رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا خبر داد؛

نفوذ سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه | پیش بینی برف در گیلان و غرب مازندران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از استقرار جو پایدار و افزایش آلودگی هوا در چهار کلانشهر همچنین نفوذ سامانه بارشی به غرب کشور از سه شنبه (۳ بهمن ماه) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: شنبه (۳۰ دی) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود. در نوار شمالی به‌ویژه در سواحل شمالی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود و در شهرهای صنعتی تهران ، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از ظهر یکشنبه (اول بهمن) به‌تدریج از مقدار غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها کاسته می‌شود. در غرب و شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. دوشنبه (۲ بهمن) نیز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در گیلان، مازندران و اردبیل آغاز می‌شود. در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه(۳ بهمن) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور گستره بارش کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و کل سواحل دریای خزر در را در بر خواهد گرفت. در این روز بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان و زنجان، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، استان اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و بارش باران در گیلان و غرب مازندران شدت خواهد داشت.

وی افزود: چهارشنبه (۴ بهمن) گستره بارش این سامانه در استان‌های واقع درنوار غربی و شمالی کشور  خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در گیلان و غرب مازندران و شمال زنجان بارش باران و برف شدت خواهد داشت.

به گفته ضیاییان سه‌شنبه و چهار شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا(اول بهمن) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها غبار محلی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و در ‌روز دوشنبه (۲ بهمن) صاف، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی، اوایل شب افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

Share