با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه؛

سرمایه‌گذاری صنعتی ۳۵۰ میلیاردی در شهر صنعتی رشت | افتتاح کارخانه محصولات سلولزی

با حضور معاون رئبس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طرح توسعه‌ شرکت پاک پارس پرند تولید کننده محصولات سلولزی و پلیمری با ظرفیت تولید سالانه ۲۸۶۵۰ تن در شهر صنعتی رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «داود منظور» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در آیین افتتاحیه این واحد تولیدی گفت: رشد کشور زمانی اتفاق می‌افتد که حداکثر صادرات داشته باشیم و ارز آوری برای کشور صورت گیرد.
وی افزود: سیاست دولت این است که نهضت احیای واحدهای تولیدی ادامه یابد، اقدام استاندار گیلان برای احیای واحد‌های استان قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: سازمان آمادگی دارد که سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین نماید هر چند سیاست دیگر دولت کاهش نقدینگی است اما تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از دیگر سیاست‌های شورای پول و اعتبار می‌باشد.
گفتنی است میزان سرمایه گذاری این طرح ۳۵۰۰ میلیارد ریال و میزان سرمایه گذاری ماشین آلات ۱۷۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۰ نفر و در مساحت ۱۲۲۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

افتتاح کارخانه محصولات سلولزی و بهداشتی در محل واحد تعطیل صنعتی

تیمور پورحیدری در حاشیه افتتاح این واحد اظهار داشت: واحد صنعتی مورد افتتاح با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان در زمینه تولید انواع محصولات پرمصرف بهداشتی و سلولزی رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه این کارخانه در محل ۲ واحد صنعتی تعطیل، به عزم وهمت سرمایه‌گذار جدید راه‌اندازی شده است افزود: با افتتاح این واحد صنعتی زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۱۵۰ نفر از جوانان این مرز و بومر فراهم شده است که تولید انواع دستمال کاغذی و دوقلو و دستمال جیبی؛ حوله کاغذی و پوشک بچه و… از محصولات این شرکت صنعتی می‌باشد.
مدیرکل صمت گیلان، ایجاد کارخانه فعلی را در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در شهر صنعتی رشت عنوان کرد و تشریح کرد: علاوه بر واحد فعلی، سرمایه‌گذار پرتلاش و بلند همت این کارخانه توانسته است طرح توسعه دیگری را نیز در مجاورت واحد فعلی با پیشرفت ۷۵ درصد و پیش بینی اشتغال ۱۰۵ نفر در دست ساخت قرار دهد که انشاالله تا دوماه آینده آن طرح صنعتی نیز به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته مدیرکل صمت گیلان، بیش از ۱۱۵ واحد صنعتی راکد و تعطیل از ابتدای دولت سیزدهم در مناطق مختلف گیلان؛ احیاء و به چرخه تولید برگشته اند.
گفتنی است، این واحد مورد افتتاح در محل واحدهای گلفام سازان و شایان گستر تعطیل شده‌ای بنا شده که در زمینه کاغذ و مقوا و دستمال کاغذی در شهر صنعتی رشت به صورت محدود فعالیت داشته اند.

Share