مدیرعامل آبفای گیلان:

حدود ۷۱ درصد از مشترکین خانگی گیلان کمتر از الگو، آب مصرف می کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان: میزان مصرف در بخش خانگی استان گیلان معادل ۷۱ درصد زیر الگوی مصرف و در بخش غیر خانگی معادل ۸۱ درصد زیر الگو می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا غیاثی، مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با اعلام خبر اینکه حدود ۷۱ درصد از مشترکین خانگی گیلان کمتر از الگو، آب مصرف می کنند اظهار داشت: بر اساس آمار، مصرف آب ۷۱ درصد خانوارهای گیلانی کمتر از الگوی تعیین شده که معادل ۱۳ مترمکعب در ماه است می‌باشد، اما ۲۹ درصد خانوارها جزو مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند، همچنین در بخش مصارف غیر خانگی نیز ۱۹ درصد مشترکین جزء مشترکین پر مصرف به حساب می‌آیند.

وی تصریح کرد: با هدف کنترل و مدیریت مصرف و ضرورت برنامه ریزی برای انجام اقدامات پیشگیرانه، طبق ابلاغ وزارت نیرو، تعرفه محاسبۀ آب بها برای مشترکین پرمصرف به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود و درصد افزایش تعرفه برای مشترکین بد مصرف به صورت پلکانی می‌باشد.

غیاثی افزود: در حوزۀ آبرسانی ۶۱ درصد از کل مشترکین شرکت آبفای گیلان شهری و ۳۹ درصد از آن‌ها مشترکین روستایی می‌باشند که این ارقام معادل ۵۶۱ هزار و ۶۲۴ اشتراک شهری و ۳۶۵ هزار و ۸۵۶ اشتراک روستایی می‌باشد؛ به طور کل ۹۹/۹۹ درصد جمعیت شهری و حدود ۸۶ درصد از جمعیت روستایی استان گیلان تحت پوشش خدمات آبرسانی شرکت بوده و از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌باشند.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با تأکید بر لزوم بهینه‌سازی مصارف آب شرب، یادآور شد: اگر مدیریت مصرف آب اعمال نشود با مشکلات کم آبی روبرو خواهیم شد و جمع آوری و قطع انشعابات مصارف نامتعارف از جمله، انشعابات غیرمجاز و… با جدیت پیگیری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع قبوض آب بهاء در ارائه بهتر و مطلوب خدمات‌رسانی به مشترکین، افزود: مشترکین پرمصرفی که در پرداخت آب بها تاخیر دارند در مرحله اول با اخطار و در مراحل بعد با قطعی آب شرب مواجه خواهند شد.

شایان ذکر است؛ به منظور رفاه حال مشترکین درگاه‌های پرداخت آنلاین مانند موبایل بانک، لینک کوتاه موجود در پیامک قبض، سیستم USSDفعال می‌باشد؛ مشترکین محترم استان می‌توانند از طریق درگاه کدهای دستوری USSD شرکت علاوه بر خدماتی نظیر دریافت و پرداخت قبض آب بهاء، ثبت یا حذف شماره همراه مشترک و اعلام رقم کارکرد کنتور، نسبت به اعلام حوادث و فوریت‌های آبرسانی در حوزه آب و فاضلاب بدون نیاز به ماندن در صف انتظار ارتباط با کارشناسان پاسخگو، اقدام نمایند

Share