رئیس اتحادیه لاستیک شهرستان رشت؛

مشکل کمبود تایر، در بهمن ماه برطرف می شود | آزادسازی واردات تایرهای پرمصرف

تولید با اختلال روبه رو شده و همین امر رشد قیمت را در انواع لاستیک های سواری در بازار افزایش داده است. در این میان ثبت نام در سامانه برای خرید لاستیک نیز که در جهت دسترسی آسانتر مردم مهیا شده بود، مشکلات فراوانی را برای مصرف کننده به همراه داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد هادی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و خدمات لاستیک خودرو و روغن اتومبیل شهرستان رشت اظهار کرد: از سال ۹۷ دولت تصمیم گرفت جهت حمایت از تولید داخلی از ورود تایرهای وارداتی به خصوص در سایزهای پرمصرفی مانند ۱۳.۱۴و ۱۵ ممانعت بعمل آورد.

وی افزود: وقتی واردات منتفی شد، کارخانجات داخلی که قرار بود تایر مورد نیاز مردم را تولید کنند، نتوانستند به مقدار کافی بازار را از لحاظ تایرهای پرمصرف به ویژه برای خودروهای پراید، پژو و سمند اشباع کنند.

محمد هادی درخصوص مشکلات فروشندگان لاستیک گفت: در این میان فروشندگان و واحدهای صنفی نیز با مشکلات فراوانی مواجه شدند مانند عرضه سبدی لاستیک، که در این روش کارخانه داخلی برای فروش کالا به نماینده‌های فروش، سبدی از کالا را ارائه می‌داد که در آن انواع مختلف تایر وجود داشت که بسیاری از آن‌ها مشتری نداشتند.

وی افزود: فروشندگان هم در این شرایط باعدم فروش تایرهای کم مصرف مواجه شده و چاره‌ای جز دپوی آن‌ها نداشتند و این یعنی زیان هنگفتی که نصیب‌شان شد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و خدمات لاستیک خودرو و روغن اتومبیل شهرستان رشت، مصرف ماهانه لاستیک خودرو در استان گیلان را ۸۰ هزار حلقه عنوان کرد و گفت: با کمبود ماهانه ۴۰ هزار حلقه‌ای تایر در استان مواجه هستیم و بیشترین کمبود نیز درخصوص تایر خودروی پراید می‌باشد.

وی همچنین از دستور وزیر صمت نسبت به آزادسازی واردات تایرهای پرمصرف خبر داد و ابراز امیدواری کرد: از بهمن ماه با آزادسازی واردات تایر، مشکل کمبود تایر در ایران حل خواهد شد.

هادی در پاسخ به این پرسش که پس از آزادسازی واردات آیا همچنان مصرف کنندگان باید در سامانه ثبت نام کنند، بیان داشت: پس از وفور تایر در بازار، ثبت نام در سامانه، معنای خود را از دست خواهد داد.

وی همچنین درخصوص کیفیت تایرهای ایرانی گفت: صنعت لاستیک در کشور رشد خوبی داشته است و برخلاف ذهنیت بعضی از مصرف کنندگان درخصوص بعضی از تایرها، باید اذعان داشت که در ده سال اخیر بعضی از برندهای مورد انتقاد مردم، حتی یک حلقه برگشتی نداشته است.

Share