مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد؛

۶ هکتار از جنگل های سراوان سوخت | عامل آتش‌سوزی، انسانی بود

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه حدود ۶ هکتار از اراضی جنگلی محدوده سراوان در حاشیه لندفیل دچار حریق شد، گفت: هم اکنون شاهد مهار و اطفای کامل حریق هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید مازیار رضوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وزش باد گرم در استان گیلان و وقوع حریق در سطح اراضی جنگلی به دلیل کاهش رطوبت هوا و خشک بودن کف جنگل، اظهار کرد: از صبح امروز شاهد وقوع حریق در جنگل های شهرستان رشت بودیم.

وی با بیان اینکه حدود ۶ هکتار از اراضی جنگلی محدوده سراوان در حاشیه لندفیل(سایت زباله) دچار حریق شد، افزود: عملیات اطفا از ساعات اولیه آغاز شد و هم اکنون شاهد مهار و اطفای کامل حریق هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان آتش سوزی مذکور را سطحی دانست و تصریح کرد: آسیب جدی به درختان سراوان وارد نشده و فقط شاهد سوختن شاخ و برگ های خشک کف جنگل هستیم.

رضوی، عامل آتش سوزی را انسانی و عمدی دانست و گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان با همکاری شهرداری و دهیاری و کمک های همیاران طبیعت اقدام به کنترل و مهار حریق کردند.

وی با اشاره به مناسب بودن راه دسترسی به منطقه درگیر آتش، یادآور شد: با استفاده از خودروهای اطفایی و آتش نشانی اقدام به مهار آتش کردیم.

Share