آقای نماینده شما هم مسئولید

یک دهه بی‌تفاوتی ادامه‌‌دار و پادرهوایی دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان

باتوجه به اینکه تامین تجهیزات و توسعه امکانات این دانشکده در بازه زمانی کوتاه مدت میسر نشده، شنیده‌ها از موافقت با انتقال محل تحصیل دانشجویان فعلی دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان به دانشگاه گیلان حکایت دارد، هرچند هنوز هیچ چیزی رسما اعلام نشده است.

دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان با هدف گسترش آموزش عالی و ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به علاقه مندان تحصیلات دانشگاهی به ویژه جوانان منطقه شرق گیلان و غرب مازندران سال ۱۳۹۲در شهرستان ساحلی رودسر(واجارگاه) تاسیس شد.

این واحدهای دانشگاهی یکی از دانشکده‌های دانشگاه گیلان محسوب شده که در کنار دارا بودن بیش از ۲۵ نفر عضو هیئت علمی، حدود یکهزار دانشجو در رشته‌های تحصیلی مهندسی عمران، علوم مهندسی، مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع مشغول تحصیل هستند.

اگرچه یکی از جوانان گیلانی و دارای شخصیت علمی ممتاز بین المللی، ملی و منطقه‌ای هم اکنون ریاست این دانشکده را برعهده داشته اما طی همه این سال‌ها دانشجویان این دانشگاه که درواقع در یک مدرسه مشغول به تحصیل بوده اند، با مشکلاتی از جمله کمبود امکانات در حوزه‌های مختلف نظیر سلف، کتابخانه و خوابگاه مواجه بودند، از این رو دانشجویان دانشکده فنی شرق گیلان از فرصت پیش آمده در روز دانشجو نهایت بهره را برده و در دیدار با استاندار گیلان مشکلات خود را مطرح کردند.

باتوجه به اینکه تامین تجهیزات و توسعه امکانات این دانشکده در بازه زمانی کوتاه مدت میسر نشده، شنیده‌ها از موافقت با انتقال محل تحصیل دانشجویان فعلی این دانشکده به دانشگاه گیلان حکایت دارد، هرچند هنوز هیچ چیزی رسما اعلام نشده است.

در کنار این موضوع که طی ۱۰ سال اخیر انتظار می‌رود وزارت علوم نیست درکنار موافقت با احداث این دانشکده فکر جدی به حال توسعه امکانات آموزشی آن می‌کرد اما نباید از نقش نمایندگان ادوار و فعلی مجلس نیز در توسعه آن غافل شد.

در سطح ملی، نمایندگان مجلس می‌توانستند از طریق تصویب قوانین و مقرراتی نظیر قانون حمایت از آموزش عالی، زمینه تأمین منابع مالی کافی برای دانشگاه‌ها را فراهم کنند و با ارتقای کیفیت آموزش عالی، زمینه بهبود کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها را فراهم کرده باشند.

در سطح منطقه ای، نمایندگان مجلس می‌توانند با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای منطقه ای، زمینه توسعه این دانشکده را فراهم کنند. موضوعی که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت و حالا که به روزهای منتهی به انتخابات نزدیک می‌شویم، کسانی انگشت کمکاری‌ها به سمتشان اشاره می‌کند مطالبه‌گر دانشجویانی شده‌اند که سال‌های سال است با این مشکلات دست و پنجه نرم‌ می‌کنند.

در چنین شرایطی باتوجه به فضای غیرمستقیم حاکم، بیشتر باید نگران تصمیمات احساسی و تبلیغاتی مسوولان و صحبت‌های آنان شد.

Share