هواشناسی گیلان اعلام کرد:

پایداری هوای سرد و بارشی تا پایان هفته در گیلان؛ کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی گفت: دمای هوا از فردا عصر به تدریج ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی گیلان افزود: سامانه بارشی دیگری از عصر فردا وارد گیلان می‌شود و با کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا بارش باران در مناطق جلگه‌ای و برف در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها در گیلان آغاز می‌شود.

محمد دادرس با بیان اینکه این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در گیلان ماندگار است، اضافه کرد: با تقویت جریانات سرد وشمالی از فردا کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد و کولاک شدید برای ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف در مناطق مستعد جلگه‌ای مخلوط بارش برف و باران در روز سه شنبه در بیشتر شهرهای گیلان پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا امروز مواج است افزود: از از عصر فردا تا چهارشنبه دریا با ارتفاع موج تا ۲ متر برای صید و فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

وی از رانندگان خواست برای عبور از محورهای کوهستانی گیلان زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

به گفته محمد دادرس؛ دمای هوای شهر رشت در حال حاضر ۱۰ درجه سلسیوس و رطوبت هوای این شهر ۷۶ درصد است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته اسبه وونی با دمای منفی ۳ درجه سلسیوس سردترین و رودبار با ۱۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین مناطق استان بوده است.

Share