امام جمعه رشت عنوان کرد؛

رفع مشکلات آبی گیلان با بهره‌برداری ۳ سد دیورش، پلرود و شفارود

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه رژیم پهلوی و قاجار بسیاری از سرمایه‌های ملی کشور در حوزه دریا را در قالب قراردادهای مختلف برباد دادند، افزود: جمهوری اسلامی امروز با اقتدار و قدرت در دریای خزر، جزایر سه‌گانه و دریای عمان حضور دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در نشست هم‌اندیشی با ائمه جماعات و مسئولین امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق گیلان، «آب» را یک پدیده و نعمت بزرگ الهی دانست و اظهار داشت: حفظ و حیات آسمان‌ها و زمین به آب وابسته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه رژیم پهلوی و قاجار بسیاری از سرمایه‌های ملی کشور در حوزه دریا را در قالب قراردادهای مختلف برباد دادند، افزود: جمهوری اسلامی امروز با اقتدار و قدرت در دریای خزر، جزایر سه‌گانه و دریای عمان حضور دارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به آسیب‌های حوزه بهره‌برداری از منابع آبی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر، نشست‌های مختلفی با متولیان بخش آبرسانی، جهاد کشاورزی و سایر نهادها داشته‌ام و مواردی را بارها متذکر شده‌ام؛ سال گذشته نیز خوشبختانه همه مدیران پای کار بودند که موجب مدیریت منابع آبی و رضایت کشاورز شد.

امام جمعه رشت افزود: با توجه به نیاز محصول برنج به آب فراوان، برنامه‌ریزی برای مدیریت منابع آبی ضرورت بیشتری می‌یابد از سوی دیگر مدیران و متولیان امور سعی کنند نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق درباره بهره‌برداری و استفاده از آب به کشاورزان اهتمام ورزند و این اطلاع‌رسانی‌ها باید از اسفندماه به‌سرعت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیرانِ حوزه مدیریت آب می‌توانند با همکاری و همراهی دهیاران به روستاها سر بزنند و به کشاورزان درباره زمان دقیق آبرسانی و سایر موارد ضروری اطلاع‌رسانی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر مقوله مدیریت و مصرف بهینه آب با توجه به کاهش نزولات آسمانی، افزود: از دانشگاهیان خوش‌فکر، پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانش‌بنیان برای مصرف بهینه آب نظرخواهی شود البته بهره‌برداری ۳ سد دیورش، پلرود و شفارود می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات آب شرب و کشاورزی استان را حل کند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و آگاه‌سازی مردم گفت: برخی افراد ممکن است از مدیران حرف‌شنوی نداشته باشند اما از عالم حرف‌شنوی دارند و لذا در این بخش می‌توان از ظرفیت مسئولین امور فرهنگی، دینی و روحانیون برای آگاه‌سازی مردم استفاده کرد چراکه روایات زیادی درباره استفاده و مدیریت آب داریم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کار در راه خدا با موفقیت همراه است، افزود: کار، بیان و نگاهی که در راه خدا باشد، خدا به آن برکت خواهد داد و خداوند هیچگاه بنده‌اش را رها نمی‌کند.

در پایان، مدیران آب و برق استان گزارش عملکردی در حوزه مربوطه ارائه کردند.

Share