به مدت ۵ روز به همت مدیریت شهری رضوانشهر

اولین جشنواره ملی عکس «شهر بهشت» برگزار می شود

برای نخستین بار جشنواره ملی عکس شهر بهشت به همت شهرداری و شورای اسلامی رضوانشهر در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود؛ جایزه ویژه دبیر جشنواره به مبلغ ۳۰ میلیون ریال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جشنواره ملی عکس «شهر بهشت» رضوانشهر به صورت حضوری و اردویی در دو بخش مستند اجتماعی و طبیعت برگزار می‌شود و عکاسان شرکت کننده در این جشنواره به مدت پنج روز مهمان شهرداری رضوانشهر خواهند بود.

این جشنواره در بخش مستند اجتماعی با محوریت عشایر و روستاها، معماری شهری و بازار شهرنگاره برگزار می‌شود و به دنبال برخورد مستند عکاس با همه موارد مرتبط با شهر رضوانشهر از قبیل مناظر، زیبایی‌ها و فضاهای شهری، شهر و شهروند و زندگی شهری، محیط زیست و چشم‌انداز شهری، ترافیک، ورزش همگانی، نمودهای شهر سالم و مدیریت شهری و… است.

محورهای بخش طبیعت نیز شامل مناظر طبیعت، طبیعت و حیات وحش می‌شود.

شرکت برای تمامی علاقمندان به عکاسی اعم از عکاسان آماتور و حرفه‌ای آزاد است و هر عکاس می‌تواند ۱۵ عکس در هر بخش (جمعا ۳۰ عکس در دو بخش) ارسال کند.

عکس‌های ارسالی نباید دارای امضا، نشان، پاسپارتو، حاشیه، قاب، لوگو و هرگونه نشانه تصویری باشد؛ همچنین هیچ گونه دستکاری در عکس پذیرفته نمی‌شود و ویرایش عکس در حد تصحیح کادربندی و تصحیح رنگ به مقداری که به اصل اثر خدشه وارد نسازد، قابل قبول است.

جنبه اسنادی عکس باید حفظ شده باشد و هیچ گونه استفاده از تمهیداتی مانند کلاژ پذیرفته نیست. پس از اتمام مهلت ثبت نام اولیه اینترنتی، دبیرخانه از میان درخواست کنندگان غیربومی شرکت در جشنواره، اسامی ۳۰ نفر از حائزین شرایط حضور در جشنواره را اعلام خواهد کرد.

انتخاب عکاسان متقاضی، با توجه به کارنامه عکاسی متقاضیان، توسط هیئت انتخاب صورت خواهد گرفت.

این جشنواره از اسکان عکاسان بومی و شرکت کنندگان آزاد غیر مدعو معذور است، اما سایر عکاسان متقاضی بومی و غیربومی می‌توانند به صورت آزاد شرکت کنند.

شرکت کنندگان ملزم به استفاده از دوربین‌های دیجیتالی می‌باشند و عکس‌های هر بخش در فولدر جداگانه بر روی DVD الزاما با دو فرمت JPEG و RAW ضبط و به دبیرخانه تحویل داده خواهند شد.

عکس‌های ترکیبی و دستکاری شده از مرحله داوری حذف خواهند شد؛ البته تغییرات فقط در محدوده اصالح رنگ و نور و برش عکس قابل قبول است. تصمیم گیری در رابطه با موارد پیش بینی نشده بر عهده دبیرخانه می‌باشد.

کتاب جشنواره در صورت چاپ به صاحبان آثار راه یافته اهدا خواهد شد. برگزارکننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را در رسانه‌های چاپی، مجازی و سایر موارد فرهنگی با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد.

ثبت نام اولیه اینترنتی فقط از طریق نشانی پست الکترونیکی جشنواره صورت می‌گیرد و لذا علاقمندان جهت ثبت نام در جشنواره، اطلاعات خود را به پست الکترونیکی جشنواره به نشانی «shahre.behesht.۱fest@gmail.com» ارسال نمایند.

جوایز بخش مستند اجتماعی شامل نفر اول: تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، نفر دوم: تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال، نفر سوم: تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۶۰ میلیون ریال و نفر چهارم: لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال و جوایز بخش طبیعت شامل نفر اول: تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال، نفر دوم: تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۶۰ میلیون ریال، نفر سوم: تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال و نفر چهارم: لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال می‌باشد.

جایزه ویژه دبیر جشنواره به مبلغ ۳۰ میلیون ریال است.

سیف الله صمدیان، مجید سعیدی و محمدشباب گلچین اعضای تشکیل دهنده هیئت ارزیابی بوده و داوری آثار را بر عهده دارند. در طول برگزاری جشنواره، ورکشاپ عکاسی توسط استاد رضا گلچین، دانش آموخته و مدرس عکاسی برگزار خواهد شد.

شهرداری و شورای اسلامی رضوانشهر (خانه خلاقیت و نوآوری) برگزاری جشنواره را بر عهده دارند و شهردار رضوانشهر به عنوان رئیس برگزاری جشنواره، ساسان جوادنیا به عنوان دبیر جشنواره، زینب کریمی به عنوان دبیر اجرایی جشنواره و علی اکبر مطلوبی به عنوان مسئول دبیرخانه فعالیت خواهند کرد.

پایان روز ۹ بهمن ماه آخرین مهلت ثبت نام اولیه اینترنتی در این جشنواره بوده و ثبت نام حضوری و اسکان شرکت کنندگان غیر بومی تا ۱۵ بهمن ماه انجام می‌شود.

۱۶ بهمن ماه زمان شروع عکاسی بوده و زمان تحویل آثار به دبیرخانه از ساعت ۲۰ الی ۲۴ روز ۱۸ بهمن ماه می‌باشد؛ داوری آثار و برگزاری ورکشاپ ۱۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نیز ۲۰ بهمن ماه خواهد بود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۱۱۷۶۳۴۰۹۳ تماس بگیرند و یا به سایت «www.pchic.ir» مراجعه کنند.

دبیرخانه جشنواره نیز واقع در خانه خلاقیت و نوآوری به نشانی رضوانشهر، خیابان شهید قندی، میدان کارآفرین است.

Share