در مراسم گرامیداشت یادواره شهید جاویدالاثر رحیم رشیدی مژدهی؛

سرتیپ خلیلی: جهان اسلام به فرماندهان عملیات اچ‌۳ افتخار می‌کنند

مشاور عالی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جهان اسلام به فرماندهان عملیات اچ‌۳ افتخار می‌کنند، گفت: امروز آسمان ایران، منطقه و حتی جهان اسلام به امثال امیر سرتیپ برات‌پور افتخار می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، امیر سرتیپ دوم خلبان حسین خلیلی مشاور عالی نیروی هوایی ارتش در مراسم گرامیداشت یادواره شهید جاویدالاثر رحیم رشیدی مژدهی در بقعه متبرکه و مسجد آقا سید محمد روستای مژده کوچصفهان با اشاره به ویژگی عملیات نصر در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: این عملیات نخستین عملیات آفندی ایران در دوران دفاع مقدس بود که ثمرات و برکات زیادی داشته است.

وی با تأکید بر بازگو کردن رشادت‌های فرماندهان و خلبانان در عملیات تاریخی اچ‌۳ در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: رژیم بعث عراق انتظار چنین عملیات ریسکی، شجاعانه و مدبرانه‌ای را از نیروی هوایی ارتش نداشت ولی رزمندگان اسلام در نیروی هوایی ارتش در آن عملیات نشان دادند که توکل به نیروی ایمان بالاتر از هر نیرویی است و امروز آسمان ایران، منطقه و حتی جهان اسلام به امثال امیر سرتیپ برات‌پور افتخار می‌کند.

مشاور عالی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادواره شهید رشیدی مژدهی را الگویی مناسب برای برگزاری دیگر یادواره‌ها دانست و بیان کرد: یادواره شهید رشیدی مژدهی در ایران باید به یک الگو تبدیل شود زیرا ارثیه پدر خرج کارهای فرهنگی در این منطقه شده است.

خلیلی با اشاره به وجود ۵۳ یادوان شهدای نیروی هوایی در کشور  گفت: تک تک شهدا دارای ویژگی‌هایی خاص هستند که هر کدام می‌تواند مسیر زندگی هر انسانی را تغییر دهد.

سرتیپ خلبان خلیلی: هر شهید، یک گنجینه معرفت برای نسل جدید است

مشاور عالی نیروی هوایی ارتش امشب در حاشیه مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید جاویدالاثر رحیم رشیدی مژدهی با تاکید بر لزوم توجه به برنامه و سیاست دشمن برای کمرنگ جلوه دادن نقش شهدا در کشور اظهار کرد: شهدا هویت و نشان ملی جمهوری اسلامی و ایران هستند از این رو باید با برگزاری یادواره‌ها، یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشته و برای نسل جدید، فداکاری شهیدان را بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه شهدای گیلان نگین درخشان آسمان کشور هستند، گفت: علیرغم اینکه گیلان چندین هزار کیلومتر با جبهه در دوران دفاع مقدس فاصله داشت ولی وجود هشت هزار شهید و این نگین‌های درخشان در گیلان، نشان‌دهنده اوج ولایتمداری مردمان و خالقان حماسه هشت دی سال ۸۸ است.

مشاور عالی نیروی هوایی ارتش با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید رشیدی مژدهی بیان کرد: این شهید دارای شجاعت و ایثار فراوانی بود که در عملیات نصر چهار توسط رژیم بعث عراق در تانک منفجر شد و اعضای بدن این شهید بعد از گذشت ۴۳ سال تاکنون به کشور بازنگشته است.

خلیلی با بیان اینکه شهدا با نثار خون‌های پاک خود باعث ماندگاری انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته شدند، تصریح کرد: هر شهید، یک گنجینه معرفت برای نسل جدید است که وصیت نامه هر کدام را حتی می‌توان در دانشگاه‌ها تدریس کرد زیرا شهدا با ایثار، اخلاص، از خود گذشتگی و شهادت سال‌های سال انقلاب اسلامی را از گزند دشمنان در امان نگه داشتند.

Share