آشنایی با بوستر پمپ صنعتی

بوستر پمپ صنعتی با توجه به عملکردی که دارند، انواع مختلفی دارند.

امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی و صنعت، مراکز و ساختمان‌های بسیار زیادی ساخته شده‌اند. هر کدام از این سازه‌ها از طبقات زیادی برخوردار هستند که به جهت تامین و جبران کمبود فشار آب در آنها، استفاده از بوستر پمپ صنعتی توصیه می‌شود.

این محصول بسیار کاربردی بوده و برای انتقال انواع سیال نظیر آب استفاده می‌گردد که از تابلو فرمان، پمپ، شیرآلات، کلکتور، پرشر سوئیچ، مخزن تحت فشار و غیره تشکیل شده است.

البته برخی از پمپ‌ها، حتما باید آب را به ارتفاع‌های بالاتری انتقال دهند و به قدرت پمپاژ زیادی احتیاج دارند. بوستر پمپ‌های صنعتی نیز گردش آب را در سراسر سیستم آبرسانی تامین می‌کنند و به خوبی می‌توانند فشار آب را ثابت نگه دارند. این بوستر پمپ صنعتی قادر است تا نیاز کاربر به فشار بالای آب را برطرف کند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی‌ها، مزایا و انواع بوستر پمپ صنعتی، اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

ویژگی‌های بوستر پمپ صنعتی

بوستر پمپ صنعتی کاربرد و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که همین امر سبب می‌گردد تا هر مشتری را به خود جلب نماید. این ویژگی‌ها همگی در کنار هم می‌تواند نیاز هر کاربری را برای آبرسانی تامین کند که در زیر نام برده شده‌اند:

  • کاهش مصرف انرژی در مقابل سایر بوستر پمپ‌ها
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • قابلیت تنظیم مقدار فشار لازم در بوستر پمپ
  • پمپاژ آب با توجه به نیاز واحد کاربر

کاربردهای بوستر پمپ صنعتی در خطوط لوله و سیستم‌های انتقال سیال مشخص خواهد شد. البته این محصول، کاربردهای دیگری نیز دارد که می‌توانید در واحدهای مسکونی، صنایع مختلف، واحدهای تجاری و اداری، از آن استفاده نمایید.

یکی از تولید کنندگان به نام، مجموعه ایران جهش است که این محصول را با توجه به تنوعی که دارد، بنا به نیاز کاربر طراحی و تولید می‌کند. بدون شک بهترین برند بوستر پمپ در کشور، متعلق به این شرکت است.

معرفی انواع بوستر پمپ‌های صنعتی

بوستر پمپ‌ها، مانند تمام محصولات دیگر، به سه دسته بوستر پمپ خانگی، بوستر پمپ صنعتی، بوستر پمپ آتش نشانی تقسیم بندی می‌شود. در صورتی که بخواهیم این محصولات را با توجه به عملکرد تقسیم بندی کنید، به دو دسته بوستر پمپ آبرسانی و بوستر پمپ آتشنشانی تقسیم بندی خواهد شد.

همچنین دسته بندی این سیستم آبرسانی، با توجه به تعداد پمپ، هم تک پمپ و هم چند پمپه و بر اساس ساختار عملکرد، به صورت دور ثابت و دور متغیر است.

بوستر پمپ صنعتی بر اساس تعداد پمپ

همانطور که در توضیحات بالا به آن اشاره شد، این محصولات با توجه به تعداد پمپ، در دو دسته تک پمپ، دو پمپ و یا چند پمپ، تقسیم بندی می‌شود.

بوستر پمپ تک پمپ

بوستر پمپ‌هایی که تک پمپ هستند، برای مصارف کم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سیستم آبرسانی کاملا یکپارچه بوده و کلکتور ورودی آن به منبع تغذیه آب متصل شده و برق مورد نیاز آن از تابلوی کنترل و فرمان آن تامین می‌شود. استفاده از بهترین پمپ آب خانگی بی صدا می‌تواند برای شما به عنوان مناسب‌ترین گزینه باشد.

بوستر پمپ دو یا چند پمپ

بوستر پمپ‌هایی که دارای دو یا چند پمپ هستند و در سیستم‌های مختلف آبرسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بوستر پمپ‌ها، به صورتی کار می‌کنند که هر پمپ برای کمک با سایر پمپ‌ها کار می‌کند. اگر پمپ اول نتواند پاسخگوی فشار مورد نظر نباشد، سایر پمپ‌ها وارد مدار خواهند شد.

بوستر پمپ صنعتی بر اساس ساختار عملکرد

بوستر پمپ‌ها بر اساس ساختار عملکردی به دو دسته مختلف تقسیم می‌شوند. هر کدام از این بوستر پمپ‌ها وظیفه و عملکردی مخصوص به خود را دارند که قادر هستند متناسب با ساختار خود نیاز مشتری هدف خود را پاسخگو باشند. در ادامه به بررسی انواع این محصول بر اساس نوع ساختار عملکرد خواهیم پرداخت.

بوستر پمپ‌های صنعتی دور متغیر

بوستر پمپ‌های صنعتی دور متغیر در مجتمع‌های بزرگ به دلیل آنکه فشار آب برای آنها به صورت نوسانی است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم به مصرف کننده کمک می‌کند تا فشار آب، برای سایر طبقات به صورت یکسان باشد و آب با فشار ثابت در همه جا باشد.

بوستر پمپ صنعتی دور ثابت

هدف استفاده از بوستر پمپ صنعتی دور ثابت، بیشتر برای مصارفی است که به وسیله آن بتوان سطح فشار خوبی را ایجاد کرد. در صورت افت و یا افزایش سطح فشار، تعدادی از پمپ‌ها را وارد و یا از سیستم خارج خواهد کرد.

نکته قابل توجه این است که یکی از فضاهایی که از این سیستم صنعتی استفاده می‌شود، بوستر پمپ آتش نشانی است.

نتیجه گیری

در سیستم بوستر پمپ صنعتی آب، هر پمپ به نسبت پمپ‌های دیگر مستقل وارد مدار شده و یا از آن خارج می‌گردد. در صورتی که یکی از پمپ‌ها با مشکلی مواجه شده باشند، کل سیستم دچار اختلال خواهد شد.

بوستر پمپ صنعتی با توجه به عملکردی که دارند، انواع مختلفی داشته که نمونه‌های آن را می‌توانید در مجموعه‌ای معتبر همچون ایران جهش با قیمتی مناسب مشاهده و تهیه نمایید. بهتر است قبل از خرید حتما با کارشناسان مجرب در مورد نیازتان به بحث و تبادل نظر بپردازید.

Share