسیده و فرصت خوبی برای مدیریت بازار عرضه چای داخلی در سال آینده است.

Share