امام جمعه رشت؛

عدم پرداخت مطالبات چایکاران موجب نگرانی شده | مسئولان مشکل کارخانجات چایسازی را حل کنند

فلاحتی با اشاره به تعویق پرداخت معوقات چای کاران که موجبات نگرانی آنان شده است، گفت: اگرچه کارخانه داران می گویند که چای از آنان خریداری نشده که قطعاً باید مشکلات بین سازمان چای و کارخانه‌داران برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۶ بهمن ماه در خطبه های نماز شهر رشت، با یادآوری قرارداد ننگین کمپ دیوید بین مصر و اسرائیل، اظهار کرد: این اقدام برای ایجاد روابط بین اسرائیل با کشورهای عربی بود که متاسفانه با حمایت و تایید کشورهای غربی انجام شد.

وی تلاش های آلمان برای حمایت از رژیم منحوس صهیونیستی را حتی بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی دانست و افزود: اگرچه کشورهای غربی در حوزه بین الملل هنوز به آلمان اعتبار کامل را نداده اند، اما این کشور در حمایت از اسرائیل از همه کشورها پیشی گرفته و می خواهد به نوعی خود را درباره دروغ هولوکاست و کشتار یهودی ها تطهیر کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اقدام آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی به جرم نسل کشی مردم غزه را ستود و تاکید کرد: بر اساس قوانین بین المللی، هیچ قدرتی نباید دست به نسل کشی بزنند و لذا شاهد طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه هستیم.

امام جمعه رشت اقدام آلمان در رد شکایت آفریقای جنوبی را مایه تاسف دانست و بیان کرد: امروز دنیا می داند که رژیم صهیونیستی دست به نسل کشی فلسطینیان می زند و کشتار و زنان و کودکان نسل کشی آشکار است.

وی شهادت ۲۵ هزار فلسطینی از جمله ۱۰ هزار کودک و ایجاد مشکلات روحی و روانی برای خانواده های فلسطینی و آواره کردن مردم از خانه هایشان و اخراج از سرزمین را از مصادیق این نسل کشی دانست و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مردم مظلوم غزه را از آب و غذا و دارو و نیازهای اولیه انسانی محروم کرده و بمب های ممنوعه فسفری را علیه آنان به کار می گیرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی جنایت هایی را علیه بشریت مرتکب شده که حتی حیوانات جنگل در حق یکدیگر انجام نمی دهند، خاطرنشان کرد: تاریخ هرگز این جنایت ها را فراموش نمی کند و هم اکنون شاهد پیامدهای آن برای رژیم صهیونیستی هستیم که شامل توقف عادی سازی، شکست اطلاعاتی، زوال باور شکست ناپذیری و بی آبرویی حامیان رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، ادامه داد: شاهد نفوذ گسترده تر جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران و کاهش قدرت آمریکا در منطقه هستیم که از نتایج این جنگ محسوب می شود.

امام جمعه رشت در ادامه به در پیش بودن دو انتخابات مهم اشاره کرد و گفت: دستگاه های نظارتی به تخلفات انتخاباتی توجه داشته باشند و مردم نیز در مستندسازی تخلفات کاندیداها به دستگاه های نظارتی کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین خواستار توجه ویژه مسئولان به کشاورزان شد و اضافه کرد: عدم پرداخت مطالبات چایکاران موجب نگرانی آنان شده و لذا مسئولان باید مشکل کارخانجات چایسازی را حل کنند تا با فروش به موقع تولیدات خود، مطالبات چایکاران را بپردازند؛ در مسئله برنج نیز نیازمند مدیریت واردات و خرید تضمینی محصول از شالیکاران هستیم تا تولید این محصول استراتژیک ادامه پیدا کند.

Share